TM Kalliit pussittomat imurit testissä

Mikko__81

Testissä olivat Electrolux Ultracaptic Deluxe ja Dyson DC52 Allergy

Imurit todettiin varsin tasavertaisiksi ja kolme tähteä molemmille. Kyseessä varmasti markkinoiden parhaimmistoon kuuluvat pussittomat yli 500 euron hinnoillaan.

Ihmetystä kuitenkin aiheuttaa se, että halvemmat pussilliset ovat tehokkaampia ja hiljaisempia. Ainakin lukuja katselemalla ero on varsin selvä ja testissäkin siitä mainittiin.
Esimerkki:
Imuteho ja melu Ultracaptic 300W, 78db. Pussillinen Ultraone 460W, 70db.
Melkoiset erot siis ja Ultraonen saa jo 260 eurolla ja se on jo testeissä todettu olevan huippuluokkaa.

Mielestäni tätä ei voi perustella sillä, että pussilliset menettävät imutehoaan ja pussit tulevat kalliiksi. Oman kokemuksen perusteella nykyiset laadukkaat kangaspussit pystyy täyttämään yllättävän täyteen ennen imutehon menetystä.

10

3277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pareeollaparas

On selvää kuin pässinliha, jotta pussilliset on imukyvyltään ja puhdistusteholtaan parempia kuin pussittomat. Äänitasokin saadaa pussillisissa matalammaksi. Syyskuun jälkeen nähdään kuinka eri imurimerkit selviää uudesta eu direktiivistä ja saavat imutehoja max.1600w moottoritehosta. Voittaja on helppo arvata Electrolux.

• Pekka755

Pussittomat ovat aina olleet huonompia kuin saman hinta ja teholuokan pussilliset. Syklonitekniikka säiliössä ilmeisesti syö imutehoa ja lisää ääntä.
      Tuttuni on kironnut kun tuli ostettua kallis "laatuimuri" Dyson DC23. Kömpelö, todella kova ääni, sotkuinen tyhjennys ja keskinkertainen imuteho.
      Eli en ainakaan itse moisiin sotkeutuisi vaikka ovatkin nykyään "in".

• ip68

Ovat kai kuitenkin allergikoille parempi , kuka jaksaa ostaa ja vaihtaa kalliita suodattimia.

Allaway keskusimuri paras imuteho, suodatu ja lähes äänetön, voin suositella jo 9 vuotta sama imuri

• itse asentaja
        ip68 kirjoitti:

Ovat kai kuitenkin allergikoille parempi , kuka jaksaa ostaa ja vaihtaa kalliita suodattimia.

Allaway keskusimuri paras imuteho, suodatu ja lähes äänetön, voin suositella jo 9 vuotta sama imuri

Niinkin kauan ollut jo hullujenhuoneella, no mikäpä siinä sitten.

• vitsiniekka olet
        ip68 kirjoitti:

Kuka jaksaa tyhjentää pussittoman kerran viikossa? Kun siinä se pitää tehdä ulkona ja siinä sivussa saa sitten sen viikottaisen pölyannoksensakin!

• itse asentaja
        vitsiniekka olet kirjoitti:

Kuka jaksaa tyhjentää pussittoman kerran viikossa? Kun siinä se pitää tehdä ulkona ja siinä sivussa saa sitten sen viikottaisen pölyannoksensakin!

Olen pässi ja kirjoittelen höpöjä kun mulla ei ole omaa elämää vaan elän täällä netissä ihaillen ammattimiesten tietotaitoa.Om kokemukseni sähkötöistä perustu patterileikkeihin

• ip68 kirjoitti:

No en nyt sanoisi, että allergiasta kärsivälle parempi. Tuo tyhjääminen on pölyistä hommaa ja monessa mallissa joutuu vielä sormin kaivaa pölyt kun ovat tarttuneet säiliön reunoille tai suodattimeen. Lisäksi täyttyvät nopeasti joten tuota tulee tehtyä vähän väliä. Electroluxissa sentään on tuo pakkaustoiminto joka lievittää, mutta ei poista ongelmaa.
        Kun imurin tehtävä on puhdistaa asunto pölystä, niin pussittoman kanssa joutuu imurinkin puhdistaa asunnon lisäksi.
        Pussillisen kanssa on helpompaa. Vanha pussi roskiin ja uusi tilalle. Moottorisuodatin vaihdetaan vasta kun paketillinen pusseja on käytetty (mihin menee kauan) ja tuo suodatin tulee yleensä pussien mukana. Hepa suodatin sitten kestää sen vuoden verran.

• Eteranal

Meillä on ollut tuo Electroluxin UltraSilencer pari vuotta. Voin omasta puolestani allekirjoittaa tuon Kuluttaja.fin testin.

Imuri on:
      erittäin hiljainen, voit imuroida vaikka keskellä yötä kerrostalossa jos säädät imutehoa pienemmälle, suurellakaan teholla ei ujella vaan ääni on mukavan pehmeä, hiljaisuutta arvostan imurissa yli kaiken
      näppärän kokoinen ja helppo liikutella
      suulakkeet lukittuvat paikoilleen eivätkö irtoa kesken touhuamisen
      imuteho on riittävä joka tilanteessa
      pölypussi on helppo vaihtaa eikä sitä tarvitse olla vaihtamassa jatkuvasti
      parkettisuulakkeen lisäksi ei ole tarvittu muita suulakkeita, pöly lähtee joka paikasta
      varustettu pestävällä HEPA-suodattimella
      12 metrin virtajohto yltää joka paikkaan
      letkun kahva on ergonominen ja teleskooppiputkessa on hyvä säätövara
      tällä mieskin tykkää imuroida
      ei tarvitse juosta roskakatokselle tyhjentämään, pussi pois, teippi pussin reiän päälle ja uusi pussi tilalle
      ei hajuja kun pidät huolen, että et imuroi kosteutta imurin sisälle

- en osaa sanoa tästä imurista pahaa sanaa muuta kuin sen, että se kuluttaa virtaa, joka kuitenkin näkyy hyvänä imutehona

Dysonista ei ole pitkäaikaisia kokemuksia. Muutaman kerran olen käyttänyt ja juuri samoihin asioihin olen törmännyt kuin edellisetkin ketjussa eli kömpelyyteen ja äänekkyyteen. Lisäksi niillä Dysonin suulakkeilla ei aivan aikuisten oikeasti tee mitään jos niitä vertaa esimerkiksi tuohon Electroluxin aivan ylivoimaiseen matalaan ja leveään parkettisuulakkeeseen.

En keksi ainakaan itse mitään syytä miksi pitäisi vaihtaa Dysoniin?
      Imuteho? Electrolux voittaa.
      Poistoilman puhtaus? Electrolux voittaa.
      Käytännöllisyys? Electrolux voittaa.
      Äänekkyys? Electrolux voittaa.
      Hinta? Electrolux voittaa.
      Puhdistuksen helppous? Electrolux voittaa.

Jään odottamaan jotain parempaa.

• Olen täysin samaa mieltä.
        Itselläni on käytössä Ultraone ja sekin on testivoittoja ottanut useamman. Todella tehokas ja samalla hämmästyttävän hiljainen. Ehkä joillekin vähän turhan raskas. Liikkuu kuitenkin hyvin perässä. n.5 vuotta ollut käytössä ja ainoastaan tuo 3 in 1 (uusi maksaa 15e) suulake on hajonnut vaikka käytetty jopa remontti-imurinakin välillä.
        Todella tyytyväinen olen ollut ja olen edelleen.

• Eteranal

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa

En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod
      Ikävä
      21
      3561
    2. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      16
      2402
    3. Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita

Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy
      Maailman menoa
      376
      1990
    4. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      237
      1884
    5. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      27
      1601
    6. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      31
      1587
    7. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      32
      1559
    8. Kulujen jako parisuhteessa

Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai
      Parisuhde
      67
      1192
    9. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      14
      1167
    10. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      12
      1051
    Aihe