olen nyt ysillä ja ensi vuosi pelottaa. en uskolla/tahdo/aio muuttaa pois kotoa ensi vuonna.
ongelma on, se että kotipaikkakunnallani ei ole mitään minua kiinnostavaa alaa tarjolla. Minua yritetään pakottaa amikseen eräälle linjalle mutta en haluu sinne,koska se ei kiinnosta. mulla on 9 vuotta kokemusta siitä,miltä tuntuu ku on pakko tehä sitä mitä ei tahdo ja mikä ei kiinnosta. Lukio ei ole vaihtoehto! Olisiko kellään mitään neuvoja?
kun ei tiedä
2
103
Vastaukset
- tsemppiä11
Itsellä oli samanlainen tilanne aikoinaan. Menin kylläkin sitten lukioon koska en keksinyt muutakaan ja ei se aika siellä mene hukkaan eikä sitä kokonaan ole pakko käydä. Esimerkiksi jos kävisit vuoden lukiota ja sen jälkeen lähtisit amikseen niin saisit mahdollisesti suoritettua amiksen nopeampaa koska lukio-opintoja hyväksiluetaan siellä. Ei missään nimessä kannata jäädä kuitenkaan vain kotiin ja olla menemättä minnekään kouluun koska valitettavasti niin monilla se on ensiaskel alamäkeen. Yksi vaihtoehto on tietenkin hommautua ysin jälkeen työkkärin kirjoille ja etsiä töitä tai mennä työkkärin kautta erilaisiin työharjoitteluihin mikä on ihan hyvä vaihtoehto jos ei tiedä mille alalle haluaa lähteä.
- 10 lk?
Kymppiluokka on aina yhtenä vaihtoehtona. Aikanaan en päässyt ammatilliseen suoraan peruskoulusta, mutta olisin päässyt lukioon toisten koulukiusattavaksi. Valitsin kymppiluokan ja pääsin "yhdistelmätodistuksella" (9.-10. lk) ammatilliseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115077Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493322Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle853069Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku382298- 811797
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411550450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1211474Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1191149- 161109
Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah431077