Kannattaako ottaa lukioon saksaa jos ei oo koskaa opiskellu sitä? Onko liian vaikee?
saksa!
3
377
Vastaukset
- iiq
Ainahan kannattaa ottaa ja saksan kielen taitamisesta tulee olemaan hyötyä jatkossa (esim. työpaikan saamisessa...)
Kaverini, joka on lukion toisella (itse olen siis ekalla) opiskelee D-saksaa, eli lukiossa alkanutta. Lukion saksassa mennään aika nopeasti eteenpäin, eli he käsittelevät nyt samoja asioita mitä itse opiskelin kasilla (olen aloittanut A-saksan vitosella...)
Saksa ei ole kovin vaikeaa, vaikka aluksi akkusatiivien ja datiivien sisäistäminen voi tuntua tuskaiselta. Saksasta voi olla hyötyä ruotsin opiskelussa ja päinvastoin, sillä ne muistuttavat sanastoltaan toisiaan melko paljon (esim. schwarz- svart) - kannattaa opiskella
Saksa ei ole erityisen vaikea kieli, vaikka aluksi voi siltä tuntua. Kun kerran on jotain oppinut, on se niin lähes aina; poikkeuksia on vähän. Saksan opiskelussa ruotsista on suuri hyöty, niin sanastollisesti kuin rakenteelisestikin. Saksa on lähempänä ruotsia kuin englantia. Kielten opiskelu kannattaa aina!
- girl88
Suosittelen ehdottomasti saksan aloittamista!! Itse olen lukenut saksaa vitoselta lähtien ja olen nyt lukion ekalla; ensi kesänä tiedossa olisi Saksan matka. Kielten opiskelu kannattaa aina, niistä voi todellakin olla paljonkin hyötyä tulevaisuudessa!! Kielioppiasiat sekä sanasto kannattaa opetella hyvin, sillä pääsee jo pitkälle. Itse henkilöstä tietysti riippuu, miten haastavana kielen kokee, mutta omasta mielestäni saksa on hieman vaikeampaa kuin ruotsi ja englanti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4022132Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek121959Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2501405Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821059Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel56965Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia402948Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä39818- 56789
- 75760
Hyvää yötä mies
Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo70734