Saako Suomesta meilläkin käytettyjen kiväärien 7,35x51 Carcano ja 6,5 x 50 Arisaka patruunoita? Jos Suomessa ei ole, mistä voisi kysyä ja miten ne saa laillisesti maahan?
7,35x51 Carcano ja 6,5 x 50 Arisaka patruunoita?
5
1051
Vastaukset
- kysele
Eikö aseliikkeet auta. Luulisi sieltäpäin jotakin tietoa löytyvän, mutta kyllä nuo patruunat ovat häviämässä. Saattaa Japanin poika vielä Arsakan pateja valmistaa.
- Nalli Pyssy
Luulen, että noita Ternin 7,35x51 mm patruunoita on netin mukaan saatavissa jossakin päin maailmaa.
- Arisaka 8 mm
Voi tulla kokonaisuutena edullisemmaksi porauttaa Jappi uudestaan vaikka 308:ksi tai jollekin mauserpatruunalle, sillä tuo alkuperäinen a-tarvike on hankala hankittava. Saat jämäkän ja luotettavan aseen. Terniläinen sopii mielestäni parhaiten kaapin takanurkkaan.
- Anonyymi
Jos kyseessä on alkuperäiskuntoinen sota-ase, niin kannattaa säilyttää sellaisenaan. Halvempaa on myydä se alkuperäiskuntoisia aseita arvostavalle keräilijälle ja hakea luvat toiseen kivääriin, noita raiskattuja Arisakoja saa poliisihuutokaupasta viidelläkympillä, kun kukaan ei niitä halua.
- Anonyymi
Arisakan patruunaa voi periaatteessa saada Norman patruunoita myyviltä kaupoilta, jos niiden kautta tilaaminen onnistuu. Norma siis lataa yhä tuota japanilaisen patruunaa metsästysluodeilla, mutta hintakin on melkoinen.
Itselataamista varten Norma ja PPU valmistavat hylsyjä japanilaiseen kaliiperiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905147
- 534046
- 252159
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271817Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161785- 151434
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹271217Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201026T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21980