Matka Algeriaan, Bejaiaan

Algeriamielessä

Eli oli kiva jos joku voisi kertoa minkälainen maa Algeria on ollut ja minkälaisia ihmisiä onko kukaan käynyt kenties Bejaiassa? Itse ajattelin lähteä seikkailemaan ja tapaamaan nettituttuani joka asuu setifissä mutta näkisimme Bejaiassa koska on kuulema "Mahtava paikka" Joten ei muuta kun kokemuksia kertoilemaan. Provotkin voi toki yrittää :)

10

1110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Algerialainen

      Hei, on Algeria kaunis maa ja Bejaiassa on hyviä maisemia (Uimarantoja, tuntureita) On toki tärkeä olla joku tuttu kenen kanssa käydä paikoissa voisi samalla olla oppaana ja osaa paikallista kieltä. Liikenne kultuuri on aivan erilainen kuin Suomessa, ihmiset ovat ystävällisiä.

    • algeriamielessa

      Hei! kiitos kun vastasit. kaikki mahdollinen tieto on tervetullutta. katselin asuntoja algeriassa ja bejaijasta en vain paljon mitään löytänyt :( tiedätkö sinä mitään asunnonvuokraamisesta sielläpäin? JA miten naiset ovat siellä? katsotaanko pahalla jos ei käytetä huivia yms?

      • Algerialainen

        Hei,

        Uskon, että asuntoja on paljon, se riippuu myös kuinka kauan sinä asut siellä. Yleensä on halvin voi olla noin 150-300 euroa, kuukaudessa! Onko sulla tuttuja Algeriassa? Voit helposti saada kaikkia ja äkkiä jos on tuttu. On paljon Algerialaisia naisia jotka eivät käyttää huivia, mutta mitä voi herättää huomiota on vaalea tukka. Miehet katsoo paljon kauniita naisia, varsinkin jos olet yksin :) voit kysyä lisääkin...


      • Algeriamielessa
        Algerialainen kirjoitti:

        Hei,

        Uskon, että asuntoja on paljon, se riippuu myös kuinka kauan sinä asut siellä. Yleensä on halvin voi olla noin 150-300 euroa, kuukaudessa! Onko sulla tuttuja Algeriassa? Voit helposti saada kaikkia ja äkkiä jos on tuttu. On paljon Algerialaisia naisia jotka eivät käyttää huivia, mutta mitä voi herättää huomiota on vaalea tukka. Miehet katsoo paljon kauniita naisia, varsinkin jos olet yksin :) voit kysyä lisääkin...

        Niinkö halvalla? Olen siis jutellut miehen kanssa useamman kuukauden netissä ja nyt aijotaan tavata. Hänen tutulla on pari asuntoa Bejaiassa ja jos hyvin käy niin saadaan ilmaiseksi jos ei niin hinta on 350e /vko.. tuossa mietin vaan että mitä jos siinä on huijauksen makua? hmm... Lennän algeriin ja sieltä minut haetaan bejaiaan.
        Ajattelin varmuudenvuoksi vielä ottaa hotellin sieltä jos hommat ei suju ollenkaan. Pieni hinta jos kaikki meneekin pieleen. Viikon verran olen reissussa. Pakko vähän päästä seikkailemaan. Mietin tuossa sitä viisumia niin eiköhän sen saa aika helposti? Ja pitääkö siis minun lähettää OMA PASSINI ruotsiin :o
        Ja rahanvaihdosta sen verran että tiedätkö pystyykö Algerin lentokentällä vaihtamaan eurot dinareiksi?


      • Algerialainen
        Algeriamielessa kirjoitti:

        Niinkö halvalla? Olen siis jutellut miehen kanssa useamman kuukauden netissä ja nyt aijotaan tavata. Hänen tutulla on pari asuntoa Bejaiassa ja jos hyvin käy niin saadaan ilmaiseksi jos ei niin hinta on 350e /vko.. tuossa mietin vaan että mitä jos siinä on huijauksen makua? hmm... Lennän algeriin ja sieltä minut haetaan bejaiaan.
        Ajattelin varmuudenvuoksi vielä ottaa hotellin sieltä jos hommat ei suju ollenkaan. Pieni hinta jos kaikki meneekin pieleen. Viikon verran olen reissussa. Pakko vähän päästä seikkailemaan. Mietin tuossa sitä viisumia niin eiköhän sen saa aika helposti? Ja pitääkö siis minun lähettää OMA PASSINI ruotsiin :o
        Ja rahanvaihdosta sen verran että tiedätkö pystyykö Algerin lentokentällä vaihtamaan eurot dinareiksi?

        Hei,

        Se voi olla kyllä edullinen, mutta on tietenkin kalliita paikkoja. Huijaus on mahdollista, mutta en usko jos on paikallinen henkilö mukana.
        En tiedä pitääkö lähettää oma passi Ruotsiin tai ei, mutta kuitenkiin pitää ensin tiedostella. On se helppo saada viisumi. Pystyy kyllä vaihtaa rahat Algerin Lentokentällä, pitää vain varmistaa, että ehdit 8-22 aikana sinne. Koska saatta olla että kaikki paikat kiinni...
        Onnea matkaan.

        http://www.embalgeria.se/service-consulaire/visa-dentree-en-algerie/


      • Algerian in Finland
        Algeriamielessa kirjoitti:

        Niinkö halvalla? Olen siis jutellut miehen kanssa useamman kuukauden netissä ja nyt aijotaan tavata. Hänen tutulla on pari asuntoa Bejaiassa ja jos hyvin käy niin saadaan ilmaiseksi jos ei niin hinta on 350e /vko.. tuossa mietin vaan että mitä jos siinä on huijauksen makua? hmm... Lennän algeriin ja sieltä minut haetaan bejaiaan.
        Ajattelin varmuudenvuoksi vielä ottaa hotellin sieltä jos hommat ei suju ollenkaan. Pieni hinta jos kaikki meneekin pieleen. Viikon verran olen reissussa. Pakko vähän päästä seikkailemaan. Mietin tuossa sitä viisumia niin eiköhän sen saa aika helposti? Ja pitääkö siis minun lähettää OMA PASSINI ruotsiin :o
        Ja rahanvaihdosta sen verran että tiedätkö pystyykö Algerin lentokentällä vaihtamaan eurot dinareiksi?

        Moi!
        Algeriassa on myöskin paljon hienoa nähtävyksiä... Ihmiset ovat todella mukavia ja vieraanvaraisia. Mutta mutta pientä varovaisuutta kummekin... Bon voyage :)


    • Algeriamielessa

      Kiitos paljon sinulle! :) Toivottavasti matka onnistuu ja kaikki menee paremmin kuin hyvin!

      • Algerialainen

        Ei mitään, kysy vielä lisää jos jotakin tulee mieleen :)


    • DZ nähty

      Miten meni matka?

      (Ihme että keltään ei tullut varoituksen sanaa. Minusta tuo reissu kuulosti vähän uskaliaalta, olen tainnut seikkailla tarpeekseni. Riippuu tietysti siitäkin mitä kukakin elämältään haluaa...)

    • rhanu

      minustakin aavistuksen haiskahtaa. toivottavasti kaik hyvin eikä mene rakastumaan sitten niitä ongelmia alkaa kertymään.ellei satu olemaan erityisen varakas ja kaunis jota hieman epäilen. toki saattaa joskus onnistuakin mutta vähän moi netti jutut. ehkä on onnella tavannut jonkun toisen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe