Heips! Olen tälläinen undulaattien fani ja minulla on ollut 2 vuotiaasta asti undulaatteja. Haluaisin tietää miten linnut ja minkä ikäisinä undulaatit saavat/voivat pesiä. Undulaatteja minulla on 2 (Nootti 11v) (Candy 1-v). Olisin todellakin kiinnostunut pesittämään näitä lintuja, mutta ensin haluan varmistaa asian että mitä mieltä te olette ja voisiko noin vanha lintu tehdä poikasia. Toivottavasti vastaatte pian!
Pesiminen
1
101
Vastaukset
- -M-
Noin vuoden -puolentoista vanhana aikaisintaan pesitys (etenkin naaraan kyseessä ollessa), että linnut ehtii kunnolla kehittyä fyysisesti ja henkisesti. Yläikäraja sitten on jo vähän enemmän mututuntumalla riippuen linnun kunnosta muuten. Naaralla ehkä pitäisin jotain 6-8 vuotta maksimi-ikänä, pesintä on kuitenkin suuri rasitus elimistölle ja luonnossa pesitään yleensä nuorena. Ja mitä iäkkäämmät vanhemmat, sitä enemmän kasvaa todenäköisyys että pesinnässä menee jotain pieleen ja poikasilla on jotain kehityshäiriöitä. Koiras ehkä voisi olla vähän vanhempikin jos on muuten hyväkuntoinen ja ylipäätään vielä kykenevä saamaan poikasia, mutta tuo 11v alkaa kyllä jo olla sen verran eläkeikää kolkutteleva että mielummin vaikka hankkisin toisen nuoremman pariskunnan jos pesitystä haluaa alkaa harrastaa.
Et omaa ikääsi kerro, mutta sitäkin saisi kyllä olla ainakin 14-15 vuotta jotta kannattaa suhteellisen suurta vastuuta vaativia pesintöjä alkaa harrastaa vaikka unduja olis talossa ollut pidempäänkin (ellei sitten joku aikuinen ole mukana ja päävastuullisena touhussa, tuskin kuitenkaan 2 vuotiaana vielä itse hoidit linnut...)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458760Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde482558- 422359
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282357- 971807
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1941803Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221680Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä331171Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61116