Mitä kaikkea?

hopeless8765

Mitä kaikkea tukea voi saada jos 19-vuotias työtön asuu omillaan? Opiskelut alkavat ensi syksynä, joten en saa mitään opiskeluun liittyvää tukea.

13

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 125689

Asumistukea, työttömyystukea, toimeentulotukea.

• aloittaja916

Kiitos paljon. Toimeentulotukea on ymmärtääkseni kuitenkin vaikeaa (?) Saada.

• aloittaja916

Kiitos paljon. Toimeentulotukea on ymmärtääkseni kuitenkin vaikeaa (?) Saada.

• 2312331

et saa toimeentulotukea. turha edes hakea. asumistukea voit saada jonkuverran.

• kuukunenä

Miksi ei saisi, perustele. Aika moni työtön elää näiden kolmen tuen varassa.

• ...

itse sain toimeentulotukea kelan etuuksien lisäksi kun oli työtön.

• aloitteksk

Saako siia normaalia peruspäivärahaa, vaikka opiskelupaikka olisi mutta ei ole aloittanut opiskelua??

• öööö45
        aloitteksk kirjoitti:

Saako siia normaalia peruspäivärahaa, vaikka opiskelupaikka olisi mutta ei ole aloittanut opiskelua??

Ei saa. Jos on koulun kirjoilla, vaikka poissaolevanakin, ei voi olla yhtäaikaa työttömänä työnhakijana eikä siten voi saada myöskään työttömyyskorvausta.

• aloittajayyyk
        öööö45 kirjoitti:

Ei saa. Jos on koulun kirjoilla, vaikka poissaolevanakin, ei voi olla yhtäaikaa työttömänä työnhakijana eikä siten voi saada myöskään työttömyyskorvausta.

Ilmeisesti siis ei voi saada mitään tukea?

• uihu
        aloittajayyyk kirjoitti:

Ilmeisesti siis ei voi saada mitään tukea?

Asumistukea voi. Toimeentulotuesta en tiedä myöntävätkö tuohon tilanteeseen (leikattuna).

• aloittajaxp
        öööö45 kirjoitti:

Jos lykkään opintojani vuodella, se on eri asia kun olla poissaoleva.

• Karenssia..?
        aloittajaxp kirjoitti:

Jos lykkään opintojani vuodella, se on eri asia kun olla poissaoleva.

Opintojen lykkääminen vuodella.... seurauksena voi olla karenssi, suosittelen varovaisuuteen.

• lfk
        Karenssia..? kirjoitti:

Opintojen lykkääminen vuodella.... seurauksena voi olla karenssi, suosittelen varovaisuuteen.

Karenssi? Vaikka minulla on opiskelupaikka jota olen lykännyt armeijan takia, ja armeijan jälkeen puoli vuotta olen ihan normaali työtön? En ole oikeutettu opintotukiin, niin kai kelalta saa työttömyyspäivärahaa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      185
      8519
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4608
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4178
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3712
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3186
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2940
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2646
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      41
      2428
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2133
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2086
    Aihe