Nordean ja Teliasoneran osingoista ottaa Ruotsin valtio 15 % lähdeveron. Suomessa tänä vuonna osinkovero on 25,5 %. Pidättääkö pankki automaattisesti erotuksen 25,5-15 = 10,5 %? Ovatko pankkien käyttämät valuuttakurssit (EUR/SEK) sellaiset, jotka verottaja suoraan hyväksyy? Tällöinhän ennakkopidätys vastaisi tarkkaan lopullista verotusta.
Selvyyden vuoksi. En omista kyseisiä yhtiöitä, mutta ovat harkinnassa. Sen takia osinkojen verottamisesta kyselenkin.
Nordean ja Teliasoneran osingot
5
654
Vastaukset
- 6+10
Voin nyt kertoa, että ennakonpidätystä meni vain Ruotsin valtion perimä 15 %. Loppu 10,5 % Suomen valtiolle jää sitten joskus ensi vuoden lopulle ja mahdollisesti vuoden 2016 alulle maksettavaksi jälkiveroina.
Pankin tulostettavasta kuitista näkyy euroina bruttosumma, pidätys ja pankkitilille tullut määrä. Teliasoneran osingon määrä valuutan vaihdon jälkeen oli 0.3333 euroa/osake ennen pidätystä. Alkuperäinen osinko Ruotsin kruunuina oli 3 kruunua/osake. Olisiko tarkka määrä euroina ollut riippuvainen siitä, minkä pankin arvo-osuustilillä osakkeet ovat, en tiedä. - Onnieipotkinutrahatonta
TELIA ON ERIKOISEN HALPA JA TULEE VARMASTI KOHOAMAAN LÄHIAIKOINA KUUTEEN EUROON, ON MAKSANU ENITEN OSINKOA VUOSIA.JOS SIJOITTAA 100000€ OSINKO TULEE OLEMAAN NOIN 8000€ VUODEN AIKANA.
- 347777999666
Jaapa. Tuota ne on Telialle ennustelleet. Jospa se tosiaankin noin menisi niin vaikka tuon 100 tonnia siihen laittaisin.
Harkinnassa on Elisaa ja vähän Teliaa myös. Ei ole ollutkaan mitään pörssijuttuja mulla nyt moneen vuoteen.
Elisa on hyvä siksikin kun sillä on nuo omat investoijan sivut, joista on helppo seurata tilannetta.Toki nettipankistakin nämä asiat saa. Itse nyt otin sen 9€/kk pörssin koneelle, millä saa vähän enemmän näitä markkinatilanteita ja analyysejäkin.
- Pennitönuneksija
Eu:lakien mukaan suomi ei pidätä tuplaveroa ulkomailta tulevista osingoista,on kokemusta.
- 18thinvestor
Kun oikeasti saatte laskun kuvitelluista kuluistanne, niin tulette yllättymään.
Teidän varalle oli suunnitelma jo tehty.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-20140000538890824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?112267Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1771368Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja171026- 61857
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41837Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57772Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72764En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.37682Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä75612