LA&Kalifornia

HwyOne

Kaliforniaan suuntaamme emännän kanssa ensi joulu-tammikuuksi! Tarkoitus on vuokrata auto ja ajella pitkin ja poikin länsirannikkoa.

Antakaapa vinkkejä losista, autonvuokrauksesta, majoittumisesta, mustsee-paikoista ja myös iPadin käytöstä, eli datasiirrosta usassa. Kaikki muukin asiallinen info kelpaa.

5

322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 103

      Sano emannalle etta ei pukeudu navettavaatteisiin.

      • USA_1974

        Jos nettiä tarvitsee paljon niin semmoinen prepaid mokkula on kätevä. Eli toimii langattomana tukiasemana joten siihen voo sitten liittyä useampi laite. Viime kesänä hankin niin maksoi n. $100 ja lataukset sitten datan määrästä riippuen $25-$50/kk. Itellä tuo on virginmobilen ja on toiminut hienosti 3:lla ressulla nyt. 3G yleensä joskus 4G


    • Auton olen itse aina vuokrannut etukäteen Suomesta. Esim. vertaa.fi on ollut hyvä hakukone. Tätä kautta vuokratessa kaikki tarvittavat vakuutukset ovat jo hinnassa. Autoilu USAssa on erittäin helppoa ja liikenne kohteliasta (suurkaupungit poikkeus). Majoittuminen on yhtä helppoa. Motelleja on joka puolella ja ennakkovarauksia ei tarvita. Kaikilla motelleilla on ilmaiset wlan/wifi-yhteydet, joten mielestäni on turha maksaa yhteyksistä mitään. Ilmaisia verkkoja löytyy kaikkialta. Jos olette ensikertalaisia automatkailun suhteen USAssa, niin blogistani (jukksa.blogspot.fi) löytyy varmasti tarvittavaa tietoa aiheesta.

    • USA_1974

      Hotelleissa, kahviloissa yms. on hyvin WIFI yhteyksiä tarjolla. Mutta ongelma on vaihteleva laatu. Itse hankin tuon mokkulan sen vuoksi että työt saa tehtyä. Ja toisaalta nyt on autossakin internet käytettävissä.

      Mä varaan hotellit yleensä pari päivää etukäteen. Joskus olen jättänyt etukäteisvarauksen tekemättä niin on mielestäni tullut kalliimmaksi, ja osassa paikoista on jopa ollut vaikeuksia löytää vapaita huoneita varsinkin jos on myöhemmin illalla liikkeellä. Pääasiassa itse käytän hotelleja harvemmin motelleja. Hinta-taso kaliforniassa on ollut $50 - $140/yö. Varaukset vertaillen eri hakukoneita, ja jos vaan kohtuullinen hintaero niin pyrin varaamaan suoraan hotellilta. Jos tulee peruutuksia yms. niin on paljon helpompi hoitaa.
      Autoliiton kortilla saa suuresta osasta hotelleja alennuksen.

    • traveller7

      Jokunen vuosi sitten autoiltiin Kaliforniassa pari viikkoa. Meidän reitti oli Los Angeles - San Diego - Las Vegas (Nevada) - Yosemite - San Francisco - Los Angeles.

      San Diego taisi olla paras paikka siellä. Sopivan kokoinen kylä ja ihmiset mukavia. Loistavia ravintoloita.

      Vanha ykköstie Friscosta Losiin on näkemisen arvoinen. Big Sur mm, upeita maisemia.

      Wifi jutut tosiaan toimii hyvin halvemmissakin hotelleissa (Comfort Inn yms).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1787
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      76
      1637
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1303
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      765
    6. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      759
    7. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    8. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      747
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe