Vuokrasimme anoppini miehen omistaman vanha OK-talon Multialta. Hän ostikin sen juurikin vuokraus mielessä meille. Hintaa talolla ja 3,63Hehtaarilla oli
56 500€. Tukkipuut hän möikin välittömästi metsästä, sekä pihapiirin vanhan aitan. No kuitenkin, meillä on ollut usko siitä, että ostaisimme talon joskus tulevaisuudessa
omaksemme. Olemme remontoineet kaikki huoneet. Irrottaneet tapettia ja maalanneet seinät, katot, listat ja vanhat tummat ikkunatkin maalasimme valkoisiksi. Talosta on tullut oikein hieno ja moderni,
meidän työmme jäljiltä. Vuokraisäntä on maksanut maalit, mutta me olemme ilmaiseksi tehneet työt...Sekä olen ollut auttamassa ulkoseinien kanssa, viemärin sulatuksessa, ja muussa remonttissa yhteensä noin
10-15 päivänä, 6-8 tuntia per päivä. Eli onhan tästäkin kertynyt jo ilmaisia työtunteja noin 100...Ja toiset sata on vähintäänkin mennyt muussa laitossa.
No nyt kun kyselimme talon myyntihintaa vuokratontilla, se olisi yli 40000€. Noin korkea hinta koska talon arvo on noussut. Eikös me olla aikatavalla omalla ilmaisella työllämme, juurikin talon arvoa nostaneet?
Emme missään nimessä ole tätä ostamassa tuohon hintaan, eikä enään periaatteestakaan haluta tehdä tuon koijarin kanssa enään yhteistyötä. Kuinka saada korvausta omalle työlle?
Onko oikein?
waldo741
3
231
Vastaukset
- määääääää
1) Jos se ei halua vapaaehtoisesti maksaa niin ette voi mitenkään saada mitään korvauksia.
2) Hän voi pyytää talosta mitä haluaa.
3) Tässä on kyse teidän suvun sisäisistä asioista.- Multia ja Keuruu
Esittäkää lasku omistajalle ja varautukaa irtisanomiseen ja lopulliseen välien rikkoutumiseen!
- hmmmm
tän takia kannattais aina sopia kaikki etukäteen ja kirjallisena, jälkeenpäin on hankala tehdä mitään :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1324784
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k233232Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132644- 462211
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2591753Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt471689- 321577
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201516- 281500
- 951221