Kuin ihmeessä saan biossista asetuksen että kone tunnistaa toisen kovalevyn?
Manuaali näyttää vaan peribheral setuppiin asti. sitten tulee AWARD BIOS setup jota ei saa auki millään. Sieltä löytyisi IDE HDD AUTO DECECTION.käsikirjan mukaan, mutta kun siihen ei pääse mistään käsiksi.Mikä neuvoksi....?
AMI BIOS
6
725
Vastaukset
emon merkki ja malli.
- Pasi
Eli Emolevy on: MS-6117
ATX LX6 Mainboard
Designer for Pentium II Processor - täältä
Pasi kirjoitti:
Eli Emolevy on: MS-6117
ATX LX6 Mainboard
Designer for Pentium II ProcessorSivulta
http://www.msi.com.tw/program/support/manual/mnu/spt_mnu_detail.php?UID=309&kind=1
löydät ohjeen joka on pakattu zip-tiedostoksi. Kun purat sen, huomaat että ohje muodostuu useammasta dokumentista... - Pasi
täältä kirjoitti:
Sivulta
http://www.msi.com.tw/program/support/manual/mnu/spt_mnu_detail.php?UID=309&kind=1
löydät ohjeen joka on pakattu zip-tiedostoksi. Kun purat sen, huomaat että ohje muodostuu useammasta dokumentista...Mistä tunnistan biossin version, että se tunnistaa 80 gb kovalevyn.Nykyinen versio on Amibios 1.20 (C)1998 American Megatrends
Muuten kyllä näyttää oikealta ohjelmalta
- on AMI-bios
niin tuskin siinä enää on lisäksi AWARD-biosia!
Eli jompi kumpi.
Esim. Ami biosiin pääset käynnistyksessä painamalla Del-näppäintä, sitten nuolinäppäimillä siirryt kohtaan STANDARD CMOS SETUP ja painat ENTER. Sieltä löytyy kovalevyjen autom. tunnistus.
Kun olet tehnyt muutokset, ESC-näppäimellä pääset aloitusruutuun ja sitten F10-näppäimellä pääset ruutuun SAVE and EXIT. Painat Y Enter.
Samat ohjeet käyvät myös AWARD-biosiin, mutta kuten sanoin, en ole nähnyt vielä konetta, jossa olisi sekä AMIn että AWARDin biosit, vaan jompikumpi noista.- Pasi
Manuaalissa on molemmista biosseista ohjeet jostain syystä.Minun koneessa on AMIBIOS.
Kiitos mielenkiinnosta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100871
- 75703
- 51595
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa13501ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381