Eli oli kiva jos joku voisi kertoa minkälainen maa Algeria on ollut ja minkälaisia ihmisiä onko kukaan käynyt kenties Bejaiassa? Itse ajattelin lähteä seikkailemaan ja tapaamaan nettituttuani joka asuu setifissä mutta näkisimme Bejaiassa koska on kuulema "Mahtava paikka" Joten ei muuta kun kokemuksia kertoilemaan. Provotkin voi toki yrittää :)
Matka Algeriaan, Bejaiaan
10
1200
Vastaukset
- Algerialainen
Hei, on Algeria kaunis maa ja Bejaiassa on hyviä maisemia (Uimarantoja, tuntureita) On toki tärkeä olla joku tuttu kenen kanssa käydä paikoissa voisi samalla olla oppaana ja osaa paikallista kieltä. Liikenne kultuuri on aivan erilainen kuin Suomessa, ihmiset ovat ystävällisiä.
- algeriamielessa
Hei! kiitos kun vastasit. kaikki mahdollinen tieto on tervetullutta. katselin asuntoja algeriassa ja bejaijasta en vain paljon mitään löytänyt :( tiedätkö sinä mitään asunnonvuokraamisesta sielläpäin? JA miten naiset ovat siellä? katsotaanko pahalla jos ei käytetä huivia yms?
- Algerialainen
Hei,
Uskon, että asuntoja on paljon, se riippuu myös kuinka kauan sinä asut siellä. Yleensä on halvin voi olla noin 150-300 euroa, kuukaudessa! Onko sulla tuttuja Algeriassa? Voit helposti saada kaikkia ja äkkiä jos on tuttu. On paljon Algerialaisia naisia jotka eivät käyttää huivia, mutta mitä voi herättää huomiota on vaalea tukka. Miehet katsoo paljon kauniita naisia, varsinkin jos olet yksin :) voit kysyä lisääkin... - Algeriamielessa
Algerialainen kirjoitti:
Hei,
Uskon, että asuntoja on paljon, se riippuu myös kuinka kauan sinä asut siellä. Yleensä on halvin voi olla noin 150-300 euroa, kuukaudessa! Onko sulla tuttuja Algeriassa? Voit helposti saada kaikkia ja äkkiä jos on tuttu. On paljon Algerialaisia naisia jotka eivät käyttää huivia, mutta mitä voi herättää huomiota on vaalea tukka. Miehet katsoo paljon kauniita naisia, varsinkin jos olet yksin :) voit kysyä lisääkin...Niinkö halvalla? Olen siis jutellut miehen kanssa useamman kuukauden netissä ja nyt aijotaan tavata. Hänen tutulla on pari asuntoa Bejaiassa ja jos hyvin käy niin saadaan ilmaiseksi jos ei niin hinta on 350e /vko.. tuossa mietin vaan että mitä jos siinä on huijauksen makua? hmm... Lennän algeriin ja sieltä minut haetaan bejaiaan.
Ajattelin varmuudenvuoksi vielä ottaa hotellin sieltä jos hommat ei suju ollenkaan. Pieni hinta jos kaikki meneekin pieleen. Viikon verran olen reissussa. Pakko vähän päästä seikkailemaan. Mietin tuossa sitä viisumia niin eiköhän sen saa aika helposti? Ja pitääkö siis minun lähettää OMA PASSINI ruotsiin :o
Ja rahanvaihdosta sen verran että tiedätkö pystyykö Algerin lentokentällä vaihtamaan eurot dinareiksi? - Algerialainen
Algeriamielessa kirjoitti:
Niinkö halvalla? Olen siis jutellut miehen kanssa useamman kuukauden netissä ja nyt aijotaan tavata. Hänen tutulla on pari asuntoa Bejaiassa ja jos hyvin käy niin saadaan ilmaiseksi jos ei niin hinta on 350e /vko.. tuossa mietin vaan että mitä jos siinä on huijauksen makua? hmm... Lennän algeriin ja sieltä minut haetaan bejaiaan.
Ajattelin varmuudenvuoksi vielä ottaa hotellin sieltä jos hommat ei suju ollenkaan. Pieni hinta jos kaikki meneekin pieleen. Viikon verran olen reissussa. Pakko vähän päästä seikkailemaan. Mietin tuossa sitä viisumia niin eiköhän sen saa aika helposti? Ja pitääkö siis minun lähettää OMA PASSINI ruotsiin :o
Ja rahanvaihdosta sen verran että tiedätkö pystyykö Algerin lentokentällä vaihtamaan eurot dinareiksi?Hei,
Se voi olla kyllä edullinen, mutta on tietenkin kalliita paikkoja. Huijaus on mahdollista, mutta en usko jos on paikallinen henkilö mukana.
En tiedä pitääkö lähettää oma passi Ruotsiin tai ei, mutta kuitenkiin pitää ensin tiedostella. On se helppo saada viisumi. Pystyy kyllä vaihtaa rahat Algerin Lentokentällä, pitää vain varmistaa, että ehdit 8-22 aikana sinne. Koska saatta olla että kaikki paikat kiinni...
Onnea matkaan.
http://www.embalgeria.se/service-consulaire/visa-dentree-en-algerie/ - Algerian in Finland
Algeriamielessa kirjoitti:
Niinkö halvalla? Olen siis jutellut miehen kanssa useamman kuukauden netissä ja nyt aijotaan tavata. Hänen tutulla on pari asuntoa Bejaiassa ja jos hyvin käy niin saadaan ilmaiseksi jos ei niin hinta on 350e /vko.. tuossa mietin vaan että mitä jos siinä on huijauksen makua? hmm... Lennän algeriin ja sieltä minut haetaan bejaiaan.
Ja rahanvaihdosta sen verran että tiedätkö pystyykö Algerin lentokentällä vaihtamaan eurot dinareiksi?Moi!
Algeriassa on myöskin paljon hienoa nähtävyksiä... Ihmiset ovat todella mukavia ja vieraanvaraisia. Mutta mutta pientä varovaisuutta kummekin... Bon voyage :)
- Algeriamielessa
Kiitos paljon sinulle! :) Toivottavasti matka onnistuu ja kaikki menee paremmin kuin hyvin!
- Algerialainen
Ei mitään, kysy vielä lisää jos jotakin tulee mieleen :)
- DZ nähty
Miten meni matka?
(Ihme että keltään ei tullut varoituksen sanaa. Minusta tuo reissu kuulosti vähän uskaliaalta, olen tainnut seikkailla tarpeekseni. Riippuu tietysti siitäkin mitä kukakin elämältään haluaa...) - rhanu
minustakin aavistuksen haiskahtaa. toivottavasti kaik hyvin eikä mene rakastumaan sitten niitä ongelmia alkaa kertymään.ellei satu olemaan erityisen varakas ja kaunis jota hieman epäilen. toki saattaa joskus onnistuakin mutta vähän moi netti jutut. ehkä on onnella tavannut jonkun toisen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2133191
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il172951Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!
Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee4001760Klaukkalan onnettomuus
Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess351588- 961372
Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat
Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie531299- 991267
Martinan uudet tuulet
Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik1901203Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee
Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO1911181Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?
Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe1461039