Hei!
Olen miettinyt näiden kahden valintojen väliltä enkä silti osaa päättää, että kumpaan haluaisin.. Valintaani vaikuttaa myös miten allalla työllistytään? (menen tietenkin amiksen jälkeen ammattikorkeakouluun) Olen siis 15v. poika jolla viikon päästä yhteishaku
Media-assistentiksi vaiko Merkonomiksi?
26
296
Vastaukset
- Lukiolife
Meeppäs homo lukioo
- Uskokaa vanhaa
Merkonomi työllistyy kehnosti, media-assari ei mitenkään.
" (menen tietenkin amiksen jälkeen ammattikorkeakouluun)"
Miten niin "tietenkin"? AMK:n käyneistäkin on noilla aloilla vahvasti liikatarjontaa.- Vanhanliitonpoika
Tietenkin jos Merkonomin tutkinnoista Tradenomiks rupiaa niin tietty silloin työllistymisen mahdollisuudet korkeammat! Muuten kyllä ihan asiaa, että nykyisin on pulaa lääkäreista ja LVI-asentajista se on bisnestä mikä kannattaa! Elä hyvä poika mene noille palvelualoille.
- Uskokaa vanhaa
Vanhanliitonpoika kirjoitti:
Tietenkin jos Merkonomin tutkinnoista Tradenomiks rupiaa niin tietty silloin työllistymisen mahdollisuudet korkeammat! Muuten kyllä ihan asiaa, että nykyisin on pulaa lääkäreista ja LVI-asentajista se on bisnestä mikä kannattaa! Elä hyvä poika mene noille palvelualoille.
Ehkäpä niin, mutta silti kehoittaisin hankkimaan edes jonkinlaista työkokemusta ennen AMK:hon menoa. Ammattikoulu-AMK-putki lienee useimmissa tapauksissa huonoin ratkaisu pitkällä tähtäimellä.
Jos noista kahdesta pakko on valita, niin ehdottomasti parempi on merkonomikoulutus ja siellä taloushallinnon puoli (tai miksi sitä nyt nimitetäänkään). - Vanhanliitonpoika
Uskokaa vanhaa kirjoitti:
Ehkäpä niin, mutta silti kehoittaisin hankkimaan edes jonkinlaista työkokemusta ennen AMK:hon menoa. Ammattikoulu-AMK-putki lienee useimmissa tapauksissa huonoin ratkaisu pitkällä tähtäimellä.
Jos noista kahdesta pakko on valita, niin ehdottomasti parempi on merkonomikoulutus ja siellä taloushallinnon puoli (tai miksi sitä nyt nimitetäänkään).Näin se vain on, että työkokemuksella saa töitä!
- Merkonomiksi!
Ai työllistyy merkonomi kehnosti? No, mututuntumasi ei muuten itse asiassa pidä paikkaansa, tuoreimman tutkimuksen mukaan nimittäin 1 vuosi tutkinnon suorittamisen jälkeen liiketalouden perustutkinnon suorittaneista nimenomaan merkonomit ovat VÄHITEN työttöminä.
En ala suotta sen enempää kinaamaan, kannattaa kuitenkin tutustua faktoihin... OPH:n tutkimus löytyy esim.
http://www.merkonomiksi.com/tyollisyys1v.jpg
Alkuperäiselle kysyjälle - mene ihmeessä opiskelemaan merkonomiksi, kaupan ala on nimittäin Suomen suurin työllistäjä, ja merkonomista on muutenkin moneksi.- Uskokaa vanhaa
No mitäs muita liiketalouden perustutkintoja sitten on? Datanomi? Uskon kyllä, että datanomit työllistyvät merkinomejakin kehnommin.
- Pah kirjoitusvirhe..
Tais tulla joku vika tohon linkkiin... äh no käy luuraamassa tuolta www.merkonomiksi.com ista
- Uskokaa vanhaa
Hiukkasen epäilyttävän oloinen tuo taho, jonka sivustolle linkitit...
- Merkonomivain
Uskokaa vanhaa kirjoitti:
Hiukkasen epäilyttävän oloinen tuo taho, jonka sivustolle linkitit...
Ei pidä yhtään epäillä! Merkonomi on työllistänyt aina paljon ihmisiä ja tulee myös tulevaisuudessakin työllistämään, syynä tähän on se, että töitä on niin monipuolisesti! Terveisin Merkonomi, joka työskennellyt alalla 10 vuotta ja palkka 3000/kk
- 44e
Media-assistentin koulutuksella ei saa minkäänlaista työtä. Ehkä palkatonta harjoittelua.
- PERKELESAATANA
Valitettavan totta..
- Elämenemedialle
Media-assistentit ei työllisty melkeimpä ollenkaan.. Mietin vain mihin nämä henkilöt menevät opiskelujensa jälkeen. Mahdollisesti nämä nuoret ovat niitä "Syrjäytyneitä nuoria"
- Medianomi
Kun opiskelee Media-assarina pitää työskennellä ahkerasti ja jättää niin sanotusti puukapula oven väliin ja "varata" itselleen työpaikka. Itse Medianomina ja palkka 4000/kk
- Uskokaa vanhaa
Vuonna -50 oli paljon paremmat markkinat perkele kun on nyt nuoret vallannu kaiken "moderneilla" jutuilla
- JuuJoo
joo
- Kyllästynyt
Opiskelen merkonomiksi ja suoraan sanoen koulu on täyttä paskaa. Istutaan koneella 8h/päivä laskuja laskien ja sitten tulostetaan raportti. Teoriaa koko koulutus. Osaa ulkoa debitit ja kreditit ja saldot ja taseet ja mitä kaikkea näitä onkaan. Että jos haluaa käytännöllistä opiskelua niin ehdottomasti media-assistentti!
Itse haen nyt lähihoitajaksi tai viherartesaaniksi koska en jaksa merkonomin opintoja enää yhtäkään kuukautta. - lueppaz
kannattaa lukea tuo media-assari ketju ennen kun hakee alalle:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/11249351
yo-merkonomi on paras. kyllä kauppoihin aina otetaan töihin, ja alan amk:hon on kans aika helppo päästä. - Pollari123
Moi! Meikäläinen on 15v. ja hain nyt yhteishaussa Media-assistentiks, mutta jos alalta ei tosiaan löydy töitä olen vuoden armeijassa ja menen poliisikouluun!
- poliisiks vaan
Hyvä idea. Kannattaa tosiaan sit panostaa siihen kouluun, opetella kaikkea aiheesta ja aiheen vierestä, ottaa haltuun vaikka joku uusin ohjelma tai kikka jne. ja sit ne kontaktit. Ihanhyvä assareita valmistuu aivan liikaa, ja heille kaikille ei todellakaan löydy töitä, pitää olla huippu, jotta saisi töitä.
en mä turhaan tässä pelottele, asia vaan on niin.
.- Media-assarijuu
Meikäläinen on harrastanu 4 vuotta jo editointia, kuvausta ja photoshoppausta. Kaikki hommat hallussa nyt sit pätevyyttä hakemaan (:
- jjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
Media-assarijuu kirjoitti:
Meikäläinen on harrastanu 4 vuotta jo editointia, kuvausta ja photoshoppausta. Kaikki hommat hallussa nyt sit pätevyyttä hakemaan (:
- pellaajaap
jjjjjjjjjjjjjjjjjjjj kirjoitti:
Pelilukio kuulostaa isolta pelleilyltä
- Joojojo
Joo
- nokkaeläin
sinuna menisin merkonomiksi. sitten vaikka jatkat vapaa ehtoisella puolella audioviestintää tai muuta...
- Media-assistenttijoo
Voihan sitä työpaikkoja tullakkin media-assistentiksi, itse työskentelen yle:llä radiopuolella
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3207600Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1761853
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j561181Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019