Yksityinen numero soittelee, ei taida kyllä kuulua tähän osioon

Outoa

Hei

Olen alkanut saamaan puheluita yksityisestä numerosta joku aamu noin. 09.45-09.57 välisenä ainaka ja aika usein tulee uudemman kerran puhelu yksityisestä numerosta noin. 17.00 maissa ja tosiaan saanut näitä puheluita jo 2 viikon ajan ja tuo aikaväli heittää korkeintaan 1-10minuutilla, juuri eilen aamuna sain viimeksi puhelun 09.47.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia ja noihin puheluihin ei varmaankaan kannata edes vastata, muutaman kerran olen ehtinyt vastaamaan, mutta mitää ei kuulu ja puhelu pysyy päällä niin kauan kunnes itse sen katkaisen.

40 kommenttia

Vastaukset

• Kuulostaa ihan kuin joku lapsi soittelisi & on väärä numero mutta ei tajua mitään.
    Ei myöskään puhu mitään kun 'vieras ihminen'. Numero kuulostaa ihan prepaid liittymältä.

Se kuvitteleeko soittavansa kaverille vaiko vanhemmille on kokonaan toinen juttu.....

• Minulla ollut sama juttu, alkoi joulukuussa ja en koskaan vastannut tähän yksityiseen numeroon niin lopetti. Nyt pari viikkoa sitten alkoi uudelleen ja tänään vastasin eikä puhelimesta kuulunut mitään vaikka hetken huhuilin.

• Yksityinen numero on eri asia kuin tuntematon numero. Yksityinen tarkoittaa yksityistä verkkoa, joka ei siis ole mikään yleisistä verkoista (Sonera, Elisa, DNA,..)
      Tällaisia verkkoja on viranomaisilla, esim. vankiloilla. Minulle tuli kerran tällainen puhelu. Soittaja soitti vankilasta, mutta soitti väärään numeroon.
      Koska numeroa ei näy, ei sitä voi valitettavasti estää.
      Jos härintä jatkuu, ottakaa yhteys poliisiin, joka voinee selvittää mistä verkosta puhelu tulee.

• Ossi10 kirjoitti:

Yksityinen numero on eri asia kuin tuntematon numero. Yksityinen tarkoittaa yksityistä verkkoa, joka ei siis ole mikään yleisistä verkoista (Sonera, Elisa, DNA,..)
      Tällaisia verkkoja on viranomaisilla, esim. vankiloilla. Minulle tuli kerran tällainen puhelu. Soittaja soitti vankilasta, mutta soitti väärään numeroon.
      Jos härintä jatkuu, ottakaa yhteys poliisiin, joka voinee selvittää mistä verkosta puhelu tulee.

viranomaisverkko.Minulle soitti "yksityinen numero" ja vastasin, nainen tarjosi jotain ilmaisnäytteitä, Matrix tai joku vastaava oli firma. En luvannut vastaanottaa niitä.Jotkut puhelimet näyttää soittajan "yksityisenä" jos numeron näyttö on valitty estetyksi.

• Ossi10 kirjoitti:

Yksityinen numero on eri asia kuin tuntematon numero. Yksityinen tarkoittaa yksityistä verkkoa, joka ei siis ole mikään yleisistä verkoista (Sonera, Elisa, DNA,..)

Sinä voit soittaa yksityisen puhelun; ei tarvitse olla vankila eikä muukaan organisaatio. Otat vaan puhelimestasi oman puhelin ID:si (numeron) piiloon kun soitat. Numeron voi laittaa piiloon tai pitää näkyvillä niikuin itse lystää.
      Suomessa tätä ei vaan näytetetä osaavan käyttää.

• Hei

Olen alkanut saamaan puheluita yksityisestä numerosta joku aamu noin. 09.45-09.57 välisenä ainaka ja aika usein tulee uudemman kerran puhelu yksityisestä numerosta noin. 17.00 maissa ja tosiaan saanut näitä puheluita jo 2 viikon ajan ja tuo aikaväli heittää korkeintaan 1-10minuutilla, juuri eilen aamuna sain viimeksi puhelun 09.47.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia ja noihin puheluihin ei varmaankaan kannata edes vastata, muutaman kerran olen ehtinyt vastaamaan, mutta mitää ei kuulu ja puhelu pysyy päällä niin kauan kunnes itse sen katkaisen

Mulla sama juttu tänään aamusta 10;50 ja uudemman kerran 17;32 aamulla vastasin ja huutelin haloota muutama kerra mut ei mitn vastausta noin 10 sec oli yhteys, toisella kerralla laitoin suoraa punasta luuria. Ei kai sun laskussa näkyny muutoksia vaikka olit vastaillu tuoho ''yksityiseen numeron''?

• Mullekkin koitettiin soittaa n. klo 11.30 ja taas äsken pari minuuttia siitten koitettiin soittaa uudeleen. En kerjennyt vastaamaan kumpaankaan, mutta toivottavasti on vain joku joka ei jaksa soitella montaa kertaa!

• Nyt minulle tullut tänään 21.00 asti kokoajan puheluita yksityinen numero pari kertaa vastasin ja ei ketään ja nyt olen sammuttanut puhelunb aina puneisesta luurista. Tuntuu vaan jatkuvan soitot ?? mitä tehdä olisin kiitollinen vinkeistä on tosi inhottavaa tällainen häirintä :( Toivottavasti ei soita koko yötä

• Moonatar06 kirjoitti:

Nyt minulle tullut tänään 21.00 asti kokoajan puheluita yksityinen numero pari kertaa vastasin ja ei ketään ja nyt olen sammuttanut puhelunb aina puneisesta luurista. Tuntuu vaan jatkuvan soitot ?? mitä tehdä olisin kiitollinen vinkeistä on tosi inhottavaa tällainen häirintä :( Toivottavasti ei soita koko yötä

Blokkaa numero puhelimessasi niin ei voi soittaa sinulle.

• Moonatar06 kirjoitti:

Nyt minulle tullut tänään 21.00 asti kokoajan puheluita yksityinen numero pari kertaa vastasin ja ei ketään ja nyt olen sammuttanut puhelunb aina puneisesta luurista. Tuntuu vaan jatkuvan soitot ?? mitä tehdä olisin kiitollinen vinkeistä on tosi inhottavaa tällainen häirintä :( Toivottavasti ei soita koko yötä

Onko liian vaikeaa laittaa puhelimesta soittoääni pois yöksi? Toinen vaihtoehto on, että sallit soittoäänen tietyille numeroille.

• Mullekin on tullut noita soittoja viikon aikana muutamia. Kun vastaan niin heti katkaistaan puhelu.

• Teille kaikille soittelee luultavimmin puhelinmyyntifirman tietokone. Se soittaa 5-6 asiakkaalle yhtäaikaa ja kun ensimmäinen vastaa se katkaisee muut linjat ja se nopein "voittaa" myyntipuhelun omakseen.

Systeemi tosin on Suomessa selkeästi laiton ja kai koko EUnkin aluella.
    Silti esim. olen kuullut ainakin Seiska-lehden ja OP-puhelinpankin sitä käyttävän.

Itse sain yhteen aikaan jatkuvasti pujeluita Osuuspankin 020-myyntinumerosta ja se katkesi aina alle 10sek hälyttämisen jälkeen. Lopulta kun ehdin vastaamaan alle 10 sekunnissa ja kysyin tätä soittajalta niin takelteli ja puoliksi myönsi asian.

• Mulla on myös kokemusta tollasista puheluista.

• Enpä tällaista "Yksityinen numero" ole koskaan saanut ja tämä ensimmäinenkin kerta oli sellainen, että satuin olemaan juuri wc:ssä ja sieltä juoksemaan puhelimeen, jossa ei kukaan puhunut mitään...eli oli viimeinen kerta kun vastaan tällaiseen, eikä soisi muittenkaan vastaavan, jos ei ole kanttia näyttää numeroaan mistä soittaa!

• outoa nämä yksityiset numerot

• Se on sama kuin tuntematon numero, minäkin olen joskus sellaisia saanut.

• mulle tuli 17.38 soitto yksityisestä numerosta

• Minullekkin tuli yksityisestä numerosta:09.45-09.57 aamulla klo 6 suora puhelu. eikös tuo ole Helsingin suunta?

• mulle 23 jälkeen

• minua häiritsee soitollaan COMMUNICARE FINLAND OY numerosta +358444956749 siis suomeksi 044 4956 749

Usein soi vain 1-2 kertaa ja lopettaa, joskus pidempään.

Tiedän tuo 1-2 kertaa merkitsee sitä että firma soittaa tietokoneella aina useampaan numeroon yhtä aikaa ja se kun yksi vastaa, miin muut soitot muihin loppuvat.

• Tää numero törmääkii jatkossa soitonestoo eli soittassa mulla numero tuuttaa varattua :)

• Aloittelian mainitsema 09 alkuinen viittaa Helsingin suuntaan.

• Sus siunatkoon se 9 tarkoittaa kello yhdeksän aamulla

• Mullekkin tulee joka päivä yksityinen numero

• Tällainen (huijarifirman?) numero: +358409401183 on soitellut silloin tällöin noin klo 10-11 aikoihin jo parin viikon ajan. En ole vastannut. Silti tuntuu tosi ikävältä ja tunkeilevalta, sillä numerosta ei saa mitään tietoa mistään että kenen se on. Ikävää, että on laillista soitella tuntemattomana ja ikäänkuin huijata tällä lailla.

• Ketä tässä nyt varsinaisesti hiujataan? Myös tavallisella ihmisellä on oikeus salata numeronsa halutessaan vaikka puhelukohtaisesti, ei siinä ole mitään kummallista tai huijausta.

• Onkohan aloittaja tallentanut yhteystietoihin jonkun numeron nimellä "Yksityinen numero"?

• Hieman viiraa avuaksen aiheen vierestä, mutta ajattelin kuitenkin laittaa tähän ketjuun, kun uusien avauksien perille meno on tökkinyt todella pahasti siitä alkaen kun tuo kuvaleikki-vermenne-systeemi alkoi.

*

Kännykällä lankaliittymän puhelivastaajan kuuntelu.

Eli, omaan numeroon soittaessaan vastaajan viestin jälkeen tulee painaa tähteä * ja sen jälkeen naputella koodi, jolla pääseen vastaajaansa.

Näkyykö vastaajan salasana-koodi operaattorille vai muuttuuko tähden * jälkeinen naputeltu koodi tunnistamattomaksi?

• Yksityinen numero tarkoittaa että soittajalla on puhelimessaan numeronäytön esto päällä.
    Edelliseen viestiin sanoisin, että jos haluat helposti saada viestit tulemaan tänne, kannattaa kirjautua suomi24.fi Silloin voi käyttää relisteröityä tunnusta tai jotain mitä milloinkin.

• "Edelliseen viestiin sanoisin, että jos haluat helposti saada viestit tulemaan tänne, kannattaa kirjautua suomi24.fi Silloin voi käyttää relisteröityä tunnusta tai jotain mitä milloinkin."

Kirjautumisella ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Viestit ketjuihin menevät ihan normaalisti, mutta _aina_ uutta avausta tehdessä sen lähetys jää junnaamaan pitkäksi aikaa paikalleen ja sitten tulee punaisella herja-ilmoitus, että 'jokin aika mennyt umpeen, yritä uudestaan.'

Joutuu yrittämään moneen kertaan ennenkuin menee läpi ja sitten joskus sama aloitus tulee tuplana. Todella työlästä ja hidasta.

Ongelma alkoi juuri samaan aikaan kuin tuo Goolen spy-sponssaama kuva-leikki-varmistus.

• Käsite hukassa, ei sanota yksityinen numero vaan Kun ja jos soittaja ei halua numeronsa näkyvän puhelun vastaanottajalle joten hän voi laittaa numeron näkymisen eston puhelimensa asetuksista päälle.

• Soiton vastaanottaja näkee puhelimessaan yksityinen numero. Miksi käsite väärin? Vastaaja usein ei halua vastata sellaisiin soittoihin. Jos numero on tuntematon se näkyy ja ymmärtää asialliseksi.
    Silloin sen voi tarkistaa mistä tullut jne..

• Jos numero ei näy puhelimessa niin silloin ei näy numeroa ollenkaan eikä mitään tekstiä tai tuntematon..
      En ole koskaan nähnyt tekstiä yksityinen numero kännykässäni.
      Joten mitä kysyjä tarkoittaa?

• Onko sinulla kännykässä asetus, että numerosi ei näy sille, jolle soitat? Jos soiton vastaanottajalla on sama asetus voi olla että mitään tekstiä ei näy. Mikäli vastaanottajan luurissa on asetus että numeroa ei salata, puhelin yrittää tunnistaa soittajan numeron. Jos ei onnistu, puhelin ilmoittaa että tuntematon numero. Näin on ollut ainakin 1998 vuodesta alkaen. Räplää asetuksia jonkun kaverin kans ja kokeile

• sitten on nämä harhoissa elävät, joskus joku sanoo että soitit silloin ja silloin vaikka et ole edes koskenu puhelimeen amen.

• Minullekkin ps4 nimen kautta eräs henkilö soitellut tuntemattomasta numerosta jotta en voisi ottaa yhteyttä takaisin voiko asiasta ilmoittaa poliisille ja mitö poliisi tekisi asialle

• Kyllä ehdottomasti, poliisillahan ei ole mitään tärkeämpää tekemistä kuin tutkia, miksi joku soitti toiselle tuntemattomasta numerosta....

• On kauheeta kun mulle koko ajan soittaa yksityinen numero

• Kuka jere

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.