Kissa ja jyrsijä?

Kysynpä_vain

Eli onko mahdollista, että samassa talossa olisi sekä kissa että esim. hamsteri? Meillä näin ei siis ole, eikä varmaan tule olemaankaan, kysyn vain, kun tunnen joitakin, joilla on.

5

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kurrmau

      Meillä oli kaksi marsua ja kissa joskus samaan aikaan. Kissa tuli pentuna taloon, kun oli jo nuo marsut. Ei välittänyt niistä mitään aluksi ja pystyí olemaan niiden kanssa samassa huoneessa valvonnassa, kun pidin marsuja vapaana pienellä alueella. Kun sitten kissa kasvoi aikuiseksi, niin huomasi, että kiinnostus yhtäkkiä alkoi. Kiinnostui häkissä kuuluvasta rapinasta, mutta eipä sitten mitään yrittänyt, vaikka katseli niitä välillä kuin leluja. Nuo jyrsijöiden häkit ja lootat ovat sellaisia onneksi, että ovat turvallisia paikkoja niille, eikä kissan tassu niistä ikinä mahtuisi.

      • MVKN

        Meillä ollut kohta kuutosen vuotta kaks kappaletta gerbiilejä, edelliset vipeltäjät melkein viis vuotta ja nykyset reilu vuoden, ja kaks kappaletta kissoja samassa taloidessa. Toki asiallisten varotoimien kanssa(kannen päälle riittävästi painoa ja kissat suihkepullon avustuksella häkiltä pois pidettyinä. Ei tarvinnut kuin pari päivää, jos sitäkään, vahtia pullon kanssa niin johan on pysyneet poissa toljottelemasta. Ja myönnän että on yksilöllistä miten menee, meillä yhteiselo sujunut ilman selkkauksia.


    • onnistuu

      Minulla on kaksi kissaa sekä kaksi hamsteria.
      Ei meillä mitään ongelmia ollut, kun hamsuilla turvallinen ja painava häkki niin kissat eivät sitä vahingossakaan saa alas tiputettua, tykkäävät häkin katolla aamuisin seurata mitä hamsut puuhailee. :) Kisujen ikioma luontokanava ;D

    • ystävät

      Minulla on 2 hiirtä ja kani ja minun kissa ja kani on tosi hyyviä ystäviä

    • Sannnnnnni

      Meillä oli pahimmillaan kissa ja 9 (!) hiirtä (sattui eläinsuojelutapaus ja olin niiden hiirten puolesta niin pahoillani että ajattelin tarkemmin vasta puuhaan lupauduttuani). Lopuksi se kuitenkin onnistui: hiirille piti rakentaa korkeat, akvaariotyyppiset kodit (tein itse tosi korkeista muovisista muuttolaatikoista ja metalliverkosta) jotta kissa ei päässyt niitä sohimaan. Käytin myös normaalien kiipeilypuiden etc sijaan paljon kuiviketta ja hautasin siihen kuivikkeeseen pahvirullia, ruukusta tehtyjä pesiä tms jotta hiiri sai tuntea olevansa suojassa. Laatikot sitten vielä kiinnitin listoilla seinään jotta kissa ei saanut niitä nurin myöskään. Kissa tuijotti kyllä mielellään, mutta niin kauan kuin ei saanut tassulla läpätyksi, useimmat hiiret eivät tuntuneet huomaavan. Yksi vaikutti hermostuneelta, sen boksille laitoin ikea-hyllyn katonrajaan (isoin reunoin jottei se voinut pudota). Niitä laatikoita tietysti piti puhdistaa tosi usein kun ilma ei vaihtunut niin hyvin kuin avohäkeissä, ja ammoniahan on keuhkoille pahasta, mutta kyllä sen kesti. Pidin kutakin hiirtä viitisen minuuttia päivässä kädessä ja ruokin herkkuja jottei ihmisten läheisyys alkaisi ahdistaa; jotkut niistä lopuksi nuuhkivat kissaakin ihan kiinnostuneina (joskin siinä aina katsoi että toisella ihmisellä oli kissasta luja ote siltä varalta että se olisi jotenkin saanut yhtäkkisen metsästyskohtauksen. Ei tosin koskaan saanut, vaikutti uteliaalta lähinnä).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1512
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1288
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      164
      1139
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      906
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      810
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      804
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      691
    Aihe