3v

ikuinen leikkikaveriko?

minkä verran teen kolme vuotiaat ainokaiset leikkii/touhuaa itsekseen? Meillä ei oikeesti yhtään, koko ajan pitää jommankumman ja mielummin molempien olla lapsen kanssa, jos suostuu menemään vaiks omaan huoneeseen yksin itkee ja huutaa vaan... Tääl ei oikeesti pysty tekemään mitään muuta kun leikkimään. Itse me hänet vissiin tälläseks on opetettu, että turha kai valittaa, ois vaan kiva jos hetken viihtyis omissa touhuissaan.

4

74

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suosittelen tätä

      Onko teillä mahdollisuus viedä hänet vaikka osapäiväisesti päivähoitoon?
      Tuon ikäinen lapsi kaipaa varmasti jo toisten lasten seuraa. Muutenkin tekisi hyvää irtautua jo vähän vanhemmista.

      Se riippuu myöskin lapsen luonteesta, jotkut osaavat ihan uppoutua yksinleikkeihinkin, toiset taas haluavat leikkiseuraa.

      Vaikuttaa nyt myös siltä, että teillä on lapsi ottanut vallan ja pomottaa teitä oikein kunnolla.
      Eihän sitä vanhemmat voi päätoimisesti vaan leikkiä päivät pitkät ja jopa molemmat vielä. Lapsen kehityksen kannaltakin olisi tärkeää saada hänet ohjattuun toimintaan mukaan ja tosiaankin ikäistensä seuraan.

      • alkup

        Lapsi on juuri aloittanu tosapäivähoidon kun palasin töihin. Niin, jotenkin se on päässyt lähtemään tuolle raiteelle, harmittaa, just puhuttiin kyl miehen kanssa että tästä lähtien kun ollaan yhdessä kotona, ei molemmat ole koko ajan leikissä mukana.. Meillä kun itsellä ei ole juurikaan harrastuksia tai edes pihahommia yms ja ollaan paljon kotona niin se on vaan mennyt tähän .( eli sitä niittää mitä kylvää!


      • Hkhu
        alkup kirjoitti:

        Lapsi on juuri aloittanu tosapäivähoidon kun palasin töihin. Niin, jotenkin se on päässyt lähtemään tuolle raiteelle, harmittaa, just puhuttiin kyl miehen kanssa että tästä lähtien kun ollaan yhdessä kotona, ei molemmat ole koko ajan leikissä mukana.. Meillä kun itsellä ei ole juurikaan harrastuksia tai edes pihahommia yms ja ollaan paljon kotona niin se on vaan mennyt tähän .( eli sitä niittää mitä kylvää!

        Oletteko kokeilleet sellaista, että ohjaatte lapsen leikin alkuun ja sitten poistutte omiin puuhiinne? Eli esimerkiksi otatte yhdessä jonkun puuhakirjan esiin, valitsette sieltä lapsen ikätasolle sopivan tehtävän, neuvot vähän alkuun ja kehut miten hienosti hän osaa ja jätät sitten puuhaamaan tehtävän loppuun yksin. Etukäteen tietysti sanot, että "äiti auttaa sinut alkuun ja menee sen jälkeen tekemään omia hommia, mutta koska olet jo iso niin osaat hienosti itsekin". Kehut vain kovasti, jos hän jatkaa itse tehtävää ja sinä poistut. Alkuun voi olla, ettei hän suostu itse tekemään, mutta älä anna periksi. Sanot vain, että sinulla on muuta puuhaa ja sitten, kun hän on itse tehnyt tehtävän loppuun ja äiti on saanut omat hommansa tehtyä, voitte taas tehdä jotain yhdessä.


    • 67ijdg

      Kyllä se siitä helpottaa :D Ajan kanssa!

      Meillä esikoinen on nyt 4,5v ja joskus tuossa vuosi sitten alkoi enemmälti maistumaan leikit ihan itsekseenkin. Toki meillä on toinenkin prinsessa, joten enää ei äiti ehdi kokoaikaa olemaan päätähtemme tavoitettavissa. Kakkonen on nyt 2,5v ja on paljon omatoimisempi kuin isosiskonsa ja viihtyy jo nyt itsekseen leikkimässä hetkittäin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8256
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe