3 heppanen terhi ei käynnisty kipinä on

erkkanen

Joo elikkä mulla on kolme heppanen terhi joka on valkokoppainen kipinä siinä on mutta ei käynnisty miksi ei? Mitä voin tehdä? Mikä siinä on? Kiitos jo valmiiksi vastauksista

18

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3542343242

      ilma, polttoaina, kipinä. yksi jo poissa laskuista.

      • vm 41

        Suhautappa pikkuisen pensaa joko kaasarin kurkusta, tai sitten tulpan reijästä, (tulppa tietenkin ensin kiinni) sekä koita lupaileeko edes. Jos sitten lupailee, tarkista polttoainejärjestelmä.
        Katso ensin onko pensaa tankissa, sen jälkeen onko kaasarissa. Jos kaasarissa on putsaa kanavat(suuttimet), säädä perussäätö n. kierros auki.
        Eipä siinä sitten paljon muuta olekkaan, jos koneessa puristuksia on ja apulaitteet ovat kunnolla kiinni.


      • Ja hölö hölö
        vm 41 kirjoitti:

        Suhautappa pikkuisen pensaa joko kaasarin kurkusta, tai sitten tulpan reijästä, (tulppa tietenkin ensin kiinni) sekä koita lupaileeko edes. Jos sitten lupailee, tarkista polttoainejärjestelmä.
        Katso ensin onko pensaa tankissa, sen jälkeen onko kaasarissa. Jos kaasarissa on putsaa kanavat(suuttimet), säädä perussäätö n. kierros auki.
        Eipä siinä sitten paljon muuta olekkaan, jos koneessa puristuksia on ja apulaitteet ovat kunnolla kiinni.

        Jos kone on aiemmin toiminut, jätä kaikki "säädöt ja suuttimet" rauhaan, todennäköisesti et niille voi mitään, kun joudut täältä kyselemään.
        Tämä Tecumseh on tunnettu nirsoudestaan "vanhaan" bensiiniin josta herkimmin haihtuvat osat ovat ajan kanssa haihtuneet, mm. ruohonleikkurissa talven yli seisoneella bensalla on turha edes yrittää käynnistää.
        Tankki tyhjäksi, uudet bensat tilalle ja yleensä alkaa taas kukkua.


      • Vanhaa bensaa?
        Ja hölö hölö kirjoitti:

        Jos kone on aiemmin toiminut, jätä kaikki "säädöt ja suuttimet" rauhaan, todennäköisesti et niille voi mitään, kun joudut täältä kyselemään.
        Tämä Tecumseh on tunnettu nirsoudestaan "vanhaan" bensiiniin josta herkimmin haihtuvat osat ovat ajan kanssa haihtuneet, mm. ruohonleikkurissa talven yli seisoneella bensalla on turha edes yrittää käynnistää.
        Tankki tyhjäksi, uudet bensat tilalle ja yleensä alkaa taas kukkua.

        Bensat on yhden talven seissyt piha vajassa ja kone ei edes luvannut ovatko bensat liian vanhat


    • Lääkkeet !

      Lääkkeet !

      • Hohoi

        Mitä tarkoitat


    • Uudet viinalla terästetyt bensat kasvattaa levää kaasariin.

      • vm 41

        Palstalla on taas aivoinvalidien kokous, koita seuloa "hölöttäjät" erilleen muista.
        Ainahan voi uusilla pensoilla mieluimmin kokeilla, ennen kaasarin aukomista, muta jos siitäkään ei ole apua, irroita kaasari.
        Jos kerran suuttimia putsailet, niin yritä edes tarkistaa niiden/sen alkujaan oleva kierrosmäärä ruuvaamalla suutin kiinni, ja laskemalla meneekö kierros vai kaksi vai vain puolikierosta. Ohuella kuparikarvalla on kiinteät suuttimet hyvä tarkistaa rassaamalla kun otat ne ensin irti.
        Ei ne niin ihmeellisiä hommia ole, jos vain peukalo on kämmenen reunassa.
        Jos itsellä ei ole taitoa sekä työkaluja, aina jollain kaverilla on.
        Kaasari on yleensä parilla mutterilla kiinni, letku irti, samoin vivusto ja kaasari pöydälle, jos haluat kunnolla sen siivota.


      • Hohoijaa
        vm 41 kirjoitti:

        Palstalla on taas aivoinvalidien kokous, koita seuloa "hölöttäjät" erilleen muista.
        Ainahan voi uusilla pensoilla mieluimmin kokeilla, ennen kaasarin aukomista, muta jos siitäkään ei ole apua, irroita kaasari.
        Jos kerran suuttimia putsailet, niin yritä edes tarkistaa niiden/sen alkujaan oleva kierrosmäärä ruuvaamalla suutin kiinni, ja laskemalla meneekö kierros vai kaksi vai vain puolikierosta. Ohuella kuparikarvalla on kiinteät suuttimet hyvä tarkistaa rassaamalla kun otat ne ensin irti.
        Ei ne niin ihmeellisiä hommia ole, jos vain peukalo on kämmenen reunassa.
        Jos itsellä ei ole taitoa sekä työkaluja, aina jollain kaverilla on.
        Kaasari on yleensä parilla mutterilla kiinni, letku irti, samoin vivusto ja kaasari pöydälle, jos haluat kunnolla sen siivota.

        Mitä sinä nyt oikein tarinoit ?
        Kaasari on kiinteäkurkkuinen, pääsuutin tuskin on tukossa se on sen verran isoreikäinen.
        Säädettävä ruuvi on tyhjäkäynnin ilmaruuvi, se on se kun ensimmäisenä tukkeutuu ja tyhjäkäynti katoaa.
        Sen voi sitten putsata jos on aihetta, käynnistyvyyteen se ei vaikuta.

        Mikä ihme vimma on ruveta ensin purkamaan vehkeitä vaikka ei edes tiedä missä on vikaa, vai onko nämä "moottorimiehet" vain esittelemässä omaa erinomaisuuttaan.


    • naisetnaiset

      mikä onkaan sen parempaa kuin kaunis kesä ja veneen perässä parikyppinen Terhi.

      älä käynnistä sitä 3 heppasta. eletään talvea. se ei saa bensaa tai bensa on vanhaa.

      • vm 41

        Onko kaasari tosiaan iroittamaton laite Terhissä ???
        Olet ymmärtänyt kiinteän kurkun tarkoittavan näköjään siten, että se on samaa valua lohkon tai imusarjan kanssa ????
        Kyllä minun mielestä sen pitäisi vaikka rälläkällä saada jotenkin irti.
        Näköjään aivoinvalidien oireisiin kuuluu myös lukemisen ymmärtäminen vajavaisesti.
        Minulle ei koskaan ole tullut vastaa sellaista konetta, josta kaasaria ei voi irroittaa ja puhdistaa, paitsi kerran höyrykone. kun en löytänyt kaasaria. Kaasarin putsaus aina mukavampi tehdä sisällä lämpimässä, kuin ulkona kylmässä.
        Puheistasi päätellen olet "nuorena nukkunut" sekä jäänyt jotain paitsi, esität sellaisia asioita, jotka on jo leluautojen korjaajille tuttuja. Voin kyllä vielä kirkastaa tavaamistasi,

        >Ainahan voi uusilla pensoilla MIELUIMMIN kokeilla, ennen kaasarin aukomista,
        MUTTA jos siitäkään ei ole apua, irroita kaasari.<
        (muta)


      • vielä vm 41
        vm 41 kirjoitti:

        Onko kaasari tosiaan iroittamaton laite Terhissä ???
        Olet ymmärtänyt kiinteän kurkun tarkoittavan näköjään siten, että se on samaa valua lohkon tai imusarjan kanssa ????
        Kyllä minun mielestä sen pitäisi vaikka rälläkällä saada jotenkin irti.
        Näköjään aivoinvalidien oireisiin kuuluu myös lukemisen ymmärtäminen vajavaisesti.
        Minulle ei koskaan ole tullut vastaa sellaista konetta, josta kaasaria ei voi irroittaa ja puhdistaa, paitsi kerran höyrykone. kun en löytänyt kaasaria. Kaasarin putsaus aina mukavampi tehdä sisällä lämpimässä, kuin ulkona kylmässä.
        Puheistasi päätellen olet "nuorena nukkunut" sekä jäänyt jotain paitsi, esität sellaisia asioita, jotka on jo leluautojen korjaajille tuttuja. Voin kyllä vielä kirkastaa tavaamistasi,

        >Ainahan voi uusilla pensoilla MIELUIMMIN kokeilla, ennen kaasarin aukomista,
        MUTTA jos siitäkään ei ole apua, irroita kaasari.<
        (muta)

        Muuten säädettävä ruuvi on SEOSruuvi, sen avulla säädetään polttoaineen määrää, imuilmaa säädetään kurkkun väylää muuttamalla eri tavoin.
        Kaasarissa on muitakin suuttimia kuin pääsuutin, jos et ole sattunut ennen sitä tietämään, nyt sitten tiedät, jos ymmärrät kirjoitusta.


      • Rauhallisesti nyt
        vielä vm 41 kirjoitti:

        Muuten säädettävä ruuvi on SEOSruuvi, sen avulla säädetään polttoaineen määrää, imuilmaa säädetään kurkkun väylää muuttamalla eri tavoin.
        Kaasarissa on muitakin suuttimia kuin pääsuutin, jos et ole sattunut ennen sitä tietämään, nyt sitten tiedät, jos ymmärrät kirjoitusta.

        En ole edellinen "aivoinvalidi", mutta taidat nyt puhua asiasta, josta et todellisuudessa ymmärrä mitään.
        Kaasuttimia on toiminnaltaan kahta tyyppiä, kiinteäkurkkuiset ja muuttuvakurkkuiset, jo nimi kuvaa toimintaa.(lisätietoa Googlesta).
        Muuttuvakurkkuisissa on yleensä seoksen säätö neulan asennolla, kiinteäkurkkuisissa vain vanhemmissa on erikseen seoksen säätöruuvi, se oli tarpeellinen eri polttoaineille.
        Tässä Tecumsehissa on kiinteä suutin, seos säädetään vaihtamalla suutin, se jousikuormitettu säätöruuvi on tyhjäkäynnin lisäilma, jolla säädetään vain tyhjäkäyntiseos, tyhjäkäynnin kierrosluku säädetään läpän asennolla.

        Mahtipontinen esiintymisesi viittaa vahvasti palstalla riehuvaan "tuttuun", noin varmasti ei oikein muut yleensä puhu sontaa.


      • vm 41
        Rauhallisesti nyt kirjoitti:

        En ole edellinen "aivoinvalidi", mutta taidat nyt puhua asiasta, josta et todellisuudessa ymmärrä mitään.
        Kaasuttimia on toiminnaltaan kahta tyyppiä, kiinteäkurkkuiset ja muuttuvakurkkuiset, jo nimi kuvaa toimintaa.(lisätietoa Googlesta).
        Muuttuvakurkkuisissa on yleensä seoksen säätö neulan asennolla, kiinteäkurkkuisissa vain vanhemmissa on erikseen seoksen säätöruuvi, se oli tarpeellinen eri polttoaineille.
        Tässä Tecumsehissa on kiinteä suutin, seos säädetään vaihtamalla suutin, se jousikuormitettu säätöruuvi on tyhjäkäynnin lisäilma, jolla säädetään vain tyhjäkäyntiseos, tyhjäkäynnin kierrosluku säädetään läpän asennolla.

        Mahtipontinen esiintymisesi viittaa vahvasti palstalla riehuvaan "tuttuun", noin varmasti ei oikein muut yleensä puhu sontaa.

        Minun sonnanpuhumiseni ei vedä vertoja tarinoillesi, kun ilma pihisee suuttimienne läpi, eikä polttoaine heko heko! Olet käsittänyt väärin ilmaruuvi nimityksen ja yrität levittää harhaanjohtavaa tietoa eteenpäin.
        En oikein vieläkään tajua mitä te horisette jostain kaasuttajien kurkkutyypeistä, eihän niillä nyt tässä asiassa ole mitään merkitystä. Pääasia on, että polttoaine kulkee suutinten läpi eikä vain ilma, niin kuin teidän kaasareissa ?????
        Ne on kuule tuttua roinaa vuosikymmenten taholta, kysymyshän ei alkujaan ollutkaan mistään muusta kuin käyntiinlähdön vaikeudesta. Turhaa alkaa mitään oppituntia pitämään, kun ette osaa muutenkaan asiassa pysyä.
        Kaasuttajien tyypeilla ja teknisillä tiedoilla on turha rehvastella, tuskin 3 hp terhissä mitään muuttuvakurkuista sekä automaattiryypytystä eikä esilämmitystä kaasarissa ole, joten pysykää nyt vain muuten kyytissä ilman mitään retosteluja.


      • Huh huh
        vm 41 kirjoitti:

        Minun sonnanpuhumiseni ei vedä vertoja tarinoillesi, kun ilma pihisee suuttimienne läpi, eikä polttoaine heko heko! Olet käsittänyt väärin ilmaruuvi nimityksen ja yrität levittää harhaanjohtavaa tietoa eteenpäin.
        En oikein vieläkään tajua mitä te horisette jostain kaasuttajien kurkkutyypeistä, eihän niillä nyt tässä asiassa ole mitään merkitystä. Pääasia on, että polttoaine kulkee suutinten läpi eikä vain ilma, niin kuin teidän kaasareissa ?????
        Ne on kuule tuttua roinaa vuosikymmenten taholta, kysymyshän ei alkujaan ollutkaan mistään muusta kuin käyntiinlähdön vaikeudesta. Turhaa alkaa mitään oppituntia pitämään, kun ette osaa muutenkaan asiassa pysyä.
        Kaasuttajien tyypeilla ja teknisillä tiedoilla on turha rehvastella, tuskin 3 hp terhissä mitään muuttuvakurkuista sekä automaattiryypytystä eikä esilämmitystä kaasarissa ole, joten pysykää nyt vain muuten kyytissä ilman mitään retosteluja.

        Menes nyt " kaasuttaja tyyppi" nukkumaan.


      • vm 41
        Huh huh kirjoitti:

        Menes nyt " kaasuttaja tyyppi" nukkumaan.

        Nukuin todella hyvin, ei tarvitse haukotella eikä huokailla päiväsaikaan.


    • 23e

      Jo se ei saa bensaa niin kyllä siitä sillon kaasari täytyy avata ja putsata. 3 heppasessa on tosi pienet suuttimet jotka menee helposti tukkoon. Kyllä viime syksyinen 2-tahti bensa voi olla vanhaa jo. Mulla oli viime keväänä ongelmia bensan kanssa vaikka se ei ollut kun 4 kuukautta vanhaa. Jos puhallat kaasaria puhtaaksi niin älä puhalla siihen bensapumpun palkeeseen ettei se puhkea

    • valmet rules

      Tuskin tuo Terhi on käynnistynyt edes uutena!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      300
      2561
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      45
      1185
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      81
      1149
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1063
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      279
      946
    6. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      839
    7. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      825
    8. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      71
      768
    9. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      739
    10. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      734
    Aihe