Onko kysyntää entisöintipajalle Suomessa

Läkkäri

Hei autonharrastajat.
Olen tässä miettinyt entisöintipajan (korin ) perustamista , mutta haluaisin mielipiteitä
onko tämmöiselle tarvetta täällä Suomessa . Mulla on yli 30 kokemus autojen
peltitöistä ja harrastamisesta Ammatiltani olen autopeltiseppä .Olen entisöinyt ,kustomoinut ja korikorjannut omia autoja Työkaluja löytyy mm englannin pyörä , kutistus ja venytys laite , haulityyny , eckold konevasara ,pullmax ,rungon oikaisuun autorobot mittalaitteet ,kanttikone 2m ym käsityökaluja
Käyttääkkin noita laitteita osaan Tilatkin on mutta ahtaat .
Mietin vain että voisiko tätä tehdä ammatikseni ,jotem laitoin

4

325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kelpo Mies

      Päätyönä tuskin kannattaa. Suomessa markkinat ovat pienet ja potentiaalisia asiakkaita on vähän. Mutta sivutyönä mikäettei, hankit y-tunnuksen ja pidät huolen siitä, että vuodessa ALV-raja ei ylity. Näin sinun ei myöskään tarvitse maksaa YEL-maksuja, koska päätyösi on ansiotyö toisen palveluksessa. YEL-maksu on nimittäin helvetinmoinen rasite silloin, kun työrintamalla on hiljaista.

      Näillä keinoin saat pidettyä hintatasosi kohtuullisena ja se taas pitää mahdolliset asiakkaat tyytyväisenä.

    • kysyntävshinta

      Kysyntää kyllä olisi, vaan kun puhutaan maksusta niin siihenpä se sitten kutistuu. Muutama vuosi sitten muutamakin tyyppi kyseli moista, mutta seitten se kaatui hintaan (jonka tuntitaksa ei ollut paha...raatoihin olisi vaan mennyt tosi paljon työtä. Työ olisi tapahtunut omassa tallissa oman työn ohessa ja ihan verottajan hyväksymällä tavalla). Osa porukoista ei vaan ymmärrä kuinka paljon tunteja asiaan menee jos tehdään kunnolla. Vaikka onhan noita tietty muutama paja Suomessa jotka tuntuvat asialla elävän...

    • peldimiäs

      kyllä se kannattaa ainakin sille teettäjälle kun tinkii hinnan urakalla pieneksi nii sitten huomaakin että se raha meni ja auto pitää talkoilla kasata sitten.

      itsellä samat vehkeet ja katson kenelle teen ja kenelle en mieluummin en mutta on pakko joskus tehdä niitäkin, manit taskuun ja näkemiin mitä sitä verottajaa häiritsemään tee pimeästi kuten nytkin olet tehnyt

    • Mutzibur

      Harmaatalous ainoa mikä kannattaa,Teen myös samoin,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      162
      2651
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      1786
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      183
      1679
    4. 79
      1321
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1085
    6. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      51
      991
    7. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      986
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      890
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      873
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      838
    Aihe