Mitä kaikkea tukea voi saada jos 19-vuotias työtön asuu omillaan? Opiskelut alkavat ensi syksynä, joten en saa mitään opiskeluun liittyvää tukea.
Mitä kaikkea?
13
172
Vastaukset
- 125689
Asumistukea, työttömyystukea, toimeentulotukea.
- aloittaja916
Kiitos paljon. Toimeentulotukea on ymmärtääkseni kuitenkin vaikeaa (?) Saada.
- aloittaja916
Kiitos paljon. Toimeentulotukea on ymmärtääkseni kuitenkin vaikeaa (?) Saada.
- 2312331
et saa toimeentulotukea. turha edes hakea. asumistukea voit saada jonkuverran.
- kuukunenä
Miksi ei saisi, perustele. Aika moni työtön elää näiden kolmen tuen varassa.
- ...
itse sain toimeentulotukea kelan etuuksien lisäksi kun oli työtön.
- aloitteksk
Saako siia normaalia peruspäivärahaa, vaikka opiskelupaikka olisi mutta ei ole aloittanut opiskelua??
- öööö45
aloitteksk kirjoitti:
Saako siia normaalia peruspäivärahaa, vaikka opiskelupaikka olisi mutta ei ole aloittanut opiskelua??
Ei saa. Jos on koulun kirjoilla, vaikka poissaolevanakin, ei voi olla yhtäaikaa työttömänä työnhakijana eikä siten voi saada myöskään työttömyyskorvausta.
- aloittajayyyk
öööö45 kirjoitti:
Ei saa. Jos on koulun kirjoilla, vaikka poissaolevanakin, ei voi olla yhtäaikaa työttömänä työnhakijana eikä siten voi saada myöskään työttömyyskorvausta.
Ilmeisesti siis ei voi saada mitään tukea?
- uihu
aloittajayyyk kirjoitti:
Ilmeisesti siis ei voi saada mitään tukea?
Asumistukea voi. Toimeentulotuesta en tiedä myöntävätkö tuohon tilanteeseen (leikattuna).
- aloittajaxp
öööö45 kirjoitti:
Jos lykkään opintojani vuodella, se on eri asia kun olla poissaoleva.
- Karenssia..?
aloittajaxp kirjoitti:
Jos lykkään opintojani vuodella, se on eri asia kun olla poissaoleva.
Opintojen lykkääminen vuodella.... seurauksena voi olla karenssi, suosittelen varovaisuuteen.
- lfk
Karenssia..? kirjoitti:
Opintojen lykkääminen vuodella.... seurauksena voi olla karenssi, suosittelen varovaisuuteen.
Karenssi? Vaikka minulla on opiskelupaikka jota olen lykännyt armeijan takia, ja armeijan jälkeen puoli vuotta olen ihan normaali työtön? En ole oikeutettu opintotukiin, niin kai kelalta saa työttömyyspäivärahaa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1858519
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264608- 504178
- 593712
- 513186
- 502940
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262646- 412428
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382133- 292086