Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

tunisia sousse

hotel kaiser

moi! oltais lähössä porukalla tunisiaan hotel kaiseriin.minkäköhänlainen paikka se oikein mahtaa olla.pelkkää huonoa palautetta ollaan kuultu ja nyt ois kiva tietää kyseisestä paikasta jotain hyviäkin puolia? toki huonotkin puolet käy.haluttas tietää kulttuurista ja rahasta jonkin verran.maisemista ja muusta sellasta.minkä laisia kankaita siellä on entä vaatteet ja muut tuliaiset onko turkiksia ja muut asellasta ostotavaraan liittyvää.onko halpaa vai kallista? mitä kannataa sieltä suomeenpäin tuua ja sillein.=) kiitos tiedoista jo etukäteen vastatkaa mieluiten omin sanoin toki saa sivutiedotteitakin laittaa tosin ois kivempi kuulla omin sanoin=)

7

1284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiva paikka

      Mä oon ollu 11 -vuotiaana Soussessa ja se on aivan mahtava paikka.. eli neljä vuotta sitten!! Me oltiin hotellissa nimeltä riad palms (tai jotain sinne päin) ja hotelli oli viis kilometriä pitkän valkosen hiekkarannan varrella.. Siellä on aika halpaa mutta kaikki tavara on suurinpiirtein piraatteja esim. mun siskon shortseista puuttu taskut ja ne oli "adidakset". Niin ja tinkiminen basaareissa on tosi kivaa.. niistä mun siskon shortseista pyydettiin 150 mk ja ne ostettiin 50:llä mk:lla!! Kannattaa katsoa vähän mitä siellä suuhun laittaa.. esim. mansikoita tai hedelmiä tai majoneesia ei ehkä kannata aina syödä, koska mä söin näitä ja suomessa jouduin salmonella testeihin koska sain heti kotiin palatessa mahataudin ja ei se olo siellä tunisiassakaan aina ollut hyvä... Mutta silti siellä oli tosi mukavaa!! Millon ootte lähössä? Me oltiin kesäkuussa ja siellä oli tosi kuuma, mutta yhtenä päivänä sato!! Hyvää matkaa!!

      • shortseista

        senlaatuisia shortseja saa
        yleensä n. 2 eurolla (12 mk)


      • no jouluna=)

        me mentäis tunisiaan joulukuun 16 päivä ja me tullaan sieltä 24 päivä joulukuuta -kiitos kaikille vastanneille=)


    • juki

      just tultiin soussesta. menkää ihmeessä saharan reissulle aivan mahtava reissu.sitte siellä on saamarin laadukkaita nahkatakkeja,lähtöhinta on erittäin kallis mutta tinkiminen kuuluu asiaan.jos hinta vaikka 100 dinaria niin hyvä kauppa on noin 25 dinaaria.1 dinaari on n.67 senttiä,ja ne pienemmät on millime 100 millimeä on yks dinaari.vessa paperia kannattaa kantaa mukana ainakin naisten. hyviä ruokapaikoja on vaikka kuinka paljon.ateria kahdelta sis. alkupalat pääruuan pullon hyvää viiniä,mikä on halpaa niin maksoi 45-70 dinaaria.se on aika länsimainen paikka=nuoret naiset mitä näkyi myös katukuvassa niin ei kulje huntujen kera.vinaa saa ostettua kahdesta ns. alkosta mutta lähes kokaisesta ruokapaikasta ja hotelleista diskoista saa alkoholia.taksilla ajaminen todella edullista sama matka maksaa täällä n.15eskoo kun siellä n. 1.2 dinaaria.tippi n.10% loppuhinnasta.käykää myös samara diskossa aivan upee mesta.

    • me vaan :)

      oltiin huhtikuussa soussessa viikko. meidän hotelli tosin oli le marabout (oli tosi komea nuori mies vastaanotossa). meidän harmiksi, oli vaan kaks päivää, ettei tullu ollenkaa vettä :/ mut sen verran paisto arska, et jokainen sai ittensä poltettua.

      kuten jo edellä mainittu, dinaari on noin 0,7e. ruoka ja paikallinen olut edullista,mut tuonti alkoholi aika hintavaa. basaareissa saa ja PITÄÄ tinkiä. tuotteesta kannattaa maksaa 1/3 siitä, mitä myyjä alunperin pyytää. ja meidän reissulla ainakin punatukkaset herätti hirveenä kiinnostusta.. joka kojulta joku tuli ja veti mukanaan.

      niin ja kannattaa muistaa ainakin vanhan kaupungin eli medinan puolella, että pitää olkapäät ja polvet peitettyinä.. tuli parille tytölle aika pahan kuulosta kommenttia vanhemmilta ihmisiltä. Ja tietysti kaikki suomalaiset ärräpäät osattiin ja muutaman kerran saatiinkin ne kuulla.. =D

      tosi mahtava paikka, ja menisin uudelleen jos vaan pääsisin :) ainut miinus oli remontit.. tiet oli remontissa ja liikenne meni "miten sattuu", varsinkin taksi kuskit..!

      kankaat ja matot on hyviä tuliaisia, mutta kannattaa muistaa sitten tämä painoraja, ettei tule lisämaksua.. ite ostin vesipiipun, mikä ainakin kavereissa herättää outoja ilmeitä ;)

    • Hääpari

      Palailtiin Soussesta pari viikkoa sitten, majapaikkana oli hotelli Royal Beach. Ilmat oli mahtavat ja väriä saatiin pintaan. Suosittelen muuten matkatoimiston tarjoamia retkiä, muiden mukana oli mukavaa reissata esim. pääkaupunkiin ja onhan porukassa aina turvallisempaa, vaikka ei meidän porukasta kellekään mitään sattunut. Hotellialueethan ovat hienoja ja siistejä (esim. Port el Kantaoui), jos eksytte kaupungille syrjäkujille näätte, että melkoisessa kurjuudessa paikalliset asustelevat.
      Ruokapaikka kannattaa valita huolella. Me söimme muutaman hotellin ravintolassa sekä keskustan ravintoloissa, emme syöneet kanaa, raakoja vihanneksia ym ja joimme aina pullovettä, silti iski mukava suolistoinfektio campylobakteerin aiheuttamana kun kotiin päästiin. Liian tarkka ei siis voi olla. Ei kannata myöskään paijailla kissoja, jotka majailevat hotellien ja ravintoloiden takapihoilla..
      Tuliaiksi ostimme kenkiä ja laukkuja, ihania sellaisia, ja halpoja ihan ostoskeskusten pikkuputiikeista (naisten juhlakengät 15 dinaaria ja miesten nahkakengät 30 dinaaria esim.).
      Kyllä Sousse ihan näkemisen arvoinen paikka on. Me tuskin sinne toiste menemme, mutta tulipa nähtyä. Matka on halpa ja on lämmintä, monelle se riittää!! Hyvää matkaa teille!!

    • ....

      Olin itse viime syksynä Soussessa ja säät olivat tosi hyvät, aurinko paistoi jatkuvasti ja aina illalla kun pimeni alkoi sataa.
      Vanha kaupunki oli mukava paikka kierrellä, mutta myytävät tavarat eivät ole kovin laadukkaita.
      Söin kaikkea ruokaa, mitä eteeni vain sain (raakoja kasviksia jne. myös) eikä tullut mitään oireita. Söin kylläkin ennen matkalle lähtöä maitohappobakteerikuurin. Aamiainen ja lounas olivat hotellilla (Le Marabout).
      Paikallinen väestö on ihan mukavaa, kun ei välitä peräänhuuteluista jne. Itse olen blondi, eli miehiä olisi kyllä riittänyt yllin kyllin, varsinkin kun treenasin rannalla pyöräilyhousuissa ja topissa.. (Ramadanin aikaan) Itse en saanut pukeutumisestani mitään negatiivista palautetta, vaan kaikki olivat ystävällisiä. Kauppiaiden kanssa oli hulvattoman hauskaa tinkiä!!
      Tunisiassa on ihan hauskaa, jos ei jaksa nipottaa siisteyden ja käytöstapojen kanssa (jotkut ihmiset ovat suorastaan päällekäyviä).. viettäkää hauska loma Soussessa!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      84
      2190
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1906
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1828
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      71
      1570
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1568
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1472
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      22
      1379
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1342
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1301
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    Aihe