Rahanvaihto

Rahaa

Kannattaako vaihtaa jo Suomessa kentällä rahaa, niin että alkuun pääsee, vai siellä kentällä, onko ero millainen?

10

524

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos menet Thaimaahan niin sieltä kentältä alku tarpeeseen. Sitten perillä kadun vaihtopisteestä tai pankista.

    • Money money

      Suomalaiset rahan vaihto kojut on todella paljon huonompia.Ero on 15% luokkaa.Jos isompia summia vaihtaa,tulee takkiin ihan kunnolla.
      Bangkokin lento aseman kurssi on jo parempi,mutta parasta,tosiaan vaihtaa vasta perillä.Lomakohteissa suht sama missä vaihtaa,merkittäviä eroja ei niissä ole.

    • gdgd

      Jos sulla on komvorttilokka niin vaihda siellä vitun säästöpankinkissa pellon laidassa vitun maalainen, ketää ei kiinnosta..,

    • pakkovaihto

      Hei "Rahanvaihto". Vastaus kysymykseen on, että ei kannata vaihtaa Suomessa kentällä yhtään mitään ellei ole ihan pakko.
      Meillä oli kuukausi sitten yölento ja kone oli perillä Phuketissa klo 4 aamuyöllä. Koska tiesin, että silloin ei kentällä ole vielä mikään rahanvaihtopiste auki ja taksi oli tilattuna, niin vaihdoin Seutulassa 20 euroa. Kurssi oli 36,5. (Ja saman se olisi ollut myös pankeissa.) Forexilta olisi saanut paremman kurssin, mutta me tultiin junalla Tikkurilaan ja siitä bussilla kentälle, niin forexia ei siihen hätään löytynyt.

      Perillä kurssi oli samaan aikaan yli 44, mutta senpä takia en vaihtanutkaan enempää.
      Eli jos on ihan pakko, niin vaihda vähän, mutta muuten kannattaa odottaa perille.
      Hyvää lomaa teille!

      • Reissulle

        Miten Thaimaassa yleensä ilmoitetaan vaihtokurssit vaihtopaikoissa?
        Jos luvataan 44, niin saako oikeastaan 44 vai vähennetäänkö siitä kulut poisja käteen jää vähemmän kuin ilmoitetut 44?


      • rahoja
        Reissulle kirjoitti:

        Miten Thaimaassa yleensä ilmoitetaan vaihtokurssit vaihtopaikoissa?
        Jos luvataan 44, niin saako oikeastaan 44 vai vähennetäänkö siitä kulut poisja käteen jää vähemmän kuin ilmoitetut 44?

        Ei vähennetä. Saat sen mikä kyltissä lukee.


      • Rahanvaihtaja
        Reissulle kirjoitti:

        Miten Thaimaassa yleensä ilmoitetaan vaihtokurssit vaihtopaikoissa?
        Jos luvataan 44, niin saako oikeastaan 44 vai vähennetäänkö siitä kulut poisja käteen jää vähemmän kuin ilmoitetut 44?

        Vaihtokojujen seinässä -tai ikkunassa- on kurssit selvästi näkyvillä.
        Esim: Euro = 44,35.
        Rahanvaihto menee yleensä niin, että annat rahan (esim 100 euroa) rahanvaihtajalle se laskee antamasi rahat ja paljonko sillä saa batheja. Sen jälkeen laskelma annetaan sulle. Kun hyväksyt sen saat rahat -tässä tapauksessa 4435 bathia. Joskus pitää allekirjoittaa kuitti, mutta useinmiteten sellaista ei pyydetä.

        Saatuasi rahat tietysti lasket ne vielä siinä luukulla ennenkuin lähdet. Tai ainakin minä olen tottunut tekemään niin, vaikka aina ne onkin olleet ihan oikein.
        Jos vaihdat pankissa, niin silloin sulta kysytään usein passia, ja sun pitä allekirjoittaa kuitti, mutta muuten kuvio on ihan sama.
        Hyvää matkaa sulle!


      • Reissulle
        Rahanvaihtaja kirjoitti:

        Vaihtokojujen seinässä -tai ikkunassa- on kurssit selvästi näkyvillä.
        Esim: Euro = 44,35.
        Rahanvaihto menee yleensä niin, että annat rahan (esim 100 euroa) rahanvaihtajalle se laskee antamasi rahat ja paljonko sillä saa batheja. Sen jälkeen laskelma annetaan sulle. Kun hyväksyt sen saat rahat -tässä tapauksessa 4435 bathia. Joskus pitää allekirjoittaa kuitti, mutta useinmiteten sellaista ei pyydetä.

        Saatuasi rahat tietysti lasket ne vielä siinä luukulla ennenkuin lähdet. Tai ainakin minä olen tottunut tekemään niin, vaikka aina ne onkin olleet ihan oikein.
        Jos vaihdat pankissa, niin silloin sulta kysytään usein passia, ja sun pitä allekirjoittaa kuitti, mutta muuten kuvio on ihan sama.
        Hyvää matkaa sulle!

        Kiitokset asiallisista vastauksista!
        Ensi viikolla ensimmäistä kertaa rantalomalle Thaikkuihin.


      • Hyvää lomaa
        Reissulle kirjoitti:

        Kiitokset asiallisista vastauksista!
        Ensi viikolla ensimmäistä kertaa rantalomalle Thaikkuihin.

        Takaan että ei jää viimeiseksi thaimaan matkaksi. Kaikille käy niin että uudelleen ja uudelleen. Ihana maa.


    • Juu, sääntö nro 1 on että euroja ei bahteiksi Suomessa vaihdeta - on niin pska kurssi. Täällä sen sijaan ihan ok.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1340
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      119
      1172
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      99
      979
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      867
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      279
      860
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      745
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      19
      741
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      719
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      29
      691
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      619
    Aihe