Koulutuksesta

Temppuja

Minulla on siis kissa, eikä koira, mutta olen opettanut sille näitä tallaisempia: tulemaan luokse, vastaamaan kutsuun, antamaan tassun, menemään maahan, menemään pois.. - Minulla vain se ongelma, että se ymmärtää vain käden merkit suurimmassa osassa noita käskyjä. Itselläni ollut tätä ennen aikaisemmin kissa ja sen kanssa meni samalla tavalla, että ilmeisesti opetan liikaa käsimerkkejä näyttämällä.. En vain tiedä miten muuten voi opettaa eläimiä?? Onko missään ohjeita/videoita tai onko kellään täällä neuvoja? sanoilla millä googletin löysin samoja tapoja opettaa temppuja joita olen itse juuri käyttänyt

2

50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Temppuja

      tavallisempia*

    • Eipä taida olla

      muuta keinoa opettaa kuin käsieleet. Kissa enempää kuin koirakaan ei juuri puhettamme ja sen kielioppia(kuten substantiiveja, verbejä ym) ymmärrä tai noteraa. Joten opeta vaan edelleen käsielein se mitä haluat tehtävän ja esineet voit ehkä saada tunnistamaan nimeltäkin. Kun olet opettanut esimerkiksi käsimerkkinä käskyn "anna" ja suuntamerkin "tuolla" sekä tunnistamaan esineen nimeltä voit toivoa että eläin oppii yhdistämään nämä kolme asiaa toisiinsa. Siis: käsi auki -> sitten sormella suunta - > ja esineen nimi. Ja tuloksena on hyvällä onnella että saat käteesi tuotuna esineen tietystä paikasta. Koira oppii helposti myös kehotuksen etsi joka kissalle lienee aika mahdoton tehtävä, sillä se vaatii liikaa vaivaa ja aivojen käyttöä.

      Muista että kissan mielestä olet ennenkaikkea sen palvelija ja viihdyttäjä, joten et varmaan saa toimimaan kaikkea mitä esim minä voin koirani saada tekemään, joka siis pitää itseään minun mitä nöyrimpänä palvelijanani(ainakin useimmiten).

      Kiva kuitenkin että olet saanut Karviseen edes jotain liikettä ;D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      112
      2042
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      177
      1441
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1325
    4. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1255
    5. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1197
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1115
    7. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1050
    8. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      88
      1014
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      803
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      788
    Aihe