Ajoneuvon seurantalaitteet

Ihmeiden aika!

Sain uuden kuorma-auton.Autokauppaan kuului palvelu jossa isäntäni
saa kuukausiraportin jossa kerrotaan autostani faktoja. Seuranta kertoo
prosentteina ylinopeuden/tyhjäkäynnin/rajutkiihdytykset/voimakkaat
jarrutukset/keskikulutuksen ja antaa arvosanan ajotaidoistani.
Isäntäni on reilu kaveri ja yhdessä olemme tutkiskelleet raportteja
ihan hyvässä hengessä. Onko muilla jotain kokemuksia tällaisista
seurantajärjestelmistä. Itse olen kuullut,että jotkut kuljetusfirmat maksavat
ihan kohtuullisia bonuksia kuljettajille näiden seurantajärjetelmien
tulosten perusteella. Itselleni on ollut ihan positiivista seurata tuloksia ja
olen saanut jopa keskikulutuksen ja tyhjäkäynnin määrään putoamaan.
KOMMENTOIKAA !!!!

46

2421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä idea

      Eikös tuo ole hyvä laite...

      Ainakin kerran VÄLTYTTY ylinopeussakoilta tuollasen laitteen avulla

      http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288625955099.html

      Toki autossa on myös Fleet Board laite mikä tutkii juurikin noita asioita, sekä rullaamista, kaasupolkimen käyttöä (ei saisi liikutella turhaan), kickdownin käyttöä yms yms... mutta ei sen laitteen tiedot ketään kiinnosta... siinä se nököttää piirturin vieressä :)

      Mutta jos harmittaa että joudut ajamaan uutta autoa, niin vaihde firmaa esim. S. Niiniviitalle... niiden autoissa hienoin ominaisuus on radion digitaalinen näyttö :)

    • Tanker-oil

      Neste oil:n ajossa olevissa autoissa on tai ainakin pitäisi olla kyseisenlainen seurantalaite. Sen tietoja ei juuri muuten valvota kuin onnettomuuksien tutkinnassa. Sitä en tiedä voidaanko kyseisen laitteen tietoja käyttää virallisina todisteina oikeudessa puolesta tai vastaan.

      • Kelpaa tai ei

        "Sitä en tiedä voidaanko kyseisen laitteen tietoja käyttää virallisina todisteina oikeudessa puolesta tai vastaan."

        Riippuu tuomarista

        Otetaan tämä Skandaali Sisun tapaus.

        Poika ei hidastanut pakulla tarpeeksi nopeuskameran kohdalla, ja sakkoa tuli 11km/h ylinopeudesta

        Oikeudessa poika kertoi että auton Motorola MC55 missä on kuljetustenhallintajärjestelmä KTKL2 oli näyttänyt nopeudeksi 82km/h tapatumahetkellä.

        Oikeudessa ei siis ollut faktaa laitteesta, koska autossa ei laitetta ollut, koska kyseessä oli vain pieni "pakukeikka"

        Ja sakot meni nurin.

        Tosin toi FleetBoard mikä on kiinteä autossa ei sentään tiedä auton sijaintia


      • On setyhmä,on se!
        Kelpaa tai ei kirjoitti:

        "Sitä en tiedä voidaanko kyseisen laitteen tietoja käyttää virallisina todisteina oikeudessa puolesta tai vastaan."

        Riippuu tuomarista

        Otetaan tämä Skandaali Sisun tapaus.

        Poika ei hidastanut pakulla tarpeeksi nopeuskameran kohdalla, ja sakkoa tuli 11km/h ylinopeudesta

        Oikeudessa poika kertoi että auton Motorola MC55 missä on kuljetustenhallintajärjestelmä KTKL2 oli näyttänyt nopeudeksi 82km/h tapatumahetkellä.

        Oikeudessa ei siis ollut faktaa laitteesta, koska autossa ei laitetta ollut, koska kyseessä oli vain pieni "pakukeikka"

        Ja sakot meni nurin.

        Tosin toi FleetBoard mikä on kiinteä autossa ei sentään tiedä auton sijaintia

        Ex-Nolo sika taitaa taas olla ylläolevan tekstin takana. Miten joku POIKA voi ajaa autolla nopeuskameraan? Ajokortin saa vasta 18v eli kyseessä ei ole enää mikään poika. Miksi kirjoitat itsestäsi POIKANA vaikka olet varmasti reippaasti yli 20v.? Tuon ikäinen on jo MIES vaikkei armeijaa olisikaan käynyt ja vaikka tykkääkin muista miehistä.


      • Väärin meni
        On setyhmä,on se! kirjoitti:

        Ex-Nolo sika taitaa taas olla ylläolevan tekstin takana. Miten joku POIKA voi ajaa autolla nopeuskameraan? Ajokortin saa vasta 18v eli kyseessä ei ole enää mikään poika. Miksi kirjoitat itsestäsi POIKANA vaikka olet varmasti reippaasti yli 20v.? Tuon ikäinen on jo MIES vaikkei armeijaa olisikaan käynyt ja vaikka tykkääkin muista miehistä.

        Poika on poikamainen henkilö jonka sukupuoli on mies :)

        Et ole nähnyt (korkeintaan Turun sanomien huonon kuvan) siitä POJASTA joka ajoi kameraan, joten et tiedä minkä näkönen jäbä se on :)

        Ja miten tuo kommenttisi liittyy aiheeseen että tuollainen laite voi pelastaa sakoilta.... tai siis se että väittää että tommonen laite on autossa


      • Sivistys puuttuu
        On setyhmä,on se! kirjoitti:

        Ex-Nolo sika taitaa taas olla ylläolevan tekstin takana. Miten joku POIKA voi ajaa autolla nopeuskameraan? Ajokortin saa vasta 18v eli kyseessä ei ole enää mikään poika. Miksi kirjoitat itsestäsi POIKANA vaikka olet varmasti reippaasti yli 20v.? Tuon ikäinen on jo MIES vaikkei armeijaa olisikaan käynyt ja vaikka tykkääkin muista miehistä.

        Poika sattuu olemaan myös nimi... Ja näyttää niitä olevan vähän kaiken ikäisiä vanhimmat noin 90 vuotiaita :)

        Myöskin Sisu, Ukko, Veli, Onni, Voitto on nimiä, vaikka onkin aika harvinaisia :)


      • On se tyhmä,on se!
        Väärin meni kirjoitti:

        Poika on poikamainen henkilö jonka sukupuoli on mies :)

        Et ole nähnyt (korkeintaan Turun sanomien huonon kuvan) siitä POJASTA joka ajoi kameraan, joten et tiedä minkä näkönen jäbä se on :)

        Ja miten tuo kommenttisi liittyy aiheeseen että tuollainen laite voi pelastaa sakoilta.... tai siis se että väittää että tommonen laite on autossa

        Tietoa sinulle:

        Poika tarkoittaa seuraavia asioita:
        poika, miespuolinen lapsi
        poika, miespuolinen jälkeläinen (iästään riippumatta) suhteessa vanhempiinsa
        Poika, kristinuskossa Pyhän Kolminaisuuden toinen persoona, Jumalan Poika, Jeesus
        Poika, Nagisa Ōshiman ohjaama japanilainen elokuva
        Poika, Nick Hornbyn romaani
        Poika, Hornbyn romaaniin perustuva vuonna 2002 valmistunut brittiläinen elokuva
        "Poika", Kanada-maljan lempinimi

        Eli kaveri joka on kertomansa mukaan ajanut vuosia kuorma-auto on sen ikäinen ettei voi olla enää mikään poika vaan mies. Tämä siitkin huolimatta ettei kyseinen kaveri ole kyennyt edes armeijaa käymään!

        Liittyy kommenttii juuri siitä syystä että annat väärää tietoa eli mikään POIKA ei voi ajaa autolla nopeuskameraa ainakaan laillisesti!


      • Sivistyksesi, missä?
        Sivistys puuttuu kirjoitti:

        Poika sattuu olemaan myös nimi... Ja näyttää niitä olevan vähän kaiken ikäisiä vanhimmat noin 90 vuotiaita :)

        Myöskin Sisu, Ukko, Veli, Onni, Voitto on nimiä, vaikka onkin aika harvinaisia :)

        Jos pojalla(poika)tarkoitetaan ihmisen nimeä se kirjoitetaan silloin ISOLLA alkukirjaimella!!


      • 456654654
        On se tyhmä,on se! kirjoitti:

        Tietoa sinulle:

        Poika tarkoittaa seuraavia asioita:
        poika, miespuolinen lapsi
        poika, miespuolinen jälkeläinen (iästään riippumatta) suhteessa vanhempiinsa
        Poika, kristinuskossa Pyhän Kolminaisuuden toinen persoona, Jumalan Poika, Jeesus
        Poika, Nagisa Ōshiman ohjaama japanilainen elokuva
        Poika, Nick Hornbyn romaani
        Poika, Hornbyn romaaniin perustuva vuonna 2002 valmistunut brittiläinen elokuva
        "Poika", Kanada-maljan lempinimi

        Eli kaveri joka on kertomansa mukaan ajanut vuosia kuorma-auto on sen ikäinen ettei voi olla enää mikään poika vaan mies. Tämä siitkin huolimatta ettei kyseinen kaveri ole kyennyt edes armeijaa käymään!

        Liittyy kommenttii juuri siitä syystä että annat väärää tietoa eli mikään POIKA ei voi ajaa autolla nopeuskameraa ainakaan laillisesti!

        Eli jos isä esittelee hänen 30 vuotiaan poikansa, tulisi hänen sanoa "Hei, tässä on minun mieheni Teppo" voisi joku saada vääristyneen kuvan :)

        Ja vanhin Poika on reilu 80 vuotias :)


      • S P M
        Sivistyksesi, missä? kirjoitti:

        Jos pojalla(poika)tarkoitetaan ihmisen nimeä se kirjoitetaan silloin ISOLLA alkukirjaimella!!

        No harva täällä kaikkia kirjoittaa juuri täsmälleen kielioppisääntöjen mukaan.

        Esim. mitään sanaa ei kirjoiteta kokonaan isolla, eikä käytetä kahta huutomerkkiä

        Terveisin: Sisu Poika Määttä


      • On se tyhmä, on se!
        456654654 kirjoitti:

        Eli jos isä esittelee hänen 30 vuotiaan poikansa, tulisi hänen sanoa "Hei, tässä on minun mieheni Teppo" voisi joku saada vääristyneen kuvan :)

        Ja vanhin Poika on reilu 80 vuotias :)

        Onko kirjoituksessasi mainittu poika sinun poikasi?? Oletko sinä itsesi nk. rintaperillinen eli oma poika kun itsestäsi kerroit?? Älä puupää sotke sukulais/perhesuhteita siihen että joku kuvaa ihmistä ihmishahmona kuten mies, nainen, tyttö tai poika.


      • S P M
        On se tyhmä, on se! kirjoitti:

        Onko kirjoituksessasi mainittu poika sinun poikasi?? Oletko sinä itsesi nk. rintaperillinen eli oma poika kun itsestäsi kerroit?? Älä puupää sotke sukulais/perhesuhteita siihen että joku kuvaa ihmistä ihmishahmona kuten mies, nainen, tyttö tai poika.

        Edelleen, poika voi olla myös ETUNIMI vaikka 100 vuotiaalla...

        Kaikkihan jo tietää ketkä on lehtiä lukenut mun etunimen, joka on aika omituinen... toinen nimi on vielä omituisempi :)


      • Sivistyksesi, missä?
        S P M kirjoitti:

        No harva täällä kaikkia kirjoittaa juuri täsmälleen kielioppisääntöjen mukaan.

        Esim. mitään sanaa ei kirjoiteta kokonaan isolla, eikä käytetä kahta huutomerkkiä

        Terveisin: Sisu Poika Määttä

        Yksittäisen sanan tai lauseen kirjoittamisella isoilla kirjaimilla pyritään saamaan niihin normaalia enemmän huomiota vaikkei se kieliopillisesti oikein olekaan. Sinultakin unohtui mitään-sanan jälkeen tavuviiva.


      • On se tyhmä, on se!
        S P M kirjoitti:

        Edelleen, poika voi olla myös ETUNIMI vaikka 100 vuotiaalla...

        Kaikkihan jo tietää ketkä on lehtiä lukenut mun etunimen, joka on aika omituinen... toinen nimi on vielä omituisempi :)

        Edelleen miksi kuvaat itsesi pojaksi vaikkei se ole nimesi, etkä ole itsesi poika etkä ikäsikään puolesta ole lähelläkään poikaa??? No eihän sinua periaatteessa mieheksikään voi kutsua kun et kerran armeijaakaan ole kertomasi mukaan pystynyt käymään.


      • Sivistyksesi, missä
        Sivistyksesi, missä? kirjoitti:

        Yksittäisen sanan tai lauseen kirjoittamisella isoilla kirjaimilla pyritään saamaan niihin normaalia enemmän huomiota vaikkei se kieliopillisesti oikein olekaan. Sinultakin unohtui mitään-sanan jälkeen tavuviiva.

        En väittänytkään että itse kirjoittaisin täydellisesti. Sulta sitä vaaditaan koska asiasta huomautit.

        ja mitään sanaa ei kirjoita kokonaan isolla, poislukien lyhenteet


      • Erkkolan oy.
        Kelpaa tai ei kirjoitti:

        "Sitä en tiedä voidaanko kyseisen laitteen tietoja käyttää virallisina todisteina oikeudessa puolesta tai vastaan."

        Riippuu tuomarista

        Otetaan tämä Skandaali Sisun tapaus.

        Poika ei hidastanut pakulla tarpeeksi nopeuskameran kohdalla, ja sakkoa tuli 11km/h ylinopeudesta

        Oikeudessa poika kertoi että auton Motorola MC55 missä on kuljetustenhallintajärjestelmä KTKL2 oli näyttänyt nopeudeksi 82km/h tapatumahetkellä.

        Oikeudessa ei siis ollut faktaa laitteesta, koska autossa ei laitetta ollut, koska kyseessä oli vain pieni "pakukeikka"

        Ja sakot meni nurin.

        Tosin toi FleetBoard mikä on kiinteä autossa ei sentään tiedä auton sijaintia

        Sinähän joskus kivenkovaan väitit ettei mitään seurantalaitetta ole esim. Nesteen ajossa olevissa autoissa niin mikäs nyt on mielipiteesi muuttanut? Täällä joku kertoi Nesteen ajossa olevissa autoissa apumiehen penkin alla olevasta "mustasta laatikosta" joka tallentaa tietoa auton liikkeistä ajon aikana ja sen kiistit jyrkästi. Mikä on takin kääntänyt?


      • toimiikos se
        Erkkolan oy. kirjoitti:

        Sinähän joskus kivenkovaan väitit ettei mitään seurantalaitetta ole esim. Nesteen ajossa olevissa autoissa niin mikäs nyt on mielipiteesi muuttanut? Täällä joku kertoi Nesteen ajossa olevissa autoissa apumiehen penkin alla olevasta "mustasta laatikosta" joka tallentaa tietoa auton liikkeistä ajon aikana ja sen kiistit jyrkästi. Mikä on takin kääntänyt?

        Niin. laiteita on.

        Kysyn taas minkä merkkinen laite Nesteen ajossa olevilla autoilla on, ja mikä ohjelma

        Et ole pystynyt vastaamaan

        Mutta jopa ILTASANOMISSA on kerrottu mun laitteen merkki, malli ja ohjelmiston nimi :)


      • S P M
        On se tyhmä, on se! kirjoitti:

        Edelleen miksi kuvaat itsesi pojaksi vaikkei se ole nimesi, etkä ole itsesi poika etkä ikäsikään puolesta ole lähelläkään poikaa??? No eihän sinua periaatteessa mieheksikään voi kutsua kun et kerran armeijaakaan ole kertomasi mukaan pystynyt käymään.

        Mistä tiedät :)

        Lehdessä luki vain etunimeni, ja oikeukäyntipöytäkirjoissa vain etunimi ja sukunimi

        Ja majuri Juha Roinneen mukaan olen ihan A-luokan sotilas :)


      • On se tyhmä, on se!
        S P M kirjoitti:

        Mistä tiedät :)

        Lehdessä luki vain etunimeni, ja oikeukäyntipöytäkirjoissa vain etunimi ja sukunimi

        Ja majuri Juha Roinneen mukaan olen ihan A-luokan sotilas :)

        Niin missään lehdessä ei ole lukenut tapauksesi yhteydessä että nimesi olisi Poika. Siitä tiedän . Lisäksi Poika on niin harvunainen nimi että todennäköisyys siihen että se olisi nimesi on täysin olematon. Miksi siis itsesi pojaksi kuvaat?

        Et voi olla a-luokan sotilas etkä sotilas ylipäätään koska et ole armeijaa käynyt. Sotilas voi olla vain sellainen joka on saanut sotilaskoulutuksen! Sinulla sellaista ei ole. Ei polisikaan voi olla poliisi ellei ole saanut siihen tarvittavaa koulutusta. Ei myöskään esim. lääkäri.


      • Sivistyksesi, missä?
        Sivistyksesi, missä kirjoitti:

        En väittänytkään että itse kirjoittaisin täydellisesti. Sulta sitä vaaditaan koska asiasta huomautit.

        ja mitään sanaa ei kirjoita kokonaan isolla, poislukien lyhenteet

        Osoitapa kello 19.47 kirjoittamassani kirjoituksessa yksikin kielioppivirhe?!

        Miksi päätit ottaa käyttöösi minun tässä viestiketjussa käyttämäni nimimerkki?


      • Sivistyksesi, missä?
        Sivistyksesi, missä? kirjoitti:

        Osoitapa kello 19.47 kirjoittamassani kirjoituksessa yksikin kielioppivirhe?!

        Miksi päätit ottaa käyttöösi minun tässä viestiketjussa käyttämäni nimimerkki?

        Mitään sanaa ei kuulu kirjoittaa kokonaan isolla


      • S P M
        On se tyhmä, on se! kirjoitti:

        Niin missään lehdessä ei ole lukenut tapauksesi yhteydessä että nimesi olisi Poika. Siitä tiedän . Lisäksi Poika on niin harvunainen nimi että todennäköisyys siihen että se olisi nimesi on täysin olematon. Miksi siis itsesi pojaksi kuvaat?

        Et voi olla a-luokan sotilas etkä sotilas ylipäätään koska et ole armeijaa käynyt. Sotilas voi olla vain sellainen joka on saanut sotilaskoulutuksen! Sinulla sellaista ei ole. Ei polisikaan voi olla poliisi ellei ole saanut siihen tarvittavaa koulutusta. Ei myöskään esim. lääkäri.

        "– Kävin hakemassa sakon ja marssin suorilta jaloilta oikeustalolle kiistämään sen, vaikka poliisi meinasi, että ei kannata. Sakko oli minulle ensimmäinen. Ajattelin katsoa, miten käy, työnsä vuoksi vain Sisu-etunimellä esiintyvä mies kertoo"

        Etunimi ja toinen nimi harvinainen :)

        ekaa 20 jotka on yli 14 vuotiaita ja tokaa nimeä 59

        Ja olen saanut A-luokituksen


      • Juurikin näin
        toimiikos se kirjoitti:

        Niin. laiteita on.

        Kysyn taas minkä merkkinen laite Nesteen ajossa olevilla autoilla on, ja mikä ohjelma

        Et ole pystynyt vastaamaan

        Mutta jopa ILTASANOMISSA on kerrottu mun laitteen merkki, malli ja ohjelmiston nimi :)

        "- Minulla oli mukana vain valokuva työnantajan auton Motorola mc55 -merkkisestä gps-laitteesta.

        - Löin laitteen kuvan pöydälle ja kerroin, että laitteen ktkl2-niminen paikannusohjelma näytti kyseisenä ajankohtana autoni nopeudeksi 82 km/t, kun valvontakamera oli mitannut nopeudeksi 91 km/t. Kukaan ei oikeudessa kysynyt, että onko minulla jotakin muuta väitteeni tueksi, mies kertoo."

        Siinähän se tulikin :)


      • Sivistyksesi, missä?
        Sivistyksesi, missä? kirjoitti:

        Mitään sanaa ei kuulu kirjoittaa kokonaan isolla

        Asia tuli selväksi mutta miksim kirjoitat edelleen minun nimimerkilläni?????????


      • Erkkolan Oy
        toimiikos se kirjoitti:

        Niin. laiteita on.

        Kysyn taas minkä merkkinen laite Nesteen ajossa olevilla autoilla on, ja mikä ohjelma

        Et ole pystynyt vastaamaan

        Mutta jopa ILTASANOMISSA on kerrottu mun laitteen merkki, malli ja ohjelmiston nimi :)

        Miten minä voisin tietää minkämerkkinen tai mikä ohjelma kun en minä aja Nesteen väreissä olevaa autoa mutta olen nähnyt sellaisen tallentimen penkin alla olevan kyseisen firman kotiini tuodun öljytoimituksen yhteydessä. Kuljettaja siis näytti.

        Huomaatko miten typeriä ja vääriä "faktojasi" tällekin palstalle lähettelet ja vain siksi että kuvittelet asioiden olevan niin kuin luulet?


      • Tuleeko sitä
        Erkkolan Oy kirjoitti:

        Miten minä voisin tietää minkämerkkinen tai mikä ohjelma kun en minä aja Nesteen väreissä olevaa autoa mutta olen nähnyt sellaisen tallentimen penkin alla olevan kyseisen firman kotiini tuodun öljytoimituksen yhteydessä. Kuljettaja siis näytti.

        Huomaatko miten typeriä ja vääriä "faktojasi" tällekin palstalle lähettelet ja vain siksi että kuvittelet asioiden olevan niin kuin luulet?

        Jaa... on vain "tietty laite"

        Tule sitten kertomaan lisää laitteesta kun tiedät laitteen

        A Merkin
        B Mallin
        C Ohjelman nimen

        Itse(kin) pystyin kertomaan nuo tiedot iltasanomille... paperilehdessä jopa kuva tuosta mystisestä laitteesta :)

        Jos et (edes) tohon kykene. olet taas emmonen tyhjän länkyttäjä


      • Sivistyksesi, missä?
        Sivistyksesi, missä? kirjoitti:

        Asia tuli selväksi mutta miksim kirjoitat edelleen minun nimimerkilläni?????????

        Vapaat nimimerkit ovat kaikken käytössä


      • 80-lätkä

        Onko tällainen laite syypää siihen,että nesteen ja eteenkin Shellin(nk.ST-1:sen)
        autoissa jarruvalot loistaa jopa moottoriteillä alamäessä 83 km/t kohdalla.
        Suora baana ja jarruvalot loistaa jo pienestä ylityksestä.Eikö pojat uskalla
        heittää vaihdetta N asennolle edes alamäessä????


      • vanha pieru
        80-lätkä kirjoitti:

        Onko tällainen laite syypää siihen,että nesteen ja eteenkin Shellin(nk.ST-1:sen)
        autoissa jarruvalot loistaa jopa moottoriteillä alamäessä 83 km/t kohdalla.
        Suora baana ja jarruvalot loistaa jo pienestä ylityksestä.Eikö pojat uskalla
        heittää vaihdetta N asennolle edes alamäessä????

        Näitä sällejä siellä Tampereen seudulla on rattaat ylösalaisin alamäen jälkeen. Rullataan toistasataa mäkeä alas ja auto lähtee käsistä. Surkeimmat kanikat saattaa sammuakin vapaalla ja sitten ei toimi tehostimet. Eiku lentoon, kiitos ja hyvästi....


    • 000000

      seuranta laite hyvä,voi seurata et lusmullakin auto kulkee

    • Muutama ideaa

      Vinkkejä tyhjäkäynnin vähentämiseen:

      Kytketään niin että auton saa päälle vaikka peräludan virrat olisi kytketty... uudessa Antosissa ja Actrosissa on valmiina mahdollisuus tähän... tulee miellellään sammutettua auto minutin pysähdykseksi

      Ohjelmoidaan niin että ilmajousien tasosäätö toimii vaikka auto olisi sammuksissa esim 1 tunnin ajan automaattisesti

      Perälaudan kaukosäädin, jolla saa avattua ja suljettua luukun ohjaamosta... säästyy se kävely laudalle ja takas 2 kertaa joka lastauspaikassa

      Otetaan auto missä ei ole peräovia, jos on perälauta. nopeuttaa sein työntekoa ja luppoaikaa.

      Suunnitellaan reitit niin että jos ajaa 90km/h sijasta 80km/h niin lenkillä ei mene silloin yli tuntia pidempään.

      Jos autossa on automaattivaihteet, katottaan että ne toimii kunnolla, ettei kuski joudu hulluna survomaan kaasua pohjaan joka nyppylässä kun ei muuten anna pientä pesään

      Myöskin iso polttoainetankki säästää kulutusta, ei tartte niin usein pysähdellä

      Jos autossa on lämppäri tai kylmäkone koppaa varten, niin otetaan tälle erillinen löpötankki

      Ja lämmittimeen tai kylmäkoneeseen säädöt kuntoon

      Näille neuvoilla säästyisi pitkä penni vuodessa, verrattuna sijoitettuun summaan

      Tosin meidän firmassa ei kulutusta seurata. Jokaisella kuskilla lompakossa henkilökohtainen löpökortti, millä auto tankataan, ajoi sitten mitä firman autoa tahansa. ja killometrejä tms. ei merkata mihinkään

      • Erkkolan oy.

        Etkös sinä Nolo Sika enää olekaan sitä mieltä että ajamalla kovempaa säästyy polttoainetta koska löpöä ei ehdi kulua niin paljon kuin hitaammin ajamalla??


      • Väärin meni
        Erkkolan oy. kirjoitti:

        Etkös sinä Nolo Sika enää olekaan sitä mieltä että ajamalla kovempaa säästyy polttoainetta koska löpöä ei ehdi kulua niin paljon kuin hitaammin ajamalla??

        En ole ikinä ollut sitä mieltä

        Kovaa ajamalla löpöä toki kuluu vähemmän aikaa, mutta nopeammin...

        Se missä menee se "optinen nopeus" riippuu autosta


    • Kylläs kursseihin

      Digiboxit autoihin ja kurssitukset pois. Tiedetään aina missä kukin menee ja kuinka lujaa. Itse kuskina hyväksyn kaikenlaisen seurantalaitteen , vaikka videoitaas koko ajan, kunhan typerät koulutukset loppuu. ( Rahastusta )

      • Oleg

        Työssä ei katsota tv:tä hyvä kylläs kursseihin kaveri.
        Digi-boxi vapaa ajalla. Ammattipätevyys työajalla .Näillä mennään....


    • Kärryyttelijä

      Koulutukset ei lopu,se on varma asia vaikka kuinka täällä protestoit!

    • Södertäljen miäs

      Kaikenlaista juttua tässä olen lukenut. Eiköhän alkuperäinen kirjoittaja
      tarkoittanut autojen maahantuojien tarjoamaa mahdollisuutta seurata
      ajoneuvoa.Scania /Volvo. Mielestäni ihan hyvä homma.Jos on uusi kuljettaja
      niin pystyy seuraamaan,että kuljettaja toimii asiallisesti. Kauan alalla
      olleet ovatkin yleensä tällaisissa seurantalaitteissa niitä hyviä kuskeja..
      Ainakin Scanian ohjekirjassa mainitaan erikseen ettei tietokoneen antamiin
      arvosanoihin (prosenteihin) kuljettajan kohdalla pidä luottaa mikäli
      ajoneuvo on perus jakeluajossa. esim kaupunkijakelu.Jatkuva liikkeelle lähtö
      ja sitten taas pysähdys. Laite on hyvä jos se ei häiritse kuljettajaa eikä isäntää.
      Sellainen yrittäjä joka lukee kuin piru raamattua raporttia, niin silloin
      laite on huono. Jälkimmäisiä on kylllä kuljetusalalla liian monta.

      • Ihmeiden aika!

        Nimenomaan tarkoitin autojen tässä tapauksessa Scan-auton palvelua.
        En mitään työnantajan kyttäysjärjestelmää . 2 kertaa kuussa raportti
        sähköpostiin. Ainoa huonopuoli on esim. ylinopeus prosentti lasketaan jo
        81 km/t nopeudesta. Minullakin se oli 25 % ajetuista kilometreistä.
        Eli noudatan nopeusrajoituksia ,mutta silti rikon niitä raportin mukaan.
        Todellisuudessa moottoritiellä autoni nopeus on 81-84 km/h.
        Mittarivirheet huomioiden todellinen nopeus on 77-80 km /h
        Öljyfirmoilla on sitten ihan omat laitteet. Niistä en tiedä mitään!


    • Ääntä kehiin

      Tällaiset autojen valmistajien seurantajärjestelmät ihan OK
      Mutta sellaiset firmojen omat jotka kertovat kuskin olipaikan ja
      jolla voidaan seurata tekemisiä työpäivän aikana minuutti minuutilta
      missä ollaan ja kauanko on täysin laittomia. Eihän varastoissakaan saa
      seurata kameralla varastotyöntekijän työntekoa. Jos tulee ongelmia
      asian tiimoilta niin sanokaa suoraan.Katsotaan käräjäoikeudessa
      asia niin syvä hiljaisuus laskeutuu. Jos kuulutte ammattiliittoon niin
      aina parempi. Ketään ei saa kytätä suomen lakien mukaan seurantalaitteilla.

    • herätys pojat

      Näin se on varastoissa kyyläminen on laitonta. jos kuvataan niin
      korvaukset kasetaan sinulle kyylätylle.

      • herätys pojat

        Maksetaan ei Kasetaan


    • Äly hoi

      Paukapäitä koulutetaan ja ne tosi pöllöjä jotka menevät kursseille. Kun kukaan ei mee niin niiden on pakko antaa ajaa tai maitoa ei saavu kaupoille.

      • Kurssi sunnuntai

        Myöhäistä. Suurin osa porukoista on jo käynyt kurssit "hymyssä suin"
        Ei muuta kuin uutta 5-vuotissuunnitelmaa odotetaan,että taas päästään
        kurssille. On se niin mukavata.


    • vuosien kokemus

      Niin, eihän laitteita siksi hommata etttä kuskille saadaan palkkaa lisää, vaan siksi että saadaa kustannukset kuriin. Enemmänkin minä olen kuullut että kuljettajat joiden ajoneudossa tällainen laite on, ovat siitä ylpeitä, että heidän ammattitaitoaan saadaan kehitettyä. Se on sitten toinen tarina millä resursseilla liksoja nostetaan.

    • 8 mm äänruut

      Moni kokee tällaiset laitteet kyttäyslaitteiksi. Myös työnantaja (sellainen
      fiksu) ymmärtää kuljettajien näkemyksen) Tällainen fiksu työnantaja
      ynnää 1 1 . Jos kuljettaja huomioidaan hyvästä suorituksesta niin
      yrittäjäkin hyötyy pienempinä polttoainekuluina. Eli molemmat hyötyvät
      ja kaikilla on parempi mieli. Kas kun polttoaineen kulutus ei ole mikään syy
      antaa lopputili. Eli tällainen taloudellinen ajotapa perustuu ainakin
      vielä ihan vapaaehtoisuuteen. Tiedän tapauksia jossa toinen kuski
      ajaa samaa autoa 33 l/100km ja toinen saa menemään 46/100 km.
      Eikä työnantaja voi kun hymyillä. näin se vaan on.
      Eli pieni bonus jos taloudellisuus on takaraivossa on hyvä kannustin
      kuljettajalle.

      • Totta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1395
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      152
      1111
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      84
      947
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      837
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      76
      793
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      291
      730
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      723
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      723
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      682
    Aihe