aitaus suomenpystykorvalle?

jkfkfkfnfnffjcjkflff

En mistään löytänyt, miten korkean aidan suomenpystis tarvitsee. Riittääkö 1200mm vai tuleeko halutessaan yli? Tuohon korkeuteen aitaverkkoa saisi aika halvalla, sitä korkeammat vain alan liikkeistä ja hinta on hyvä..

Pitääkö jotain muuta huomioida? Seudulla on ilveksiä, mutta ei kai ne nyt koiraa vasiten lähde metsästämään talon vierestä?

6

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vähän tuo riippuu

      siitä mitä siellä aidan toisella puolella on kuinka korkean aidan tarvitsee. Meillä rekku kyllä hyppää hyvinkin pari metriä jos rusakko tai orava tulee härnäämään tarpeeksi lähelle. Mutta jos on joku ihminen tai auto saapumassa pihaan ei tarvitsisi olla edes puolta metriä. Poislukien tästä ihminen-kategoriasta mustalaiset, afrikkalaiset ym moniosaajat. Ne kyllä saa kyytiä lähes siinä missä jäniksetkin.

      Mutta jos pihalla liikkuu ilveksiä, niin enpä taitaisi juuri rekkua vahtimatta pihaan jättää.

    • 2m hyvä korkeus,panssariverkkoa josta alaosa upotetaaan maahan; kestää sitten seuraavankin koiran. Tukevalla verkkokatolla vähintäänkin jos ilveksiä, ja meinaat jättää vähäksi aikaa pihaan.
      Kaveri Lapinläänistä taitaa kyllä käyttää tuplasti korkeampaa, jos hän meinaa jättää koirat vähäksi aikaa ilman silmälläpitoa...

    • jjfkfkkffkkflflflxfl

      Kiitos kummallekin vastaajalle. Aitauksesta tulee niin iso, että sen kattaminen on mahdotonta (=liian kallista).
      Taidankin päätyä sellaiseen ratkaisuun, että teen pienen, kuitenkin lain edellyttämän kokoisen häkin ja lisäksi juoksuaitauksen, jossa voi päivällä ihmisten kotona ollessa juosta vapaasti. Sitten jos tarve on pitää lyhytaikaisesti häkissä, siirtää sinne.
      Nuo kaksi rakennelmaa siis väliovella.

      • Vielä eristetty koppi tuulikaapilla, ilmanvaihtoräppänällä ja terassilla, niin taitaa omistaja muuttaa kesäksi aitaukseen....


      • jbfnfnfnndmdmdlflcjj
        Vitikonpaarustaja kirjoitti:

        Vielä eristetty koppi tuulikaapilla, ilmanvaihtoräppänällä ja terassilla, niin taitaa omistaja muuttaa kesäksi aitaukseen....

        Juu, koppi on tekosessa myös ja joko terassi tai erillinen makuutaso sit sen jälkeen. Tuohan kuulostaa jopa houkuttelevalta. Mutta millä selitän muijalle, että tarvitaan jääkaappikin sinne? Että saisi 24 tölkkiä raikasta vettä viileänä koiralle? :)
        Ja telkkari eurosportilla. Koiran takia sekin tietenkin..


      • jbfnfnfnndmdmdlflcjj kirjoitti:

        Juu, koppi on tekosessa myös ja joko terassi tai erillinen makuutaso sit sen jälkeen. Tuohan kuulostaa jopa houkuttelevalta. Mutta millä selitän muijalle, että tarvitaan jääkaappikin sinne? Että saisi 24 tölkkiä raikasta vettä viileänä koiralle? :)
        Ja telkkari eurosportilla. Koiran takia sekin tietenkin..

        Meilläpäin tehdään lähes tasakattoisia, kattohuovalla katettuja eristettyjä koppeja, sinne "ajosilta" ja koira voi paistatella päivää kopin katolla -ja hyvin viihtyy. Kopin kun laittaa vaikka lekaharkkojen varaan, niin alle jää luolamainen tila, mikä taas on hyvä kesähelteillä.

        Sano: nykykoirilla on personal trainerit, harjoitteluhallit, asusteita joka säähän ja muotiin, ja muut, ni jääkaappi ja telkku nyt on ihan perussettiä.... ;D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1422
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1173
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      964
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      861
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      634
    Aihe