Ymmärsin että kyseessä on automaattitarkennuksen pieni virhe jompaan kumpaan suuntaa (eteen tai taakse) mutta mitkä ovat termit suomeksi?
Mikä on "Front Focus" ja "Back Focus" Suomeksi?
8
535
Vastaukset
- mngjERGBHER
Front Focus=kohteen eteen tarkennus
Back Focus=kohteen taakse tarkennus
Kumpaakin tapahtuu, vaikka tarkennuksessa ei mitään virhettä olisikaan. Kamera vain sattuu löytämään jonkin muun kohteen, kuin kuvaajan ajatteleman ja tarkentaa siihen. Myös satunnaishuteja sattuu.- ....
Olen kuullut että optiikkaa voitaisiin hienosäätää näiden ilmiöiden osalta. Miten se käytännössä tapautuu? Viedään huoltoon?
- khfjhfhsdhg
.... kirjoitti:
Olen kuullut että optiikkaa voitaisiin hienosäätää näiden ilmiöiden osalta. Miten se käytännössä tapautuu? Viedään huoltoon?
Riippuu kamerasta. Uusissa kameroissa on usein objektiivikohtainen hienosäätömahdollisuus usealle erilliselle objektiiville yhtä aikaa. Sen voi ihan hyvin tehdä itse koekuvaamalla ja välillä säätämällä runkoa säätömenussa.
Vanhat kamerat pitää lähettää huoltoon, koska niissä ei ole käyttäjäsäätöä.
https://nikoneurope-fi.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/52146
Canonissa on samantapainen systeemi.
Tarkennus kannattaa hienosäätää vain, jos se aina heittää samaan suuntaan. Jos virhe on satunnainen ei säätö onnistu, koska vika on muualla. - tommi_j
khfjhfhsdhg kirjoitti:
Riippuu kamerasta. Uusissa kameroissa on usein objektiivikohtainen hienosäätömahdollisuus usealle erilliselle objektiiville yhtä aikaa. Sen voi ihan hyvin tehdä itse koekuvaamalla ja välillä säätämällä runkoa säätömenussa.
Vanhat kamerat pitää lähettää huoltoon, koska niissä ei ole käyttäjäsäätöä.
https://nikoneurope-fi.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/52146
Canonissa on samantapainen systeemi.
Tarkennus kannattaa hienosäätää vain, jos se aina heittää samaan suuntaan. Jos virhe on satunnainen ei säätö onnistu, koska vika on muualla.Hyvä linkki. Tattis!
- mutta mitkä
Mä käytän autofokuksen virheistä nimityksiä etutarkka ja takatarkka. Samanlaisen virheen saa tietysti aikaiseksi myös käsisäädöllä.
- ' ..,
"Miten se käytännössä tapautuu? Viedään huoltoon?"
Ns paremmissa rungoissa on hienosäätö objektiivikohtaisesti, muut vaatii sen huoltokäynnin, runko ja objektiivi yhdessä. - 17+6
Sigman uusia objektiiveja pystyy säätämään USB Dockilla.
- iujhtgjrenhjhnb
Sellainen oli pakko tehdä, kun lähes kaikki objektiivit tarkensi väärin tehtaalta tullessaan.
http://www.youtube.com/watch?v=iwn6nRRq-0M
Compatible lens
Art | 35mm F1.4 DG HSM
Contemporary | 17-70mm F2.8-4 DC MACRO OS HSM / 17-70mm F2.8-4 DC MACRO HSM
Sports | 120-300mm F2.8 DG OS HSM
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1852680Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482407Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1061122- 73921
- 64921
Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20810Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait239809Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka283767Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies88759Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22708