Olen noviisi näiden uusien smart-televisioiden kanssa. Minulla on vanha Onkyo Tx-SR309 viritinvahvistin ja upouusi Samsung LED UE32F5305XXE televisio. Edellisessä Philipsin televisiossa sain äänet ulkoisiin kaiuttimiin tämän vahvistimen kautta halutessani. Nyt TV:n ääniä en saa vahvistimen kautta kuuluviin. Omilla kaiuttimillaan kyllä kuuluu. DVD-soitin näkyy ja kuuluu OK, mutta TV ei. Olen käyttänyt kaapelia, jossa on punainen ja valkoinen pää samoin kuin edellisessä telkussa eli audio L/R liitännän kautta. Kokeillut olen myös HDMI-kaapelia, kumpikaan ei toimi. HDMI ARC-liitäntää ei tv:ssä ole. Täytyykö hankkia optinen kaapeli, vai onnistuuko näillä vehkeillä?
tv:n ääni vahvistimen kautta kaijuttimiin
9
16725
Vastaukset
- Kuulokeliitin ei ole
Kuulokeliitäntää ei taida olla, joten tuo optinen äänilähtö ja scart ovat vaihtoehdot? Kokeile scarttiin adapteria, jolla saat äänen RCA-liittimille.
- okyo-samsung
Kuulokeliitännässä saa äänet kuulumaan, mutta vain toisesta kaiuttimesta.
- ongemaa on.....
" Kuulokeliitännässä saa äänet kuulumaan, mutta vain toisesta kaiuttimesta. "
Piuha on viallinen tai 3,5mm plugi ei pohjassa tai tv-liitin viallinen tai joku muu vika.
Kuulokeliitännästä tulee ääni molempiin kaiuttimiin, jos ehjä kytkentä. - osta adapteri
Laitteesi tiedoissa lukee
Analoginen stereo liitäntä Ei
joten sillä RCA-kaapelilla et saa ääntä ulos suoraan. Nykytelkkareissa ei ole enää ollut tuota liitäntää, mutta optinen sitten on, josta saa äänen ulos digitaalisena. Ja voi olla HDMI, joka tukee ARC:tä (Audio Return Channel), mutta vahvistimenkin on sitä tuettava, jotta sitä voisi käyttää.
Kuten ehdotettu, niin SCART-liittimestä sen analogisen äänen saa ulos.
Tarvitset SCART-RCA-adapterin (jossa suuntana OUT), maksaa muutaman euron.
https://www.google.fi/#q=SCART-RCA-adapteri - Okyo-samsung
Kiitos kaikille. Nyt toimii.
- .........
Ostit kai sen optisen kaapelin tai HDMI:n etkä mitään syvältä sieltä olevaa SCART-RCA -adapteri hässäkkää.
- Pihallako
Mulla TV:ssä rca äänilähtö, mutta ei toimi vahvistimeen. Mistä tämä johtuu? Luulisi linja tuloon toimivan vai oonko liian vanha ja ihan pihalla?
- Genelekkiin
Kuulokeliitännän käyttäminen on sikäli kätevää, että äänenvoimakkuutta voi säätää telkkarin kakella.
Usein väitetään, että kuulokeliitännän äänenlaatu olisi huono. En vain ole missään koskaan nähnyt minkäänlaista mittaustulosta, joka osoittaisi tuon legendan todeksi. Telkkareiden kuulokelähtöjen laadussa on varmaankin eroja. Itselläni on kokemusta LGn ja Panasonicin telkkareista ja vanhasta Sonyn putkitöllöstä, joissa kaikissa kuulokeääni on ollut hyvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202223Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281704Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3021207- 65939
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53905- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31706Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273663Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33642