aitaus suomenpystykorvalle?

jkfkfkfnfnffjcjkflff

En mistään löytänyt, miten korkean aidan suomenpystis tarvitsee. Riittääkö 1200mm vai tuleeko halutessaan yli? Tuohon korkeuteen aitaverkkoa saisi aika halvalla, sitä korkeammat vain alan liikkeistä ja hinta on hyvä..

Pitääkö jotain muuta huomioida? Seudulla on ilveksiä, mutta ei kai ne nyt koiraa vasiten lähde metsästämään talon vierestä?

6

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vähän tuo riippuu

      siitä mitä siellä aidan toisella puolella on kuinka korkean aidan tarvitsee. Meillä rekku kyllä hyppää hyvinkin pari metriä jos rusakko tai orava tulee härnäämään tarpeeksi lähelle. Mutta jos on joku ihminen tai auto saapumassa pihaan ei tarvitsisi olla edes puolta metriä. Poislukien tästä ihminen-kategoriasta mustalaiset, afrikkalaiset ym moniosaajat. Ne kyllä saa kyytiä lähes siinä missä jäniksetkin.

      Mutta jos pihalla liikkuu ilveksiä, niin enpä taitaisi juuri rekkua vahtimatta pihaan jättää.

    • 2m hyvä korkeus,panssariverkkoa josta alaosa upotetaaan maahan; kestää sitten seuraavankin koiran. Tukevalla verkkokatolla vähintäänkin jos ilveksiä, ja meinaat jättää vähäksi aikaa pihaan.
      Kaveri Lapinläänistä taitaa kyllä käyttää tuplasti korkeampaa, jos hän meinaa jättää koirat vähäksi aikaa ilman silmälläpitoa...

    • jjfkfkkffkkflflflxfl

      Kiitos kummallekin vastaajalle. Aitauksesta tulee niin iso, että sen kattaminen on mahdotonta (=liian kallista).
      Taidankin päätyä sellaiseen ratkaisuun, että teen pienen, kuitenkin lain edellyttämän kokoisen häkin ja lisäksi juoksuaitauksen, jossa voi päivällä ihmisten kotona ollessa juosta vapaasti. Sitten jos tarve on pitää lyhytaikaisesti häkissä, siirtää sinne.
      Nuo kaksi rakennelmaa siis väliovella.

      • Vielä eristetty koppi tuulikaapilla, ilmanvaihtoräppänällä ja terassilla, niin taitaa omistaja muuttaa kesäksi aitaukseen....


      • jbfnfnfnndmdmdlflcjj
        Vitikonpaarustaja kirjoitti:

        Vielä eristetty koppi tuulikaapilla, ilmanvaihtoräppänällä ja terassilla, niin taitaa omistaja muuttaa kesäksi aitaukseen....

        Juu, koppi on tekosessa myös ja joko terassi tai erillinen makuutaso sit sen jälkeen. Tuohan kuulostaa jopa houkuttelevalta. Mutta millä selitän muijalle, että tarvitaan jääkaappikin sinne? Että saisi 24 tölkkiä raikasta vettä viileänä koiralle? :)
        Ja telkkari eurosportilla. Koiran takia sekin tietenkin..


      • jbfnfnfnndmdmdlflcjj kirjoitti:

        Juu, koppi on tekosessa myös ja joko terassi tai erillinen makuutaso sit sen jälkeen. Tuohan kuulostaa jopa houkuttelevalta. Mutta millä selitän muijalle, että tarvitaan jääkaappikin sinne? Että saisi 24 tölkkiä raikasta vettä viileänä koiralle? :)
        Ja telkkari eurosportilla. Koiran takia sekin tietenkin..

        Meilläpäin tehdään lähes tasakattoisia, kattohuovalla katettuja eristettyjä koppeja, sinne "ajosilta" ja koira voi paistatella päivää kopin katolla -ja hyvin viihtyy. Kopin kun laittaa vaikka lekaharkkojen varaan, niin alle jää luolamainen tila, mikä taas on hyvä kesähelteillä.

        Sano: nykykoirilla on personal trainerit, harjoitteluhallit, asusteita joka säähän ja muotiin, ja muut, ni jääkaappi ja telkku nyt on ihan perussettiä.... ;D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1293
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      73
      623
    4. 50
      557
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      471
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      148
      406
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      362
    Aihe