Hei. Sain juuri uuden tietokoneen (serkultani) joka on kylläkin käytetty... Mutta nyt sen näyttö ei enään toimi. Käynnistäessä näyttö toimii vähän aikaa, ja sitten taas muuttuu mustaksi... Serkkuni sanoi, että sen päälle oli kaatunut viinaa, mutta se on kyllä toiminut.
Ja sitten toisena kysymyksenä, kun liitän tietokoneen irto näyttöön/telkkariin hdmi piuhalla, niin näyttö näkyy keltasena tai sinisenä... Olen kokeillut kahta eri johtoa ja näyttöä mutta ei toimi. :/ Mistä johtuu?
Tietokoneen näyttö rikki?
5
3212
Vastaukset
- 18+20
Luultavasti näytönohjain rikki.
Mikäli kuva katoaisi ainoastaan koneen omalta näytöltä, niin lähes varmuudella näytön taustavalo tai taustavalon invertteri olisi rikki. Kuva näkyisi silloin ulkosella näytöllä. Nyt kuva katoaa koneen omalta näytöltä ja värit ovat ulkoisessa sekaisin, niin vika on näytönohjaimessa. Kerta kyseessä on kannettava, niin oikeastaan mitään ei ole tehtävissä. Kone on romutavaraa.
Kannettavaan ei näytönohjainta pysty vaihtamaan samalla tavalla, kuin pöytäkoneeseen. Näytönohjain on kiinteä osa koneen emolevyä. Emolevyn vaihto on ainoa keino korjata tuo, hintaa voi tosin tulla 300€ pelkästä emolevystä vaihtotyö päälle.- Kustu Pylli
Haaahhhaaahhhaaa, serkkus anto sulle rikkinäisen koneen. No, ehkä sen mielestä ei ehjää olis kannattanut antaakaan. Joku urpo kokopäivädokaaja tietenkin kun viinakaan ei pysy lasissa tai suussa vaan pitää örveltää kompuutterin päälle :D
- Huithapeli1
Kustu Pyllille ,että sinunlaisia mielipiteen antajia tarvitaisiin enemmän,niin maailma parantuisi.
- hmmm....
Sanoppas minkä merkkinen kone.
Muistaakseni tämän tyyppisiä vikoja oli useissakin HP:n malleissa, ja niihin on kyllä olemassa edullinen korjaus, mutta se vaatii vähän käden taitoa ja tietämystä. Youtubessa on videoita aiheesta.
http://www.youtube.com/watch?v=Ohp520sNMek
http://www.youtube.com/watch?v=bSCb_ZjdpLk
Ei ihan helppo korjaus, muttei kalliskaan jos itse osaa tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275