Ylämaalta katosi kaikki palvelut

Face the facts!

Vielä ennen kuntaliitosta Ylämaalla oli pankkiautomaatti, pankki, terveyskeskus ja monta muutakin palvelua.

Pankkia ei ole, ei automaattia, ei terveyskeskusta... no... ei siis oikeastaan mitään.

Kauppa on.

Bensaa jos tarvitsee niin automaattia ei löydy, joten yllättävien lähtöjen suhteen on aina paras pitää bensaa tankissa.

Tyhjiä tiloja Ylämaalla on vaikka kuinka paljon mutta nuorisolle ei ole järjestetty mitään toimintaa.

Haluatteko te, Luumäkeläiset, saman kohtalon kokea kuin mitä Ylämaa on juuri kokenut?

Pistäkää hanttiin!

Kuntaliitos on kusetus.

Verot pysyy mutta palvelut katoaa.

Valtio saa huikeasti verotuloja kun ihmiset ajavat ristiin rastiin kauas palvelujen luo. Matematiikkaa joka käy kuntaliitokseen ajettujen kuntalaisten kukkarolle.

15

424

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Päättäjä Rannasta

      Kyl myö jossain vaiheessa Lappeenrantaan liitetään.Viedään veromarkat ja palvelut pois teiltä...Kusetetaan kunnolla Luumäkeläisiäkin...

      • Kiljune

        Mitä kusetatte kaikilta loppuu kohta duunit voi voi onneksi kesä tulossa ja kiljut käymässä ja menneniä kaapissa!!


      • electrical engineer

        No myö jotka käyvvää Kouvolassa Hamina/Kotkassa töissä jätethän duunimme siellä ja jäädään teidän sossun eläteiksi kuten laki mahdollistaa, kymenlaaksolaiset kiittää ja kumartaa ;)


    • Profetiaa

      Suuruuden ekonomia on tuhon tie.

    • geppetto

      Mahtaa nuillekki Taavetin Tumputtajille olla se ja sama kunhan Tebboilit ei mäne konkkaa.

      • Munansaannos

        Ennen vanhaa käytiin sentään Rusasella tankkaamassa.


      • Pilkkiville
        Munansaannos kirjoitti:

        Ennen vanhaa käytiin sentään Rusasella tankkaamassa.

        Muistan kun kävit ennen Rusasella runkkaamassa


    • "poutiainen"

      No tuosta #Ylämaalla oli pankkiautomaatti, pankki# voitte syyttää ainoastaan ko pankkia mutta muut kyllä pitää vähintään 150% paikkansa...........

      • Lammmaslove

        koko ikäni asunnut taavetissa ja pois en lähde täältä minulla on pari lehmää ja lampaita , minun lampaani osaavat jo sanoa nimeni aktin aikana jos kässäätte ? Kerran eksyin Kouvolaa oli iso paikka Anttila ja kaikkea liian isot ympyrät mulle , koko ikäni olen ollut poikamies ja eipä niitä naisioo kiinnosta tälläinen peltojussi , monista pakeista otin opikseni ja aloin harrastaa lampaita ja päivääkää en ole katunut sitä , uskon että meitä on taavetissa paljon ketkä harrastavat lampaita


    • Pateros

      Helsinki.

      On oopperaa, atenumia, museota, messuja, lentokenttä läheisyydessä, junayhteydet, laivat, metrot, suuret kauppakeskukset jne, jne.

      Ylämaa.

      On... tuota... no tuota... heinän valtaama pururata, pitkät välimatkat ilman toimivaa joukkoliikennettä, ei kulttuuripalveluita, ei nuorisotyötä, ei R-kioskia, ei mitään!

      Tämä on sitä eriarvoisuutta Suomessa, osiltaan.

      Ja voi kuinka sitä nykysuomessa onkaan! Toiset vetää kaikki edut ja toiset saavat kaiken kääntöpuolen.

      Eli Helsingissä Suomalaiset saavat veroja vasten siis vastinetta...
      mutta entä esimerkiksi Ylämaalla?

      • Jorma...

        Osimoilleen noin.


    • Joskus ennen

      Ei oo ees Rositan paaria.

      • poontus

        No paarin poistuminen näkemän mukaan vähensi 0,49 promillen ajoja ja päälle viellä puolitti "issekseen äyväämisenkin" :D


    • ONkorupirtti

      Minä tankkaan korupirtillä.

    • jepsds

      Joo mut korupirtillä ei oo automaattia vaan bensa pitää hankkia aukioloaikojen puitteissa.


      Unelma = liittovaltio ja ihmiset asumaan vain keskustoihin kerrostalopurkkeihin palveluiden ääreen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10250
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4543
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3084
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2704
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1874
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe