Onko täällä ketään, jonka olisi käynyt läpi mahalaukun alueen sädehoitoa? Minulta leikattiin ennen joulua mahasyöpä, olen saanut yhden viikon stytostaatteja. Viikon päästä aloitetaan sädehoito, ja pelottaa kivut. Hoito itsessään ei liene kivuliasta. Stytoista ei tullut mitään suurempia pahoinvointeja, vain väsymystä ja turvotusta.
Mahalaukun alueen sädehoito
5
372
Vastaukset
- Sädetyshoidot
Ei ole kokemuksia.
Mutta alavatsan sädetyshoidot tehty.Tehtiin ensin semmoinen määrittely CT-kuvauksessa jotta löytyisi sopivat pisteet ja ne pisteet tatuoitiin pienellä pisteellä vatsaan. Seuraavat 25 krt sädetyshoidot arkisin. Piti maata liikkumatta 5-8 min ajan.
Sädetyshoidot olivat helpoimmin kestettävissä verrattuna solusalpaajahoitoihin.
Raskaat silti pitkillä matkoilla kotoaan arkisin.
Ihonhoitoa silti hoidettiin ohjeiden mukaisesti sädetyksien jälkeen ja myöskin
ennen sädetyshoitoa, siis ihosta puhdistettiin voidejäämät pois.- Majamunmaha
Kiitos vastauksesta! Huomenna menen lääkärin pakeille, ja siellä kuulen hoitosuunnitelmasta enemmän. Aion asua Turussa viikot, sillä matkat voi käydä tosiaan raskaaksi ja kalliiksikin.
- rs nyt
Majamunmaha kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! Huomenna menen lääkärin pakeille, ja siellä kuulen hoitosuunnitelmasta enemmän. Aion asua Turussa viikot, sillä matkat voi käydä tosiaan raskaaksi ja kalliiksikin.
Alavatsan sädetys, mikä syöpä sinulla oli? Olen sairastanut munasarjasyövän,eikä sädehoitoa anettu,syynä oli liian iso alue,siitä on kylläkin jo vuosia,kun sairastin syövän.Sain hyvin rankat sytostaatti hoidot ja paranin :)
- Majamunmaha
rs nyt kirjoitti:
Alavatsan sädetys, mikä syöpä sinulla oli? Olen sairastanut munasarjasyövän,eikä sädehoitoa anettu,syynä oli liian iso alue,siitä on kylläkin jo vuosia,kun sairastin syövän.Sain hyvin rankat sytostaatti hoidot ja paranin :)
No niin, tänään sain siis hoitosuunnitelman: 4 vkoa sädehoitoa ja samaan aikaan suun kautta stytostaattia. Lääkärin mukaan raskas ja rankka hoito, mutta eihän sitä sitten etukäteen tiedä miten kukin reagoi.
Eikä tarvitsekaan mennä potilashotelliin, sillä minulle oli varattu paikka osastolle. Jonka muuten otin ihan riemulla vastaan. Jos tulee oikein kipeäksi, niin onpahan hoito ja apu lähellä. - rs nyt
Majamunmaha kirjoitti:
No niin, tänään sain siis hoitosuunnitelman: 4 vkoa sädehoitoa ja samaan aikaan suun kautta stytostaattia. Lääkärin mukaan raskas ja rankka hoito, mutta eihän sitä sitten etukäteen tiedä miten kukin reagoi.
Eikä tarvitsekaan mennä potilashotelliin, sillä minulle oli varattu paikka osastolle. Jonka muuten otin ihan riemulla vastaan. Jos tulee oikein kipeäksi, niin onpahan hoito ja apu lähellä.Kuulostaa rankalta,kun molemmat hoidot samaan aikaan, ja hyvä että osastolla on paikka,se helpottaaa varamsti jo paljon,kun tietää että apua ihan siinä lähellä. Toivon että kaikki menisi hyvin ja kuten itsekin kirjoiti,jokainen näsitä hoidoista selviää omalla tavalaan.Toivotan oikein hyvää hoitoa ja tsemppiä,sitä tässä tarvitaan. Suuret halit vielä päääle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä642116Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721722Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811186
- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3571126Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3291103