Ovet kiinni ja avaimet hukassa

Surulliset hahmot

Olen nainen, ja ihan tyytyväinen siihen mikä olen. Sisäisesti, alitajuisesti olen kuitenkin lapsesta saakka jollakin tapaa aavistanut olevani mies - näin mm. toistuvasti unia lapsena siitä, että minulla on miesten sukupuolielimet ynnä muuta. Aikuisenakin olen vielä nähnyt tällaisia unia, enkä koe niitä kovin ahdistavina, sillä olen aika varma että ihminen jollakin tapaa syntyy uudelleen aina uuteen kehoon, pystymättä vaikuttamaan biologiseen sukupuoleensa millään tavalla itse. Hmm. näin olen siis asian funtsinut itselleni, ja olen suht tyytyväinen. Olen myös kiinnostunut pelkästään miehistä ulkoisesti eli nainen, jonka sisällä on homo mies, kenties? Omituista, mutta totta!

Asian omituisuus tulee kuitenkin siitä, että rakastuin ihan törkeästi mieheen, jossa ensi näkemältä oli jotakin erilaista ja outoa. Meillä oli suhde, joka oli varsin kiihkeä ja intensiivinen, mutta päättyi siihen että tämä heteroksi tai ehkä biseksuaaliksi määrittelemäni kaveri lähetti minulle kuvan itsestään sanoisinko naisellisesti pukeutuneena ja alkoi vältellä minua. Kipuilin asiaa pitkään, emmekä oikein pääse toisistamme eroon henkisellä tasolla, hän tuntuu jollakin tapaa sielunkumppanilta mutta epäilen että hänellä on todellakin kaapissaan jokin tällainen transvestiitti-pukeutumiseen liittyvä luuranko jota kukaan ei ehkä tiedä. Olen jatkanut elämääni ulkoisesti mutta sisältä asia riivaa minua, sillä haluaisin kovasti kertoa hänelle omista tuntemuksistani jotka ovat myös melko erikoisia ja joita en kehtaa kenellekään muuten sanoa.

Olemme molemmat perheellisiä, aikuisia ihmisiä, vakavassa asemassa yhteiskunnassa eli ei tässä mihinkään hipsteri hommiin voi ryhtyä. Jokin pään avaus asiaan tulisi varmaan tehdä, mutta miten ihmeessä. Onko mitään vertaiskokemusta, tai kertomuksia omasta tai toisen "kaapista tulosta" tällaisen suhteen? Ei tarvitse olla mitän dramaattista vaan ihan joku päänavaus? Uskon, että hyväksyn hänet sellaisena kuin on, koska itsekin tunnen selkeästi näin. Naisen on kovin paljon helpompi ilmaista itseään miesten maailmassa kuin miehen naisten :(

7

313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla ei ole ihan vertaiskokemusta piirun tarkasti, mutta jotain omista kokemuksistani voin ammentaa ajattelun aiheeksi ja ehkä elämän rakennusaiheiksikin.

      "...mutta päättyi siihen että tämä heteroksi tai ehkä biseksuaaliksi määrittelemäni kaveri lähetti minulle kuvan itsestään sanoisinko naisellisesti pukeutuneena ja alkoi vältellä minua."

      Kysyisin pari kysymystä tähän liittyen:

      1) Mikä oli hänelle ilmaisemasi ensireaktiosi tuohon kuvaan?

      2) Miksi et itse kerro vastavuoroisesti omista tuntemuksistasi, kuten ainakin kertomuksesi ymmärsin?

      Voisin helposti kuvitella, että hän pelkäsi kuvan aiheuttavan torjuntareaktion ja toisaalta toivoi sen innostavan sinua. Itse olin aivan pakokauhussa vaimolleni kertoessani. Jos reaktiosi on ollut laimea, hän on voinut tulkita sen torjunnaksi. Hän on varmaan ollut melko peloissaan kuvaa lähettäessään ja reaktiosi ylitulkinta on tuolloin ollut hyvinkin mahdollista.

      Toisaalta se, että hän on asiassa avautunut, pitäisi tehdä myös Sinulle tilaa kertoa omasta ominaisuudestasi. Hän on todennäköisesti siitä innoissaan, koska se antaa myös hänelle tilaa olla kokonainen persoonansa suhteessanne. Jos nämä persoonallisuuden piirteenne eivät aiheuta kummassakaan varsinaista turn off-efektiä, ne voivat rikastuttaa elämäänne suuresti.

      Tässä asiassa hyvä puoli on myös se, että julkinen asema tms. ei ole este vaan ainoastaan pieni haaste: Laittautuminen toisen sukupuolen moodiin tekee ihmisestä melko tunnistamattoman ja toisaalta sitä voi harrastaa paikoissa, joissa tuttuja ei varmuudella tule vastaan. Olen itse edelleen kaapissa, mutta se ei ole estänyt kulkemista vaimoni kanssa ympäri Eurooppaa ja myös Suomessa niissä kaupungeissä, joissa tähän asiaan vihkiytymättömiä tuttaviamme ei ole odotettavissa vastaantulijoina.

    • femmeinside

      Hyvä kommentti anukatariinalta. Jos et tiedä, mitä kertoisit, kerro totuus. Kerro ihastuksesi kohteelle, ettei tuo kuvaviesti sinua säikäyttänyt. kerro, että itselläsikin on ollut oman sukupuolen kokemiseen liittyviä paradokseja. Kerro että ymmärrät ja hyväksyt hänen viehtymyksensä ja oman naisellisen puolensa esilletulon. Nämä ulottuvuudet varmasti vain rikastuttavat yhteistä elämäänne, jolloin yksi plus yksi on kohdallanne paljon, paljon enemmän, kuin kaksi.

    • Aloittaja uudelleen

      Kiitos näistä vastauksista, meni näin kauan aikaa että uskaltauduin lukemaan niitä, niin paljon näillä palstoilla näkee erilaista "skeidaa" vastauksena tällaisiin aika tavalla vakaviin avauksiin.

      Olen tehnyt nyt sellaisen päätöksen, että lähestyn tätä ihmistä nyt varovasti uudelleen, ja toivon että saamme vielä mahdollisuuden keskustella asiasta ja saisin tuon pelon ja epäilyksen pois väliltämme. Tämä ihminen on se minun elämäni iso rakkaus. Klisee johon ei usko kuin vasta sitten kun se yhtääkkiä on omalla kohdalla totta.

    • Yks nainen

      Tämä vastaus tulee nyt kuukausien päästä tulevaisuudesta enkä tiedä huomaako sitä kukaan. Hienoa ap että sinä olet löytänyt elämääsi suuren rakkauden. Olen myös hieman kateellinen sinulle, kun tuo suuri rakkautesi on mitä todennäköisimmin kertomasi perusteella tiitti (transvestiitti) :) Minä nimittäin olisin enemmän juuri sellaisen miehen kanssa kuin ihan perusmiehen. Olenko outo, kun sanoin näin? Minä en kuitenkaan olisi minä, jos ajattelisin toisin. Tunnen, että juuri tällaisen miehen kanssa (tiitti) voisin enemmän olla oma itseni ja kokonaisempi ihmisenä. Ihan perusmiehen kanssa minusta tuntuisi, että minusta puuttuisi jotain ja että minun täytyisi vain valehdella itselleni ja muille.

    • Have Mercy

      Kyllä te olette sairasta sakkia, voi hyvät ihmiset!

      Naiset ryhtyvät homomiehiksi, miehet lesbonaisiksi, osa seurustelee uusiovastakkaisen ja osa vastakkaisen uusiosukupuolensa kanssa, toiset ja kolmannet ja neljännet jne. homoilevat entisen sukupuolensa kanssa ja lesboilevat tulevan sukupuolensa, ja mitä vielä.

      Miksi ihmeessä te tuhovimmaiset yksilöt olette tehneet sukupuolesta ja seksuaalisuudesta tällaisen friikkisirkuksen?

      Ei tuota pirstaleista sotkua voi enää kukaan muu kuin Jumala korjata.

      • No mercy

        Jospa ensi töiksesi selvittelisit pääsi ja ottaisit asioista selvää. Moinen sielun ahdistus on vaikea tapaus, jota ainakaan Jumala tuskin saa korjattua. Ammattiauttaja voisi onnistua paremmin.


    • naurispata

      No mutta, tuohan vaikuttaa hyvältä asetelmalta, jotain yhdistävää :) Avoimesti vain, eiköhän se sutviudu, onnea!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      193
      4384
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      240
      2375
    3. 133
      1657
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1351
    5. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      181
      1127
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      80
      1066
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1064
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      57
      1000
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      76
      1000
    10. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      71
      985
    Aihe