Yksityinen numero soittelee, ei taida kyllä kuulua tähän osioon

Outoa

Hei

Olen alkanut saamaan puheluita yksityisestä numerosta joku aamu noin. 09.45-09.57 välisenä ainaka ja aika usein tulee uudemman kerran puhelu yksityisestä numerosta noin. 17.00 maissa ja tosiaan saanut näitä puheluita jo 2 viikon ajan ja tuo aikaväli heittää korkeintaan 1-10minuutilla, juuri eilen aamuna sain viimeksi puhelun 09.47.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia ja noihin puheluihin ei varmaankaan kannata edes vastata, muutaman kerran olen ehtinyt vastaamaan, mutta mitää ei kuulu ja puhelu pysyy päällä niin kauan kunnes itse sen katkaisen.

131

87677

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SAKUpoliisikoira

      Kuulostaa ihan kuin joku lapsi soittelisi & on väärä numero mutta ei tajua mitään.
      Ei myöskään puhu mitään kun 'vieras ihminen'. Numero kuulostaa ihan prepaid liittymältä.

      Se kuvitteleeko soittavansa kaverille vaiko vanhemmille on kokonaan toinen juttu.....

      • Anonyymi

        Tuskin lapsi, kun aloittaa helou esko how are you.


    • Sama täällä

      Minulla ollut sama juttu, alkoi joulukuussa ja en koskaan vastannut tähän yksityiseen numeroon niin lopetti. Nyt pari viikkoa sitten alkoi uudelleen ja tänään vastasin eikä puhelimesta kuulunut mitään vaikka hetken huhuilin.

      • Ossi10

        Yksityinen numero on eri asia kuin tuntematon numero. Yksityinen tarkoittaa yksityistä verkkoa, joka ei siis ole mikään yleisistä verkoista (Sonera, Elisa, DNA,..)
        Tällaisia verkkoja on viranomaisilla, esim. vankiloilla. Minulle tuli kerran tällainen puhelu. Soittaja soitti vankilasta, mutta soitti väärään numeroon.
        Koska numeroa ei näy, ei sitä voi valitettavasti estää.
        Jos härintä jatkuu, ottakaa yhteys poliisiin, joka voinee selvittää mistä verkosta puhelu tulee.


      • ei välttämättä
        Ossi10 kirjoitti:

        Yksityinen numero on eri asia kuin tuntematon numero. Yksityinen tarkoittaa yksityistä verkkoa, joka ei siis ole mikään yleisistä verkoista (Sonera, Elisa, DNA,..)
        Tällaisia verkkoja on viranomaisilla, esim. vankiloilla. Minulle tuli kerran tällainen puhelu. Soittaja soitti vankilasta, mutta soitti väärään numeroon.
        Koska numeroa ei näy, ei sitä voi valitettavasti estää.
        Jos härintä jatkuu, ottakaa yhteys poliisiin, joka voinee selvittää mistä verkosta puhelu tulee.

        viranomaisverkko.Minulle soitti "yksityinen numero" ja vastasin, nainen tarjosi jotain ilmaisnäytteitä, Matrix tai joku vastaava oli firma. En luvannut vastaanottaa niitä.Jotkut puhelimet näyttää soittajan "yksityisenä" jos numeron näyttö on valitty estetyksi.


      • jamie1
        Ossi10 kirjoitti:

        Yksityinen numero on eri asia kuin tuntematon numero. Yksityinen tarkoittaa yksityistä verkkoa, joka ei siis ole mikään yleisistä verkoista (Sonera, Elisa, DNA,..)
        Tällaisia verkkoja on viranomaisilla, esim. vankiloilla. Minulle tuli kerran tällainen puhelu. Soittaja soitti vankilasta, mutta soitti väärään numeroon.
        Koska numeroa ei näy, ei sitä voi valitettavasti estää.
        Jos härintä jatkuu, ottakaa yhteys poliisiin, joka voinee selvittää mistä verkosta puhelu tulee.

        Sinä voit soittaa yksityisen puhelun; ei tarvitse olla vankila eikä muukaan organisaatio. Otat vaan puhelimestasi oman puhelin ID:si (numeron) piiloon kun soitat. Numeron voi laittaa piiloon tai pitää näkyvillä niikuin itse lystää.
        Suomessa tätä ei vaan näytetetä osaavan käyttää.


      • Anonyymi
        Ossi10 kirjoitti:

        Yksityinen numero on eri asia kuin tuntematon numero. Yksityinen tarkoittaa yksityistä verkkoa, joka ei siis ole mikään yleisistä verkoista (Sonera, Elisa, DNA,..)
        Tällaisia verkkoja on viranomaisilla, esim. vankiloilla. Minulle tuli kerran tällainen puhelu. Soittaja soitti vankilasta, mutta soitti väärään numeroon.
        Koska numeroa ei näy, ei sitä voi valitettavasti estää.
        Jos härintä jatkuu, ottakaa yhteys poliisiin, joka voinee selvittää mistä verkosta puhelu tulee.

        Samsungeissa ainaki pystyy estämään yksityisistä numeroista tulleet puhelut sen asetuksen löytää ku klikkaa luurimen kuvaa ja sieltä viimeisimmät jossa näkyy ei vastatut ja vastatut puhelut klikkaa oikianpuolelta ylhäällä olevaa kolmea pistettä valitse asetukset siellä lukee estä tuntemattomat/tai yksityiset jossa ei näy soittajan numeroa silloon se estää kaikki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samsungeissa ainaki pystyy estämään yksityisistä numeroista tulleet puhelut sen asetuksen löytää ku klikkaa luurimen kuvaa ja sieltä viimeisimmät jossa näkyy ei vastatut ja vastatut puhelut klikkaa oikianpuolelta ylhäällä olevaa kolmea pistettä valitse asetukset siellä lukee estä tuntemattomat/tai yksityiset jossa ei näy soittajan numeroa silloon se estää kaikki

        Ei pysty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samsungeissa ainaki pystyy estämään yksityisistä numeroista tulleet puhelut sen asetuksen löytää ku klikkaa luurimen kuvaa ja sieltä viimeisimmät jossa näkyy ei vastatut ja vastatut puhelut klikkaa oikianpuolelta ylhäällä olevaa kolmea pistettä valitse asetukset siellä lukee estä tuntemattomat/tai yksityiset jossa ei näy soittajan numeroa silloon se estää kaikki

        Soita siihen takaisin salaisella puhelimella yhtä usein yöllä niin minäkin teen vaan ootko kaunis nainen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei pysty

        Hiya äppin kautta pystyy


      • Anonyymi
        jamie1 kirjoitti:

        Sinä voit soittaa yksityisen puhelun; ei tarvitse olla vankila eikä muukaan organisaatio. Otat vaan puhelimestasi oman puhelin ID:si (numeron) piiloon kun soitat. Numeron voi laittaa piiloon tai pitää näkyvillä niikuin itse lystää.
        Suomessa tätä ei vaan näytetetä osaavan käyttää.

        Silloin tulee teksti, että tuntematon nro! Minulle eka kerran tänään klo 12.15 ja en vastannut!.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pysty

        Pystyy. Kaikilla älypuhelimilla pystyy estämään yksityisen että tuntemattomat numerot


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pystyy. Kaikilla älypuhelimilla pystyy estämään yksityisen että tuntemattomat numerot

        Ei pysty ei..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pysty ei..

        Ei pysty Samsungilla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pysty Samsungilla

        Samsungilla pystyy estämään.


    • Ei näin

      Hei

      Olen alkanut saamaan puheluita yksityisestä numerosta joku aamu noin. 09.45-09.57 välisenä ainaka ja aika usein tulee uudemman kerran puhelu yksityisestä numerosta noin. 17.00 maissa ja tosiaan saanut näitä puheluita jo 2 viikon ajan ja tuo aikaväli heittää korkeintaan 1-10minuutilla, juuri eilen aamuna sain viimeksi puhelun 09.47.

      Onko muilla samanlaisia kokemuksia ja noihin puheluihin ei varmaankaan kannata edes vastata, muutaman kerran olen ehtinyt vastaamaan, mutta mitää ei kuulu ja puhelu pysyy päällä niin kauan kunnes itse sen katkaisen






      Mulla sama juttu tänään aamusta 10;50 ja uudemman kerran 17;32 aamulla vastasin ja huutelin haloota muutama kerra mut ei mitn vastausta noin 10 sec oli yhteys, toisella kerralla laitoin suoraa punasta luuria. Ei kai sun laskussa näkyny muutoksia vaikka olit vastaillu tuoho ''yksityiseen numeron''?

    • Ei jaksa

      Mullekkin koitettiin soittaa n. klo 11.30 ja taas äsken pari minuuttia siitten koitettiin soittaa uudeleen. En kerjennyt vastaamaan kumpaankaan, mutta toivottavasti on vain joku joka ei jaksa soitella montaa kertaa!

      • Moonatar06

        Nyt minulle tullut tänään 21.00 asti kokoajan puheluita yksityinen numero pari kertaa vastasin ja ei ketään ja nyt olen sammuttanut puhelunb aina puneisesta luurista. Tuntuu vaan jatkuvan soitot ?? mitä tehdä olisin kiitollinen vinkeistä on tosi inhottavaa tällainen häirintä :( Toivottavasti ei soita koko yötä


      • Karl1
        Moonatar06 kirjoitti:

        Nyt minulle tullut tänään 21.00 asti kokoajan puheluita yksityinen numero pari kertaa vastasin ja ei ketään ja nyt olen sammuttanut puhelunb aina puneisesta luurista. Tuntuu vaan jatkuvan soitot ?? mitä tehdä olisin kiitollinen vinkeistä on tosi inhottavaa tällainen häirintä :( Toivottavasti ei soita koko yötä

        Blokkaa numero puhelimessasi niin ei voi soittaa sinulle.


      • Vvvggg
        Moonatar06 kirjoitti:

        Nyt minulle tullut tänään 21.00 asti kokoajan puheluita yksityinen numero pari kertaa vastasin ja ei ketään ja nyt olen sammuttanut puhelunb aina puneisesta luurista. Tuntuu vaan jatkuvan soitot ?? mitä tehdä olisin kiitollinen vinkeistä on tosi inhottavaa tällainen häirintä :( Toivottavasti ei soita koko yötä

        Onko liian vaikeaa laittaa puhelimesta soittoääni pois yöksi? Toinen vaihtoehto on, että sallit soittoäänen tietyille numeroille.


      • Anonyymi
        Karl1 kirjoitti:

        Blokkaa numero puhelimessasi niin ei voi soittaa sinulle.

        Vaikea estää, jos numeroa ei näy. Puhelun estovalinta ei edes aukea. Ainoa valinta joka aukeaa on poista.


      • Anonyymi
        Karl1 kirjoitti:

        Blokkaa numero puhelimessasi niin ei voi soittaa sinulle.

        Ei pysty kun ei se numero näy


    • sdfhsdfg

      Mullekin on tullut noita soittoja viikon aikana muutamia. Kun vastaan niin heti katkaistaan puhelu.

      • Anonyymi

        Minulle juuri tänä iltana tuli. Vastasin ja samassa puhelu katkaistiin. Ei ollut numeroa, yksityinen. Nyt paljon tullut huijaussoittoja. Moneen outoon en vastaa, joihinkin taas vastaan. . Ihan kuullakseni, mitä myydään. No vasta menin halpaan.. Kun rauhallinen ja kiltti ääni alkoi kertoa heidän vammaisten keräys-tapahtumasta. Olin heti mukana, sen naisen kiltteys tän teki. Vielä juteltiin heidän toiminnasta ja tarvitaan paljon välineitä, että vammaiset selviää elämästä hyvin. Katsoin myöh tuon firman ja ihan olemassa oleva firma oli.. Myöh näiltä huijareilta tuli 2022-l kalenteri ja maksulappu mukana. minulla oli vaihtoehdot 10e tai 20e tai 40e. Ja maksoin heijän tilille tuon 40e. Nyt myöh heiltä tuli "maksumuistutus", minkä jo tajuan olevan huijausta. Vaan kyllä taas tunsin itteni tyhmäksi, kun näin nolosti tämän tein. Olisi pitänyt ajatella tarkemmin.


    • telekartelli

      Teille kaikille soittelee luultavimmin puhelinmyyntifirman tietokone. Se soittaa 5-6 asiakkaalle yhtäaikaa ja kun ensimmäinen vastaa se katkaisee muut linjat ja se nopein "voittaa" myyntipuhelun omakseen.

      Systeemi tosin on Suomessa selkeästi laiton ja kai koko EUnkin aluella.
      Silti esim. olen kuullut ainakin Seiska-lehden ja OP-puhelinpankin sitä käyttävän.

      Itse sain yhteen aikaan jatkuvasti pujeluita Osuuspankin 020-myyntinumerosta ja se katkesi aina alle 10sek hälyttämisen jälkeen. Lopulta kun ehdin vastaamaan alle 10 sekunnissa ja kysyin tätä soittajalta niin takelteli ja puoliksi myönsi asian.

      • Anonyymi

        mulla sama juttu 😦🤔


    • tari12

      Mulla on myös kokemusta tollasista puheluista.

    • En vastaa enää

      Enpä tällaista "Yksityinen numero" ole koskaan saanut ja tämä ensimmäinenkin kerta oli sellainen, että satuin olemaan juuri wc:ssä ja sieltä juoksemaan puhelimeen, jossa ei kukaan puhunut mitään...eli oli viimeinen kerta kun vastaan tällaiseen, eikä soisi muittenkaan vastaavan, jos ei ole kanttia näyttää numeroaan mistä soittaa!

      • Anonyymi

        Ei voi soittaa takas kun ei numeroa pitää tietää koska usein sairaalat käyttää kanssa näitä missä lukee yksityinen


      • Anonyymi

        Kukaan ei varmaan soita vastaan numeroon mikä ei näy?


    • ladila1

      outoa nämä yksityiset numerot

    • olensaanut

      Se on sama kuin tuntematon numero, minäkin olen joskus sellaisia saanut.

    • rakkaani55

      mulle tuli 17.38 soitto yksityisestä numerosta

    • suoraanvessaan

      Minullekkin tuli yksityisestä numerosta:09.45-09.57 aamulla klo 6 suora puhelu. eikös tuo ole Helsingin suunta?

      • uunoski

        mulle 23 jälkeen


    • COMMUNICARE.ikävää

      minua häiritsee soitollaan COMMUNICARE FINLAND OY numerosta 358444956749 siis suomeksi 044 4956 749

      Usein soi vain 1-2 kertaa ja lopettaa, joskus pidempään.

      Tiedän tuo 1-2 kertaa merkitsee sitä että firma soittaa tietokoneella aina useampaan numeroon yhtä aikaa ja se kun yksi vastaa, miin muut soitot muihin loppuvat.

      • harmillista.häirintää

    • HessuHomostelia

      Tää numero törmääkii jatkossa soitonestoo eli soittassa mulla numero tuuttaa varattua :)

    • Häirikösoitto

      Aloittelian mainitsema 09 alkuinen viittaa Helsingin suuntaan.

      • kellopelikiivi

        Sus siunatkoon se 9 tarkoittaa kello yhdeksän aamulla


    • Jere17

      Mullekkin tulee joka päivä yksityinen numero

    • yäk

      Tällainen (huijarifirman?) numero: 358409401183 on soitellut silloin tällöin noin klo 10-11 aikoihin jo parin viikon ajan. En ole vastannut. Silti tuntuu tosi ikävältä ja tunkeilevalta, sillä numerosta ei saa mitään tietoa mistään että kenen se on. Ikävää, että on laillista soitella tuntemattomana ja ikäänkuin huijata tällä lailla.

      • Hlli

        Ketä tässä nyt varsinaisesti hiujataan? Myös tavallisella ihmisellä on oikeus salata numeronsa halutessaan vaikka puhelukohtaisesti, ei siinä ole mitään kummallista tai huijausta.


      • Anonyymi
        Hlli kirjoitti:

        Ketä tässä nyt varsinaisesti hiujataan? Myös tavallisella ihmisellä on oikeus salata numeronsa halutessaan vaikka puhelukohtaisesti, ei siinä ole mitään kummallista tai huijausta.

        Jos haluaa, että puheluihin vastataan, niin silloin on syytä ottaa se riski, että antaa numeron näkyä. Minä en ainakaan vastaa yhteenkään salatusta numerosta tulleeseen puheluun.


    • Eino.Yksityinen

      Onkohan aloittaja tallentanut yhteystietoihin jonkun numeron nimellä "Yksityinen numero"?

    • privaatti_koodi

      Hieman viiraa avuaksen aiheen vierestä, mutta ajattelin kuitenkin laittaa tähän ketjuun, kun uusien avauksien perille meno on tökkinyt todella pahasti siitä alkaen kun tuo kuvaleikki-vermenne-systeemi alkoi.

      *

      Kännykällä lankaliittymän puhelivastaajan kuuntelu.

      Eli, omaan numeroon soittaessaan vastaajan viestin jälkeen tulee painaa tähteä * ja sen jälkeen naputella koodi, jolla pääseen vastaajaansa.

      Näkyykö vastaajan salasana-koodi operaattorille vai muuttuuko tähden * jälkeinen naputeltu koodi tunnistamattomaksi?

    • eirekisteritunnukseni

      Yksityinen numero tarkoittaa että soittajalla on puhelimessaan numeronäytön esto päällä.
      Edelliseen viestiin sanoisin, että jos haluat helposti saada viestit tulemaan tänne, kannattaa kirjautua suomi24.fi Silloin voi käyttää relisteröityä tunnusta tai jotain mitä milloinkin.

      • privaatti_koodi

        "Edelliseen viestiin sanoisin, että jos haluat helposti saada viestit tulemaan tänne, kannattaa kirjautua suomi24.fi Silloin voi käyttää relisteröityä tunnusta tai jotain mitä milloinkin."

        Kirjautumisella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Viestit ketjuihin menevät ihan normaalisti, mutta _aina_ uutta avausta tehdessä sen lähetys jää junnaamaan pitkäksi aikaa paikalleen ja sitten tulee punaisella herja-ilmoitus, että 'jokin aika mennyt umpeen, yritä uudestaan.'

        Joutuu yrittämään moneen kertaan ennenkuin menee läpi ja sitten joskus sama aloitus tulee tuplana. Todella työlästä ja hidasta.

        Ongelma alkoi juuri samaan aikaan kuin tuo Goolen spy-sponssaama kuva-leikki-varmistus.


    • oikeanimiasioille

      Käsite hukassa, ei sanota yksityinen numero vaan Kun ja jos soittaja ei halua numeronsa näkyvän puhelun vastaanottajalle joten hän voi laittaa numeron näkymisen eston puhelimensa asetuksista päälle.

    • haallloo

      Soiton vastaanottaja näkee puhelimessaan yksityinen numero. Miksi käsite väärin? Vastaaja usein ei halua vastata sellaisiin soittoihin. Jos numero on tuntematon se näkyy ja ymmärtää asialliseksi.
      Silloin sen voi tarkistaa mistä tullut jne..

      • epäselviäjuttyuja

        Jos numero ei näy puhelimessa niin silloin ei näy numeroa ollenkaan eikä mitään tekstiä tai tuntematon..
        En ole koskaan nähnyt tekstiä yksityinen numero kännykässäni.
        Joten mitä kysyjä tarkoittaa?


      • Anonyymi
        epäselviäjuttyuja kirjoitti:

        Jos numero ei näy puhelimessa niin silloin ei näy numeroa ollenkaan eikä mitään tekstiä tai tuntematon..
        En ole koskaan nähnyt tekstiä yksityinen numero kännykässäni.
        Joten mitä kysyjä tarkoittaa?

        Minä juuri tänä iltana näin..Eli ihan yksinkertaisesti puhelimen näytössä lukee "Yksityinen numero" ja numeroa ei sitten näykkään..


    • puhelinnäyttyyy

      Onko sinulla kännykässä asetus, että numerosi ei näy sille, jolle soitat? Jos soiton vastaanottajalla on sama asetus voi olla että mitään tekstiä ei näy. Mikäli vastaanottajan luurissa on asetus että numeroa ei salata, puhelin yrittää tunnistaa soittajan numeron. Jos ei onnistu, puhelin ilmoittaa että tuntematon numero. Näin on ollut ainakin 1998 vuodesta alkaen. Räplää asetuksia jonkun kaverin kans ja kokeile

      • taivasvarjele

        sitten on nämä harhoissa elävät, joskus joku sanoo että soitit silloin ja silloin vaikka et ole edes koskenu puhelimeen amen.


    • Mietin

      Minullekkin ps4 nimen kautta eräs henkilö soitellut tuntemattomasta numerosta jotta en voisi ottaa yhteyttä takaisin voiko asiasta ilmoittaa poliisille ja mitö poliisi tekisi asialle

      • Vivihk

        Kyllä ehdottomasti, poliisillahan ei ole mitään tärkeämpää tekemistä kuin tutkia, miksi joku soitti toiselle tuntemattomasta numerosta....


    • Anonyymi

      On kauheeta kun mulle koko ajan soittaa yksityinen numero

    • Anonyymi

      Kuka jere

    • Anonyymi

      Hei. Mulle soittelee koko ajan joku yksityinen numero.

      • Anonyymi

        Näkyy vain "Yksityinen numero", eikös? Ja numeroa sitten ei näy...


      • Anonyymi

        Mul alko viime viikon tiistaina soitti kerran ja tämän viikon tiistaina taas lukee et on yksityinen numero en ole vastannut


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mul alko viime viikon tiistaina soitti kerran ja tämän viikon tiistaina taas lukee et on yksityinen numero en ole vastannut

        Mulle soitti myös nyt tiistaina, kaksi kertaa. Eilen kaksi kertaa ja tänä aamuna soittanut kahteen kertaan. En ole vastannut kun puhelimesta hiljentänyt tuntemattomat numerot. Otin nyt pois päältä, että voin jos pystyn vastaamaan seuraavan kerran kun soittaa että selviää kuka on soittaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle soitti myös nyt tiistaina, kaksi kertaa. Eilen kaksi kertaa ja tänä aamuna soittanut kahteen kertaan. En ole vastannut kun puhelimesta hiljentänyt tuntemattomat numerot. Otin nyt pois päältä, että voin jos pystyn vastaamaan seuraavan kerran kun soittaa että selviää kuka on soittaja.

        Vastasin. Oli ihan hiljaista joku kymmenen sekunttia, odottelin jo että sieltä joku intialaisella aksentilla alkaa puhumaan Microsoftista, mutta kuuluikin "No, Vattenfallilta X täällä terve!" En tiiä onko ihan kannattavaa yrityksen kannalta soitella tuntemattomasta.


    • Anonyymi

      Katsokaa dokumentti huijauksia tehtaillaan........ oliko yle

    • Anonyymi

      Hammaslääkärin ajanvarauksesta jne soittavat yksityisestä numerosta.

    • Anonyymi

      Minullekin tullut kyseisiä soittoja kerran puolenyönkin aikaan....tietääkö kukaan voisiko nyt facebook henkilötietovarkaus poikia tällaista. Onneksi en ole vastannut.....mitä jos olisin?

    • Anonyymi

      Taivas varjelkoon! Eikö olis yksinkertaisempaa vastata soittoon ja kysyä mitä asiaa.
      Joku vanha tuttavasi yrittää saada yhteyttä mutta toope ei edes vastaa puhelimeen. Puhelinhan on sitä varten että sillä puhutaan vastapuolen kanssa.

      • Anonyymi

        Niin ei olisi pitänyt tehdä. Entinen tyttöystäväni Teollisuuskadulta H:ki soitteli monta kertaa enkä vastannut. Sitten tuli posstia että hän on synnyttänyt minun tekemän lapsen ja joutuisin maksamaan maltaita koko röhlömistä.
        Siitä olen oppinut että en enää vastaa mihinkään puheluun enkä ota vastaan mitään postia.
        Ottakaa opiksenne pöljät!


    • Anonyymi

      Hulluja riittää.

    • Anonyymi

      Minulle tuli viikko sitten puhelu "yksityisestä numerosta", kun olin hetli aiemmin soittanut päivystysavun numeroon 116117 ja jättänyt takaisinsoittopyynnön. Tiesin odottaa soittoa, ja ja siksi vastasin, mutta muuten olisin jättänyt reagoimatta noin epämääräiseen "nimeen".

      Miksi soitossa ei olisi voinut lukea Päivystysapu, kun puhelu sieltä tuli? Ko. puheluun oli tärkeätä vastata ja epämääräinen tieto yksityisestä numerosta oli vain hämäävä.

      Kaverillekin sitten tuli tänään puhelu "yksityisestä numerosta". Soittaja oli Jehovan todistaja.

    • Anonyymi

      "Yksityinen numero" on aina viranmaiselta tuleva, ei siis häirikkösoitto.

      • Anonyymi

        "Kaverillekin sitten tuli tänään puhelu "yksityisestä numerosta". Soittaja oli Jehovan todistaja."

        Niinkö heheheeheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kaverillekin sitten tuli tänään puhelu "yksityisestä numerosta". Soittaja oli Jehovan todistaja."

        Niinkö heheheeheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheh

        Ei pidä paikkaansa ellei se jehova ole soittanut julkisen viranomaisen numerosta. "Tuntematon numero" on se mikä tulee salaisesta yksityishenkilön liittymästä ja se "yksityinen", mikä tulee salaisesta viranomaisnumerosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa ellei se jehova ole soittanut julkisen viranomaisen numerosta. "Tuntematon numero" on se mikä tulee salaisesta yksityishenkilön liittymästä ja se "yksityinen", mikä tulee salaisesta viranomaisnumerosta.

        Olet erehtynyt tai saanut väärää informaatiota eli valefaktaa.

        Suomessa viranomaiset käyttävät puhekielenään suomea (tai valinnaisesti svenskiä länsialueella haluttaessa).
        Kun puhelu tulee "yksityisestä" numerosta, ei ole mahdollista , että viranomainen soittaja puhuu huonolla intian murteen englannilla tai vastaavalla kielellä tai peräti savon myyntimurteella.

        "Yksityinen" puhelu tulee numeron salaneelta henkilöltä, viranomaiselta, terveyskeskuksesta, markkinointifirmasta, tietojen kalastelijalta, huijarilta tai myös tietokoneen avulla "numeron salaajalta" jne.
        Kuka se on selviää vastaamalla.


      • Anonyymi

        ei ole. itselleni tuli, näkyi siis vain Yksityinen numero, eikä sitä voi jäljittää. Kertoi että olen tilannut taksin, eikä tilaajaa näy.
        On näitä tullut muillekin, eri syitä sitten kerrotaan.
        Itse sanoin että jos sulla ei oo mitään tekemistä sunnuntai-iltana, niin älä tee tätäkään!
        Näitä häirintäsoittoja voi vissiin tilata netistä, kai jollain on ylimääräistä rahaa tämmöiseen tilaukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kaverillekin sitten tuli tänään puhelu "yksityisestä numerosta". Soittaja oli Jehovan todistaja."

        Niinkö heheheeheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheheh

        Mulle tuli kanssa puhelu yksityisestä numerosta. Soittaja olisi halunnut keskustella hengellisistä asioista.


    • Anonyymi

      Ku Klux Klan ?

    • Anonyymi

      Ei yhtään kaupustelijaa tai häirikkösoittoa kun vaihdoin prepaidiin, vaikka numero pysyi samana. Kyllä kannatti.

    • Anonyymi

      Kyllä on tullut pari numeroa

    • Anonyymi

      Tänään klo 10.15 tuli soitto. Näytössä näkyi ykstyinen numero. Kuka on?

    • Anonyymi

      Yksityinen numero > Androidissa valitse puhelin > asetukset > puhelutili > sim-kortti > lisäasetukset > soittajan tunnus > piilota numero.

      Tadaa, soittamasi puhelu näkyy nyt vastaanottajalle tunnuksella yksityinen numero.

      Etuna on, että ei tarvitse vastaanottaa puheluita numeroista jotka eivät vastaa.

    • Anonyymi

      Samaa täällä, harmittaa, kun en uskalla vastata, kun niin ppaljon Huijauksia, eri muodoissa. Puhelut tulee satunnaisesti!

    • Anonyymi

      Meilä on vain perhe kännykkä,ei muita kännyköitä .
      Kännykkä on samalla paikalla kuin aikoinaan lankapuhelin.
      Puhelinluottelona on jokaisen perheenjäsenen tekemä luettelo josta näemme kuka soitaa.yleiset hätä ja turvanumerot löytyvät omalta ilmoitustaululta.
      Emme vastaa ,Tuntemattomiin /Yksityisiin soitoihin.
      Vuosittainen säätömme on suuri,verratuna jos jokaisella olisi omat kännykäliitymät.

    • Anonyymi

      Itselle tullut viime aikoina aamupäivisin soittoja tuntemattomista numeroista.

      Joissakin lukee vain ”tuntematon numero”.

      Joissakin on ollut minulle outo numero ja ”Madrid Espanja”. Kun en ole vastannut, on tullut uusi puhelu, jossa eri numero ja ”Irlanti”.

      Kerran olen uteliaisuuttani avannut puhelimen, mutta jättänyt luurin auki sanomatta mitään. Mitä on tapahtunut?

      1. Taustalta kuulunut toimiston hälyä ja puheensorinaa.
      2. Hetken kuluttua naisääni sanonut intialaisella tms. aksentilla englanniksi: ”Tämä on tarkistussoitto. Olette juuri ostanut uuden Mac-tietokoneen ja me näemme kaikki mitä te sillä teette. Ihan kaiken.”
      3. Lähelle tullut naureskeleva mies, joka puhuu leveällä afrikkalaisella aksentilla: ”Did he answer? Haha, did he really answer?… ”

      Kun en ole sanonut sanaakaan, ovat vetäytyneet kauemmaksi naureskellen ja jutellen ja sulkeneet puhelimen noin 20 sekunnin kuluttua. Melko omituista.

      • Anonyymi

        Mikä siinä omituista on. Naureskelevat vain sinun tyhmyydellesi. Sinulle tulee mojova lasku koko puhelun aukioloajalta.


    • Anonyymi

      Englantia puhuvat. Olisiko Intiasta tai sieltäpäin. Ehkä kertovat, että haluavat "korjata" tietokonetta, vaikka haluavat korjata rahat tililtäni. En tosin vitsi kuunnella ja aloittaa keskustelua.

    • Anonyymi

      Haluaa rahasi.

    • Anonyymi

      Robotti.
      Jotkut puhelinmyyjät käyttää sellaisia, jotka soittelee automaattsesti useaan numeroon ja jos joku vastaa niin kaupataan jotakin.
      Tuolla menetelmällä ei kaikkiin puheluihin ehdi vastata ja siksi paljon tyhjiä soittoja.

      Muuten tuosta numeron piilottamisesta se, että jos piilotat numerosi niin kukaan ei vastaa, luullen sinua kauppiaaksi tai huijariksi.

    • Anonyymi

      Tänään tuli soitto yksityisestä numerosta en vastannut

    • Anonyymi

      Mylle soitti tänään neljäkertaa

    • Anonyymi

      Minulla on Androitin puhelimessa "Mustalista" appis niin eivät soittele moneen kertaan. Nyt sillä listalla on 21 joista 2 tarkistettu vaaralliseksi.
      Samalla listalla voi estää myös tekstarit... jos mainokset kiusaavat....

      • Anonyymi

        Tämä appisi toimii ehkä juurikin tuntemattomien numerojen soitellessa,kun siirtää ne mustallelistalle. Nyt onkin näissä jutussa ollut kyseessä puhelut ,jotka tulevat näytölle nimellä YKSITYINEN NUMERO . Tälläista puhelua ei saa edes puhelimen soittohistoriasta poistettua,eikä sitä voi liittää mustalle listalle,koska siinä ei näy mitään numeroa.

        Olen kokeillut toissapäivänä kaverini puhelimesta juuri kyseistä hommaa tehdä,ei onnistu.

        Ainut mikä jäi vielä kokeilematta siinä puhelimessa,oli luurin uudelleen käynnistys.En ole varma,olisko silloin puheluhistoriassa näkyvä YKSITYINEN NUMERO samalla ehkä poistunut. Normistihan puheluhistoriasta voit yksitellen poistaa avautuvan valikon avulla puhelutietoja,mutta ylläri ylläri,tällaisen YKSITYISEN NUMERON kohdalla kun yrität painaa /pitää sormea paikallaan,eli avata poistovalikkoa,ei tapahdu yhtään mitään. Jaa miksiköhän ?? No kun siellä ei ole mitään puhelu tietoja,muutako soittoaika.Ei mitään poistettavaa .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä appisi toimii ehkä juurikin tuntemattomien numerojen soitellessa,kun siirtää ne mustallelistalle. Nyt onkin näissä jutussa ollut kyseessä puhelut ,jotka tulevat näytölle nimellä YKSITYINEN NUMERO . Tälläista puhelua ei saa edes puhelimen soittohistoriasta poistettua,eikä sitä voi liittää mustalle listalle,koska siinä ei näy mitään numeroa.

        Olen kokeillut toissapäivänä kaverini puhelimesta juuri kyseistä hommaa tehdä,ei onnistu.

        Ainut mikä jäi vielä kokeilematta siinä puhelimessa,oli luurin uudelleen käynnistys.En ole varma,olisko silloin puheluhistoriassa näkyvä YKSITYINEN NUMERO samalla ehkä poistunut. Normistihan puheluhistoriasta voit yksitellen poistaa avautuvan valikon avulla puhelutietoja,mutta ylläri ylläri,tällaisen YKSITYISEN NUMERON kohdalla kun yrität painaa /pitää sormea paikallaan,eli avata poistovalikkoa,ei tapahdu yhtään mitään. Jaa miksiköhän ?? No kun siellä ei ole mitään puhelu tietoja,muutako soittoaika.Ei mitään poistettavaa .

        kyllä sen voi poistaa, painaa pitkään, sitten puhelutiedot, ja alempana on roskakorin kuva.
        Mutta mitä hyötyä niitä on poistella?
        Operaattori sanoi ettei näille voi mitään, kun lukee Yksityinen numero.
        Näitä voi ilmeisesti tilata netistä, kai se tilaajalle jotain maksaa.


    • Hei!
      Mullekin on saapunut noita yksityis puheluita useamman kerran kaiken lisäksi vielä työajalla
      Itse ratkaisin ongelman sillä että latasin Hiya nimisen sovelluksen joka tunnistaa numerot ja ilmoitta onko niistä haitta kuuluvatko ne yritykselle ja auto blockaa numerot jotka on merkattu huijaus / yksotyis numetoiksi

    • Anonyymi

      Yksityisestä tänään kanssa kaksi kertaa peräkkäin..

    • Anonyymi

      Mulle tulee joka päivä soittoja, jolloin näyttöön tulee teksti, epäillään häiriösoittajaksi tai mahdollisesti petos. EN KOSKAAN VASTAA NIIHIN, VAAN LAITAN NUMEROIHIN ESTON, MUTTA AINA NE KEKSII UUSIA NUMEROITA, JOTKA TAAS SULJEN.

      • Anonyymi

        Kannattaa huomata, että välillä nuo puhelimet pitää täysin asiallisiakin numeroita mahdollisina häirikkösoittelijoina. Tiedän itse yrityksen, jonka numerot ovat joutuneet häiriköksi epäiltyjen joukkoon vain siksi, että yrityksen numeroista soitetaan päiittäin puheluita. Ja kyseessä ei nyt ole ollenkaan mitään sellaista kuin puhelinmyynti jne, kyse ei ole edes markkinoinnista jne vaan terveydenhoitoalasta. Yrityksen soitot ovat siis täysin asiallisia, mutta kun niitä soitetaan niin paljon niin jotkut puhelimet on alkanut pitää niistä numeroista soitettuja puheluita mahdollisina häirikkösoittoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa huomata, että välillä nuo puhelimet pitää täysin asiallisiakin numeroita mahdollisina häirikkösoittelijoina. Tiedän itse yrityksen, jonka numerot ovat joutuneet häiriköksi epäiltyjen joukkoon vain siksi, että yrityksen numeroista soitetaan päiittäin puheluita. Ja kyseessä ei nyt ole ollenkaan mitään sellaista kuin puhelinmyynti jne, kyse ei ole edes markkinoinnista jne vaan terveydenhoitoalasta. Yrityksen soitot ovat siis täysin asiallisia, mutta kun niitä soitetaan niin paljon niin jotkut puhelimet on alkanut pitää niistä numeroista soitettuja puheluita mahdollisina häirikkösoittoina.

        Tarkoitatko numeroa, jossa tehdään suomalaisten terveyskartoitusta? Kerran vastasin siihen, mutten enää, kun ruvettiin vitamiineja kauppaamaan.


    • Anonyymi

      Ainakin, jos oot iPhonen käyttäjä niin kyseessä on todennäkösesti perintätoimisto tai ulosottomies kun kaikki rahat on mennyt iPhoneen.

    • Anonyymi

      Toistuvasti soittava tuntemattomasta numerosta soittava voi hyvin olla jokin viranomainen, perintätoimisto tai ulosottomies. Etenkin, jos soitot tulee samoihin aikoihin aamulla. Voi toki olla muutakin, mutta tuossa on ainakin pari ihan mahdollista soittajaa.

    • Anonyymi

      Oletko yrittänyt ottaa selvää nomeron omistajasta?
      Jos on rehellinen numero, niin omistaja yleensä löytyy. Jos ei löydy voi joku silti tietää numeron tarkoituksen.

      • Anonyymi

        Miten kuittelet saavasi selville salaisen numeron omistajan?


    • Anonyymi

      Nuo häiriösoittajien numerot ovat nykyään kyllä yleensä aina salaisia, mutta esim. fonecta voi kertoa, että tästä numerosta soitetaan harvinaisen usein. SILLOIN ON PAREMPI OLLA VASTAAMATTA.

      • Anonyymi

        Google kertoo kaikista parhaiten.


      • Anonyymi

        Lääkäri tai terveydenhoito juttuja, vastailen normaalisti.


    • Anonyymi

      Mulle soitti tänään yksityinen numero säikähdin ihan sikana ja en vastannut koska pelästyin

    • Anonyymi

      Juuri noin 10 minuuttia sitten tuli puhelu, jossa luki yksityinen puhelu.
      En vastannut siihin. Vähän ajan päästä soi uudelleen ja siinä luki taas yksityinen numero.
      Älysin että tänäänhän pitäisi sairaanhoitajan soittaa sydänfilmin tuloksista ja vastasin. No.. Sehän oli sairaanhoitaja ja sain sydänfilmin tulokset. Ei mitään vikaa sydämessä, ainoastaan sydämen lyöntitiheys oli matala kuten on ollut jo kymmeniä vuosia lapsesta saakka. Liikkuvan miehen kestävyysurheilijan sydän kuulemma. Sitähän sitä on tullut harrastettuakin ja huvikseen välillä 80 km kävelymatkoja erämaassakin repun kanssa.
      Ei ollut huijaussoitto ei.
      Sairastin koronan pari kuukautta sitten ja kävin sydänfilmissä kun ei jaksa vielä tehdä oikein mitään raskaampaa vaan väsähtää melkein heti ja toinen keuhkoputki on vielä tukkoinen. Voi kestää kuulemma paraneminen jopa vuodenkin jos rasittaa itseään liikaa liian aikaisin. Joten nyt vaan lepoa ja laiskottelua sekä lupsakkaa liikkumista.
      Vastatkaa vaan siihen puheluun. Ja jos on ulosottomies niin luuri äkkiä kiinni.. Hehe.

    • Anonyymi

      Minulle soitti kaveri 2 kertaa tänään mutta en tietenkään vastannut.

      • Anonyymi

        Joo ja vielä samasta Hesan suunnasta kuin aloittajallakin.


    • Anonyymi

      Itse soitti äsken

    • Anonyymi

      Yritin itselleni soittaa mutta en vastannut kun numero ei näkynyt.

    • Anonyymi

      Minä olen 10 ja minulle on tullut näitä nytten jo 3kertaa ja vähän niinkuin ärsyttää

      • Anonyymi

        Oletkin jo tänä vuonna 11 ja kun odottelet sitten 4 vuotta lissä niin 15 vuotiaana ymmärrät yhtä ja toista paremmin!


    • Anonyymi

      Nyt toukokuussa 2023 minulla sama tilanne.

    • Anonyymi

      Mulle tuli tänään kanssa soitto klo 9.19, kännykkä ei ilmoittanut puhelusta mitään näin vasta, kun menin puhelulokiin. Luki vain yksityinen numero ja kun painoin historia siinä luki "estetty numero" eli meinaako tuo sitä, että soitettu jostain numerosta jonka itse olen estänyt ja siksi soittajan numeroakaan ei näy?

    • Anonyymi

      Mulla on idea. Minä tein silleen että minä vastasin ja heti lopettiin puhelun. Jos toimii, Ei tarvi kiittää

    • Anonyymi

      On kokemusta

    • Anonyymi

      Öm aika outo just tänää mun kaverille soitetii

    • Anonyymi

      Minulle tulee nykyään usein puhelu yksityisestä numerosta. Alussa vastasin . Soittajan päässä täysin hiljaista. Tulee epäsäännöllisiin aikoihin.

    • Anonyymi

      Tavallista on ajoittain.
      Parast olla vastaamatta.

    • Anonyymi

      Tuntematon numero soitti. Kertoi, että on "digiturvasta", on kuulema epäilyttävää toimintaa tilillä joku toinen kirjautunut tilille.
      Googlasin ja löysin jostain facebookista vastaavan puhelun saaneen juttuja.
      Yrittävät saada vastaamaan kyllä, johonkin kysymykseen.
      Joku robotti selvästi vastailee.

    • Anonyymi

      Alku viikosta yksityinen soitti vastasin terveysasioita, kannattaa vastaa vaikka numeroa ei näy.

    • Anonyymi

      Hei

      täysin sama kokemus yksityinen numero soittaa hälyttää kolme kertaa ja sitten loppuu, jos vastaan ei siellä ole ketään. varmaan joku automaattisoitto kun tosiaan joka päivä ja aina samoihin aikoihin

    • Anonyymi

      Yksityinen soittu taas ei puhu mitään

    • Anonyymi

      On tullut puhelu yksityinen mutta kukaan ei sano mitään miksi siis soittaa tälläistä

    • Anonyymi

      Minulla loppui turhat soitot kuin seinään sen jälkeen kun kerran vastasin: "Rikospoliisi hyvää päivää, kuinka voin auttaa?"

    • Anonyymi

      On soiteltu, kukaan ei sano mitään

    • Anonyymi

      Alkuun päivisin ja kun vastasi niin how are you, want money? Nykyään iltaisin 19-22 välillä… en vastaa.

    • Anonyymi

      Minullekin tullut useita loka-joulukuun aikana. Hylkään heti.

    • Anonyymi

      minulla on koke muksia

    • Anonyymi

      Miesystäväni puhelut muuttuivat "Yksityinen numero soittaa"- puheluiksi, kun hän vaihtoi luurissaan sim-kortin paikkaa. Näkyvät taas numerolla normaalisti, kun vaihtoi toisen kerran sim- kortin paikkaa. Harmillista, koska ehdin jo uppoutua kuvitelmiin, joissa hänestä on tullut minun huomaamattani viranomainen, rahankerääjä, intialainen/afrikkalainen huijari, vakooja/rikospoliisi tai linnakundi. Jatkaa kuitenkin varastomiehenä.😁

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      66
      6462
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4183
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2577
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2010
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1528
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1387
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1090
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1036
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1021
    Aihe