Tyttösille nimet?

Finn

Hei, tarvitsisin tositapahtumiin perustuvaa kirjaani varten kaksi nimeä, tytöille, jotka tarinan edetessä kasvavat nuoriksi naisiksi. Tytöt ovat siskopuolia keskenään, toinen tumma ja toinen punatukkainen. Tähän asti olen käyttänyt heistä ihan käytännön syistä vitsillä nimiä Ronja ja Peppi, mutta nyt alan olla siinä vaiheessa, että hahmot tarvitsevat lihaa luiden ympärille, myös nimet. Koska kirja perustuu tositapahtumiin ja aihe on arka, en halua että heidät tunnistetaan kovin helposti. En siis halua antaa heidän henkilöllisyydestään vinkkejä nimienkään muodossa. Ulkoiset tuntomerkit olen jo muuttanut. Nimet voisivat olla melko ajattomat. Ideoita?

26

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käykö?

      Alma ja Elsa
      Anna ja Emma
      Julia ja Maria
      Lilja ja Linda
      Aleksandra ja Elisabeth
      Rosa ja Lila

      • Finn

        Oi, tässä oli paljon hyviä, kiitos ehdotuksistasi!


    • tummajavaalea

      Veera ja Roosa

      Inari ja Marja

      • Finn

        Vera ja Rosa voisivat menetellä. Kiitos :)


    • jenna.

      Hanna ja Pinja
      Emmi ja Veera
      Miia ja Katja
      Leeni ja Senni
      Aino ja Auli
      Siiri ja Kerttu
      Helmi ja Ilona
      Anni ja Enna
      Johanna ja Susanna

      • Finn

        Johanna ja Susanna ok, mutta kenties liian pitkiä?


    • sillliina

      Päivän nimet: Anna-Kaisa ja Kerttu.

      • Finn

        Heh.


    • 45+

      Ajattomia nimi on esim.

      Laura, Maria, Johanna, Emma, Anna, Miia, Tiia, Paula, Sofia, Roosa, Ella

      • Finn

        Listalle muut paitsi Paula, Tiia ja Miia. Tiia ja Miia niin 80-lukua, etten millään voi pitää niitä ajattomina.


    • milkjlk

      Elisa ja Iiris
      Senni ja Tuuli
      Heli ja Meeri
      Silja ja Mirva
      Saara ja Maaria
      Salla ja Milja
      Katri ja Eerika

      • Finn

        Tästä Iiris


    • 2014

      Aura ja Petra
      Aura ja Taru
      Ansa ja Greta
      Kaari ja Raita
      Klaara ja Armi

      • Finn

        Näistä Kaari ja Raita jotenkin upposivat, vaikka en tiedä uskallanko niitä käyttää. ..


    • helyliisa

      Vaikkapa Perla ja Inna.

    • ei -kirjailija

      Et sä mitään kirjaa ole oikeasti kirjoittamassa, jos Suomi24-palstalta pitää ruveta kyselemään päähenkilöiden nimiä.

      Jos olet tähän mennessä kirjoittanut Pepistä ja Ronjasta, niin onhan ne hahmot jo identifioituneet sulle sen kautta. Eihän sitä yhtäkkiä voi ruveta muuttamaan ajatus- ja tunnekulkujaan. Ylipäänsä romanin kirjoittamisessa ei voi olla ongelma nimet, vaan aivan muut seikat.

      Jos susta Vera ja Rosa on hyvät, niin kertoo aika paljon. Teennäiset hengettömät nimet.

      • Sirje

        Jos olisit lukenut aloittajan viestin tarkkaan, ymmärtäisit, että kyseessä ei ole romaani, vaan tositarina, ja tarkoituksena suojella henkilöitä, joista hän kirjoittaa. Eiköhän nämä henkilöt ole identifioituneet hänelle aivan omina itsenään, kahtena oikeana henkilönä, joiden nimiä hän ei voi käyttää. Ja itse ainakin ymmärsin Ronjan ja Pepin viittaavan hiusten väriin.

        Vera ja Rosa taas niminä ovat... no, kauneus on katsojan silmässä. Ehdota toki omasta mielestäsi parempia nimiä, kun kerran tiedät mikä on teennäistä ja hengetöntä ja mikä ei. Piposi taitaa olla kireällä, tai kukkahattu liian syvällä päässä. Meitä on toki moneen junaan, mutta harmi että niin kovin monet kaltaisesi jäävät asrmalle vilkuttelemaan.


    • Sirje

      Ehdotan:

      Mirjam ja Amelia

    • Molla2

      Iiris ja Sirja
      Iiris ja Iines
      Iiris ja Nana

    • ei -kirjailija

      Sirjelle:

      Tositarinaan perustuva kertomus on romani, jos elementteinä on myös fiktiivisiä aineksia, kuten tässä tulee olemaan.

      Jos ja kun nämä tytöt kuuluvat kirjoittajan lähipiiriin siinä määrin, että voi heidän elämästään kirjoittaa, paljastuvat henkilöt joka tapauksessa -- se on selvä. Ihan sama, mitkä nimet annetaan.

      Yksityisyyden suojan vuoksi nimet on tietysti muutettava, muuten voi tulla reissu käräjille kuten Susan Ruususelle kävi.

      • Finn

        Fiktiivisiä elementtejä kirjassani tulee olemaan hyvin vähän, elämäkerrallinen teos perustuu nimenomaan näiden naisten päiväkirjamerkintöihin, kirjeisiin ja aikalaiskertomuksiin. Eivät ole lähipiiriäni, vaan aivan kuten monet muutkin kirjailijat omien teostensa osalta, olen kuullut heidän tarinansa sattumalta, ja pyytänyt heiltä luvan kirjoittaa heistä.
        Naiset ovat kuitenkin yksityishenkilöitä, joten en heidän yksityisyyttään halua häiritä.

        Romanit ovat kansanryhmä, romaani on fiktiivinen teos. Olen myös jo julkaissut yhden fiktiivisen romaanin, joten mikään noviisi en ole.

        Olen päätynyt nimiin Elsa ja Ruth. Nimitoiveet tulivat rouvilta itseltään.


      • Finn
        Finn kirjoitti:

        Fiktiivisiä elementtejä kirjassani tulee olemaan hyvin vähän, elämäkerrallinen teos perustuu nimenomaan näiden naisten päiväkirjamerkintöihin, kirjeisiin ja aikalaiskertomuksiin. Eivät ole lähipiiriäni, vaan aivan kuten monet muutkin kirjailijat omien teostensa osalta, olen kuullut heidän tarinansa sattumalta, ja pyytänyt heiltä luvan kirjoittaa heistä.
        Naiset ovat kuitenkin yksityishenkilöitä, joten en heidän yksityisyyttään halua häiritä.

        Romanit ovat kansanryhmä, romaani on fiktiivinen teos. Olen myös jo julkaissut yhden fiktiivisen romaanin, joten mikään noviisi en ole.

        Olen päätynyt nimiin Elsa ja Ruth. Nimitoiveet tulivat rouvilta itseltään.

        Ja Sirjelle erityiskiitos nimiehdotuksista, myös "Elsa" ja "Ruth" pitivät kovasti nimistä Mirjam ja Amelia, rouvat vain sattuvat laillani pitämään lyhyemmistä, napakoista nimistä.


      • ei -kirjailija
        Finn kirjoitti:

        Fiktiivisiä elementtejä kirjassani tulee olemaan hyvin vähän, elämäkerrallinen teos perustuu nimenomaan näiden naisten päiväkirjamerkintöihin, kirjeisiin ja aikalaiskertomuksiin. Eivät ole lähipiiriäni, vaan aivan kuten monet muutkin kirjailijat omien teostensa osalta, olen kuullut heidän tarinansa sattumalta, ja pyytänyt heiltä luvan kirjoittaa heistä.
        Naiset ovat kuitenkin yksityishenkilöitä, joten en heidän yksityisyyttään halua häiritä.

        Romanit ovat kansanryhmä, romaani on fiktiivinen teos. Olen myös jo julkaissut yhden fiktiivisen romaanin, joten mikään noviisi en ole.

        Olen päätynyt nimiin Elsa ja Ruth. Nimitoiveet tulivat rouvilta itseltään.

        Oli pelkkä painovirhepaholainen... tiedän toki, että romani on mustalainen ja romaani on kirjallisuutta.

        Mutta hyvä, että löysit nimet. Olet siis saanut siunauksen teoksellesi itse päähenkilöiltä.

        Mielenkiintoista! Kerro vähän lisää. Minkä kirjan olet aikaisemmin julkaissut? Toisaalta löytyyhän tämä tieto sitten, jos kustannustoimittajan kanssa pääset yhteisymmärykseen, ellet käytä salanimeä.

        Helppo löytää romaani, jonka keskiössä ovat Elsa ja Ruth.


    • njpp

      Ehdotan Dunja ja Hilppa.Perustelu: muistuttavat Ronjaa ja Peppiä, harvinaisia, joten moni ei voi loukkaantua.

    • ehdotuksia?

      Ovatko tytöt siskopuolia vai puolisiskoja? Jos siskopuolia niin olisi liian hyvä sattuma jos nimet jotenkin sopisi toisiinsa....

      Tyttö #1: Irene, Iris, Mirjam, Laila, Elsi, Saaga

      Tyttö #2: Mari, Anna, Anne, Emmi, Hanna, Jenni

    • lkjhg

      Siru ja Kiia
      Riia ja Lisa
      Ira ja Erika

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1174
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1006
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      13
      691
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      48
      687
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      604
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      575
    Aihe