Paavo?

nimitysen

Tavattua mieheni ja ennen raskautta jo puhuin vauvasta jonka nimeksi tulisi Paavo, mies ei tykännyt nimestä, mutta nyt hän jo puhuu sikiöstä meidän tulevasta pojasta että Paavohan siittä tulee! Olen niin iloinen että miehenikin on hyväksynyt tuon nimen!

olen jo usean vuoden ajan sanonut kavereille että haluisin Paavon mun lapsen nimeksi, usein vain vähän naurua tai pientä torjumista tullut, kunnes sikiötä olen kutsunut vahingossa jo Paavoksi kavereiden kuulen ja sieltä usea on ollut mieltä että nimi on karmea ja etten nyt semmosta nimeä voi antaa pojalle, onko nimi Paavo nyt hirveän kamala teidän mielestä?

4

1012

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

      Tiedän kaksi pikku-Paavoa, ja nimi sopii kummallekin oikein hyvin. - veikeitä pikkumiehiä kumpikin;)

      Minäkin kutsuin odottaessani esikoistani sillä nimellä, jonka olimme aikoneet hänelle antaa. Kävi vain niin, että esikoinen olikin toista sukupuolta kuin nimi. No, nimi vain siirtyi sitten seuraavalle lapsellemme:)

      Ei kannata välittää muiden mielipiteistä. Kyllä tutut ja sukulaiset tottuvat antamaamme nimeen. Pääasia on, että itse pidätte nimestä:)

    • sokea reetta

      Karmea -näin se vaan on. Muistuttaa mooses-Paavo Lipposta (sd). Ei hyvä.

    • !!!

      Paavo on suomalainen miehen etunimi. Paavo viettää nimipäiväänsä 25. tammikuuta, silloin on myös Paavalin ja Paulin nimipäivä. Paavon rinnakkaismuotoja ovat Paavali ja Pauli. Suomessa nimi Paavo on 1900-luvun alusta vuoden 2009 loppuun mennessä annettu ollut 37 778 henkilölle.

      Eräitä kuuluisia Paavoja:
      Saarijärven Paavo
      Paavo Arhinmäki
      Paavo M Petäjä
      Paavo Puurunen

      Pauli ei olisi hassumpi nimi myöskään.

    • Starlene

      Mielestäni Paavo on komea nimi. Se sopii kaiken ikäisille: se on tarpeeksi pehmeän kuuloinen pikku pojalle mutta ei kuitenkaan liian pehmeä aikuisen miehen nimeksi.

      Varmastikin ensimmäinen mielikuva Paavosta on monille joku vanha (tai ainakin yli 40-vuotias) mies, mutta kuten tuossa ylempänä jo todettiin, nimiin tottuu nopeasti. Minäkin tiedän yhden parivuotiaan Paavon, jolle nimi sopii loistavasti. Joten antakaa vain nimi lapsellenne, kun siitä itse kerran pidätte. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      217
      1825
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1679
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      67
      1480
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1152
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1070
    6. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1046
    7. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1045
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      2
      960
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      930
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      871
    Aihe