Tavattua mieheni ja ennen raskautta jo puhuin vauvasta jonka nimeksi tulisi Paavo, mies ei tykännyt nimestä, mutta nyt hän jo puhuu sikiöstä meidän tulevasta pojasta että Paavohan siittä tulee! Olen niin iloinen että miehenikin on hyväksynyt tuon nimen!
olen jo usean vuoden ajan sanonut kavereille että haluisin Paavon mun lapsen nimeksi, usein vain vähän naurua tai pientä torjumista tullut, kunnes sikiötä olen kutsunut vahingossa jo Paavoksi kavereiden kuulen ja sieltä usea on ollut mieltä että nimi on karmea ja etten nyt semmosta nimeä voi antaa pojalle, onko nimi Paavo nyt hirveän kamala teidän mielestä?
Paavo?
4
1164
Vastaukset
- Täti
Tiedän kaksi pikku-Paavoa, ja nimi sopii kummallekin oikein hyvin. - veikeitä pikkumiehiä kumpikin;)
Minäkin kutsuin odottaessani esikoistani sillä nimellä, jonka olimme aikoneet hänelle antaa. Kävi vain niin, että esikoinen olikin toista sukupuolta kuin nimi. No, nimi vain siirtyi sitten seuraavalle lapsellemme:)
Ei kannata välittää muiden mielipiteistä. Kyllä tutut ja sukulaiset tottuvat antamaamme nimeen. Pääasia on, että itse pidätte nimestä:) - sokea reetta
Karmea -näin se vaan on. Muistuttaa mooses-Paavo Lipposta (sd). Ei hyvä.
- !!!
Paavo on suomalainen miehen etunimi. Paavo viettää nimipäiväänsä 25. tammikuuta, silloin on myös Paavalin ja Paulin nimipäivä. Paavon rinnakkaismuotoja ovat Paavali ja Pauli. Suomessa nimi Paavo on 1900-luvun alusta vuoden 2009 loppuun mennessä annettu ollut 37 778 henkilölle.
Eräitä kuuluisia Paavoja:
Saarijärven Paavo
Paavo Arhinmäki
Paavo M Petäjä
Paavo Puurunen
Pauli ei olisi hassumpi nimi myöskään. - Starlene
Mielestäni Paavo on komea nimi. Se sopii kaiken ikäisille: se on tarpeeksi pehmeän kuuloinen pikku pojalle mutta ei kuitenkaan liian pehmeä aikuisen miehen nimeksi.
Varmastikin ensimmäinen mielikuva Paavosta on monille joku vanha (tai ainakin yli 40-vuotias) mies, mutta kuten tuossa ylempänä jo todettiin, nimiin tottuu nopeasti. Minäkin tiedän yhden parivuotiaan Paavon, jolle nimi sopii loistavasti. Joten antakaa vain nimi lapsellenne, kun siitä itse kerran pidätte. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat
Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude18814922Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta
Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t12010451Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %
Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy759460Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat
Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h1089301Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee
– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k519129Giorgia Meloni vs Riikka Purra
Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk526900Johtuuko vasemmistolaisten inho kristinuskoa kohtaan heidän islamin uskostaan?
Tätä jäin pohdiskelemaan.1806470Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä
Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri315561Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija
https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua1565347Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella
Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole463856