Insignian 2013 ikävä "ominaisuus , ainakin merkkiliikkeen kommentoimana" ovat nuo kiinniliimautuvat takajarrut. Ominaisuus ilmenee lähinnä märjillä ja sadekeleillä siten, että kun auto ajetaan talliin tuollaisen sadekelin jälkeen, niin seuraavana päivänä liikkeelle lähdettäessä takapyörät jumissa ja lähtevät liikkeelle kovan paukahduksen saattamina vähän reippaamman kaasutuksen avustuksella. Tähän ominaisuuteen ei kuulemma ole parannuskeinoja.
Insignian takajarrut
16
4472
Vastaukset
- merkkivika
Miten se on merkkivika? Minulla on ainakin ihan sama "ominaisuus" ollut kaikissa autoissa merkistä riippumatta.
- kadett.1.6
Se on vika insigniassa mutta jos kyseessä olisi preemiumpakastin niin moottoririkkokin olisi ominaisuus.......
Mutta näissä kommenteissahan näkyy hyvin opelien nykylaatu. Jos suurimmat murheet ovat luokkaa "päivän ensilähdössä paukahtavat jarrut" niin eipä voi olla nykyopelin omistaja kovin paljon muuta kuin tyytyväinen. - pertsa4
kadett.1.6 kirjoitti:
Se on vika insigniassa mutta jos kyseessä olisi preemiumpakastin niin moottoririkkokin olisi ominaisuus.......
Mutta näissä kommenteissahan näkyy hyvin opelien nykylaatu. Jos suurimmat murheet ovat luokkaa "päivän ensilähdössä paukahtavat jarrut" niin eipä voi olla nykyopelin omistaja kovin paljon muuta kuin tyytyväinen.Mitähän luulet, että tuo vastauksesi auttaa tuohon kertomaani vikaan. Jos ajatuksesi kulkee tuolla tasolla ja sinulla on paha olo ja purat sitä tänne, olet ihan väärällä foorumilla.
- kadett.1.6
pertsa4 kirjoitti:
Mitähän luulet, että tuo vastauksesi auttaa tuohon kertomaani vikaan. Jos ajatuksesi kulkee tuolla tasolla ja sinulla on paha olo ja purat sitä tänne, olet ihan väärällä foorumilla.
Se ei edelleenkään ole vika vaan ominaisuus nykyajan levyjarruissa mutta jos haluat apua ongelmaasi niin ilmoita autosi tiedot, valm.kk., moottori, vaihteisto, vanteiden koko ja malli.
Paha olo? Onko opelien laadun kommentoiminen positiivisessa mielessä jotenkin kiellettyä täällä? - Melkein kaikilla
kadett.1.6 kirjoitti:
Se ei edelleenkään ole vika vaan ominaisuus nykyajan levyjarruissa mutta jos haluat apua ongelmaasi niin ilmoita autosi tiedot, valm.kk., moottori, vaihteisto, vanteiden koko ja malli.
Paha olo? Onko opelien laadun kommentoiminen positiivisessa mielessä jotenkin kiellettyä täällä?Juuri näin ongelma on melkein kaikissa joissa takajarrut on levyjarrulla varustettu, koska takajarrut on vähällä käytöllä normaaleissa jarrutuksissa, pääsee kosteus tiivistymään niinhin paloihin, eikä ne lämpiä että kosteus poistuisi ja kun ne kuivuvat tallissa, palat jämähtää levyihin hieman kiinni, seurauksena on se "pamaus" liikkeelle lähtiessä.
- pertsa4
kadett.1.6 kirjoitti:
Se ei edelleenkään ole vika vaan ominaisuus nykyajan levyjarruissa mutta jos haluat apua ongelmaasi niin ilmoita autosi tiedot, valm.kk., moottori, vaihteisto, vanteiden koko ja malli.
Paha olo? Onko opelien laadun kommentoiminen positiivisessa mielessä jotenkin kiellettyä täällä?Anteeksi. Olen varmaan käsittänyt viestisi väärin .Mulla vaan ollut noita nykyajan autoja useampia, mm Vectra ja Astra ja niissä ei ole kyseistä ominaisuutta ollut. Opel Meriva 2012, Ford C Max 2012 Citroen C4 2011 Volvo XC70 2013, nämä autot tutuilla. Kellään ei tällaista vikaa..
- kadett.1.6
pertsa4 kirjoitti:
Anteeksi. Olen varmaan käsittänyt viestisi väärin .Mulla vaan ollut noita nykyajan autoja useampia, mm Vectra ja Astra ja niissä ei ole kyseistä ominaisuutta ollut. Opel Meriva 2012, Ford C Max 2012 Citroen C4 2011 Volvo XC70 2013, nämä autot tutuilla. Kellään ei tällaista vikaa..
Kyllä tuo vaivaa käytännössä kaikkia autoja poislukien jotkut erikoismallit hiilikuitu tms. erikoisjarruin. Ajotyyli vaikuttaa eniten, jonkin verran myös vanteen malli. Jos haluaa minimoida tuon ongelman niin pieni extrajarruttelu (palat kuivuu) ennen pysäköintiä auttaa. Toimii joka merkkiin.
Monelle tuota ongelmaa ei tule reippaan (joillakin liiankin) ajotyylin vuoksi.
- tulppa1
vie autosikorjaamolle, pyydä takapalojen herkistys. Tarkoittaa paloista hiotaan runko-osan päistä vähän pois, lisätään jarrupastaa tai kuparitahnaa johan toimii
- pertsa4
Tuo on varmaankin ihan järkevältä kuulostava korjaustoimenpide. Kiitosta vaan.
- voiko tehdä itse
laitetaanko sitä jarrupastaa tai kuparitahnaa niihin jarrupaloihin?, itellä Astrassa joskus myös pamahtelee takajarrut.
- sutta ja sekundaa
voiko tehdä itse kirjoitti:
laitetaanko sitä jarrupastaa tai kuparitahnaa niihin jarrupaloihin?, itellä Astrassa joskus myös pamahtelee takajarrut.
Kyl on skeida laatua opelis osta bemari, käsijarru jumis jo tuon ikäisenä sontoo!
- 1+1=2
sutta ja sekundaa kirjoitti:
Kyl on skeida laatua opelis osta bemari, käsijarru jumis jo tuon ikäisenä sontoo!
Niin missä se käsijarru on jumissa ?
- setta ja sukundaa
sutta ja sekundaa kirjoitti:
Kyl on skeida laatua opelis osta bemari, käsijarru jumis jo tuon ikäisenä sontoo!
Juu, mun Astra on vuosimallia 1998, siinä nyt ymmärtää olevankin jotain pikku säätöö.
- opelinjarru
voiko tehdä itse kirjoitti:
laitetaanko sitä jarrupastaa tai kuparitahnaa niihin jarrupaloihin?, itellä Astrassa joskus myös pamahtelee takajarrut.
kuparitahnaa laitetaan niihin kulutuspintaan
Eipähän paukahtele enää
ainakin mulla loppu kiinni jääminen.
Levyyn voi myös ruiskuttaa kettinkirasvaa
- BMW...hah
Ota velka ja osta bemari, bemari on loppu ennemmin kuin velka.
- TurunEurotuonti
Nykyisten autojen takajarrusatulat ovat itsesäätyvää tyyppiä ja tämän tyyppisiä jarruja on lähes jokaisella automerkillä. Itsesäätyvän jarrusatulan tunnistat siitä että jarrupaloja vaihdettaessa mäntä kierretään satulan sisään ja jarrupolkimen käyttö säätää männän jarrupalaan kiinni.
Tämä satulatyyppi on erittäin juuttumisherkkä ja varsinkin kuljettajilla, jotka käyttävät ns. höyhenjarrutusta, eli jarrua painetaan vain hyvin kevyesti. Jarrut vaativat välillä rajumpiakin jotta satulan liikkuvat osat eivät jumiudu. Jarruja olisi syytä huoltaa 2-3 vuoden välein irroittamalla jarrupalat sekä herkistämällä mäntää ja liukutappeja. Tällainen huolto pitää autosi jarrut kunnossa ja jarrujen huolto / korjaus kustannukset pysyvät kohtuullisena.
Useimmiten jarruja korjataan vain silloin kun niissä on jotain vikaa ja siinä vaiheessa niiden korjaaminen on kalliimpaa kuin huollettujen jarrujen. Suomen sää olosuhteet jumittavat jarruja talven ja kosteiden kelien aikana.
Jarrut ovat autosi tärkein varuste. Jarrut ovat myös autossa eniten huoltoa tarvitseva varuste ja siitä huolimatta jarruihin tehdään vähiten huoltoa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13855- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822