Tästä ei olekkaan vielä puhuttu Toyotan palstalla, joten tuodaan tämäkin julki.
Eniten ongelmia ja katkeamisia jakopään hihnojen suheen Oulun seudulla on ollut Toyotalla, ainakin jos on uskominen puolijumala Ketoseen. Lue uusin Tuulilasi.
Oktomurske ja Toyota
43
797
Vastaukset
- Ei tule tuulilasia
Laita se juttu tähän
- avemies
Paha on katketa kun on ollut ketju jo vuodesta 2000.
Kerro miten se murske pääsee moottorin sisään ja öljynkiertoon?
Oletkohan sekoittanut nokkaketjun ja moniurahihnan?- Tero sulkee silmänsä
No Terot, käykää lukemassa marketin lehtihyllyllä uusimman Tuulilasin toiseksi viimeiseltä aukeamalta Ketosen artikkeli. asiasta, kyllä siellä kerrotaan Toyotan suurista ongelmista oktomuskeen johdosta, se piru kun kuluttaa hammaspyörät ennen aikojaan ja sehän aiheuttaa pikkukivaa.
- toyotaaa
Tero sulkee silmänsä kirjoitti:
No Terot, käykää lukemassa marketin lehtihyllyllä uusimman Tuulilasin toiseksi viimeiseltä aukeamalta Ketosen artikkeli. asiasta, kyllä siellä kerrotaan Toyotan suurista ongelmista oktomuskeen johdosta, se piru kun kuluttaa hammaspyörät ennen aikojaan ja sehän aiheuttaa pikkukivaa.
Omassa autossa alkoi ongelmat vasta kun ensimmäisen kerran jakohihna vaihdettiin.Alkuperäiset hammasrattaat kesti hyvin ei juuri käytön jälkiä hihnassa eikä hihnan hammaspyörissä määräaikais vaihdon aikana.Sitten kun vaihdettiin uusi hihna ja vesipumppu alkoi vesipumoun hammashihna pyörä pykimään,tiedä sitten mistä kyseinen ilmiö johtuu....
- Väärä merkki ohhoh
Joo joo Jorma se vaan eksy väärälle osastolle.
- vvtii
Onkelmaa on ollu vähä joka merkillä, mikäli juttuja oon lukenna lehistä.
- kärkiryhmää taas
Mutta Tojotalla eniten.
- steuerketten
kärkiryhmää taas kirjoitti:
Mutta Tojotalla eniten.
VW-koneiset ne eniten jonottaa remminvaihtoihin ja venyneiden ketjujensa vaihtoon. Valitamme ostosta. varaosakauppa käy kuin siimaa.
- öljynvaihto 1500km
steuerketten kirjoitti:
VW-koneiset ne eniten jonottaa remminvaihtoihin ja venyneiden ketjujensa vaihtoon. Valitamme ostosta. varaosakauppa käy kuin siimaa.
eipäs livetä asiasta sellaiseen josta et tiedä mitään. Pysytään tässä oktopölyssä vaan ja tunnustetaan, ettei Toyota tee asian eteen mitään, ei edes sitä kuulua lähihoitoa, mitä ennen kutsuttiin suunnitteluksi ja testaukseksi, jonka Toyota jättää kuluttajalle, kuten myös moottorin loppuhionnan.
- kokenutwv2x
steuerketten kirjoitti:
VW-koneiset ne eniten jonottaa remminvaihtoihin ja venyneiden ketjujensa vaihtoon. Valitamme ostosta. varaosakauppa käy kuin siimaa.
WV-koneissa ja pääasiassa Transporter ja ne mallit jotka käyvät paljon tyhjäkäyntiä.
- VW Transporter 2.0
öljynvaihto 1500km kirjoitti:
eipäs livetä asiasta sellaiseen josta et tiedä mitään. Pysytään tässä oktopölyssä vaan ja tunnustetaan, ettei Toyota tee asian eteen mitään, ei edes sitä kuulua lähihoitoa, mitä ennen kutsuttiin suunnitteluksi ja testaukseksi, jonka Toyota jättää kuluttajalle, kuten myös moottorin loppuhionnan.
Oulun poliisin ajoneuvotarkastaja Kalevi Marjamaa on havainnut ongelmia Oulun poliisilaitoksen ajoneuvojen jakohihnoissa. Kun tehdas lupaa vaihtoväliksi 200 000 kilometriä, joudutaan oululaismaijoissa vaihdattamaan jakohihnat 60 000 kilometrin välein. Jokaisessa auton huollossa hihnat tarkistetaan, joten niiden kunto selvitetään 20 000 kilometrin välein.
http://yle.fi/uutiset/oulun_seudulla_ja_chilessa_havaittu_samankaltaisia_autojen_jakohihnaongelmia/6899055 - Diesel Transporter
VW Transporter 2.0 kirjoitti:
Oulun poliisin ajoneuvotarkastaja Kalevi Marjamaa on havainnut ongelmia Oulun poliisilaitoksen ajoneuvojen jakohihnoissa. Kun tehdas lupaa vaihtoväliksi 200 000 kilometriä, joudutaan oululaismaijoissa vaihdattamaan jakohihnat 60 000 kilometrin välein. Jokaisessa auton huollossa hihnat tarkistetaan, joten niiden kunto selvitetään 20 000 kilometrin välein.
http://yle.fi/uutiset/oulun_seudulla_ja_chilessa_havaittu_samankaltaisia_autojen_jakohihnaongelmia/6899055Kuopiossa muutaman vuoden ikäisestä diesel VW Transporter -poliisimaijasta katkesi jakopäänhihna tuhoisin seurauksin noin 5000 tkm hihnan vaihdon jälkeen.
Raskoneella särkivät vielä turbon (kiinnikkeitä) moottorin irroituksessa. Itse moottorikorjaus tehty VW:llä. Auto on ollut muutoinkin maanataikappale: kaksoismassavauhtipyörä ravistaa, vaihteisto takkuaa, etupään alusta rumisee yms.
Moottori ei jaksa vääntää juristamatta kuutosella talvinopeuksilla, ajettava vitosella vaihtonuolesta huolimatta. Autossa kilometrejä n. 200 tkm.
Selkeä heikennys kestävyydessä aiempiin Transporttereihin verrattuna. - voih näitä trolleja
Diesel Transporter kirjoitti:
Kuopiossa muutaman vuoden ikäisestä diesel VW Transporter -poliisimaijasta katkesi jakopäänhihna tuhoisin seurauksin noin 5000 tkm hihnan vaihdon jälkeen.
Raskoneella särkivät vielä turbon (kiinnikkeitä) moottorin irroituksessa. Itse moottorikorjaus tehty VW:llä. Auto on ollut muutoinkin maanataikappale: kaksoismassavauhtipyörä ravistaa, vaihteisto takkuaa, etupään alusta rumisee yms.
Moottori ei jaksa vääntää juristamatta kuutosella talvinopeuksilla, ajettava vitosella vaihtonuolesta huolimatta. Autossa kilometrejä n. 200 tkm.
Selkeä heikennys kestävyydessä aiempiin Transporttereihin verrattuna.On se Volkkarin vika kun Raskone rikkoo turbot ja tekee hihnanvaihdot persiileen, on se niin huono merkki.
- Toyo-Pera
Ei kai totuudessa ole vaikenemista. Organisaation asiankäsittelytavassa ehkä.
Toyota, japanilaiseen tyyliin tulkitsee, että tuotteen soveltuvuus käyttöolosuhteisiin jättää toivomisen varaa, olkoonkin,että olosuhteet faktisesti saattavat olla poikkeukselliset. Niinpä ongelmat kustannuksia kaihtamatta korjataan.
Kesko taas maksattaa vauriot asiakkaillaan, jos mahdollista. Varmuuden maksimoimiseksi saattaa hyvinkin takuuehtoihin ilmaantua vastuuvapauslauseke Oulun seudulla tapahtuvia jakohihnavaurioita silmällä pitäen. Ei ihmetyttäisi ollenkaan, Keskon ja päämiehensä toiminnan historiaa arvioiden.- Toyo-Pera
Lisähuomautuksena vielä on huomattava, että asiassa tuli julki VW:n huolto-organisaatio. Esittävät teorioita tiemateriaalin syyllisyydestä. Tarkoitus on luonnollisesti yrittää löytää vioille maksajaa, asiakkaiden ohella, myös tientekijästä.
- Kiala Viulu
Toyo-Pera kirjoitti:
Lisähuomautuksena vielä on huomattava, että asiassa tuli julki VW:n huolto-organisaatio. Esittävät teorioita tiemateriaalin syyllisyydestä. Tarkoitus on luonnollisesti yrittää löytää vioille maksajaa, asiakkaiden ohella, myös tientekijästä.
Taisi olla tällä kertaa Volkkari joka oikesti alkoi asiaa tutkimaan.
- tojo-Köle
Toyo-Pera kirjoitti:
Lisähuomautuksena vielä on huomattava, että asiassa tuli julki VW:n huolto-organisaatio. Esittävät teorioita tiemateriaalin syyllisyydestä. Tarkoitus on luonnollisesti yrittää löytää vioille maksajaa, asiakkaiden ohella, myös tientekijästä.
Jos asia on noin poikkeuksellinen ja alueellisesti rajattu, niin tottahan pitää etsiä syytä olosuhteista. Se on ihan eri asia miten siihen reagoidaan, tiettävästi ketään ei ole syytetty tai vaadittu korvauksia.
- Iso Petteri
tojo-Köle kirjoitti:
Jos asia on noin poikkeuksellinen ja alueellisesti rajattu, niin tottahan pitää etsiä syytä olosuhteista. Se on ihan eri asia miten siihen reagoidaan, tiettävästi ketään ei ole syytetty tai vaadittu korvauksia.
Köle on täsmälleen oikeassa. Turha tässä on merkkien välillä riidellä.
- hihnat kireellä
Kiala Viulu kirjoitti:
Taisi olla tällä kertaa Volkkari joka oikesti alkoi asiaa tutkimaan.
Jos oisivat VW,llä saaneet selville, että tiestä lähtenyt pöly kuluttaa hihnan, niin kissankokosin kirjaimin siitä ois otsikoitu. Toisaalta ei luulis olevan ihmekään asia, selvittää, että mitä siellä jakopään hihnan kotelossa on, jos sinne mennyt ulkoapäin vahingollista pölyä,niin se on tunnistettavissa. Joten aika höpö hommaa syyttää tien päällystettä hihnaongelmista.
- kuukkelilla
hihnat kireellä kirjoitti:
Jos oisivat VW,llä saaneet selville, että tiestä lähtenyt pöly kuluttaa hihnan, niin kissankokosin kirjaimin siitä ois otsikoitu. Toisaalta ei luulis olevan ihmekään asia, selvittää, että mitä siellä jakopään hihnan kotelossa on, jos sinne mennyt ulkoapäin vahingollista pölyä,niin se on tunnistettavissa. Joten aika höpö hommaa syyttää tien päällystettä hihnaongelmista.
Suurin ongelman aiheuttaja nestemmäinen jäänsulatusaine.Tuhoaa myös ilmastointi ja jäähdyttimen kennon alueelta johon kyseinen aine joutuu..
- kaikkee sitä..
Tämä älyn jättiläinen se jaksaa. Totta kai se eniten voi olla, jos on, kun eniten kyseistä merkkiä liikenteessä. Myydyin merkki Suomessa, johtuen sen laatu tasosta .
- pieleen meni, noloa
Eiköhän Volkkari ja Skoda yhteensä ole myynyt enemmän, ainakin myyntilukujen perusteella. Toiseksi Toyotalla on enemmän ketjullisia autoja.
Nyt kusit kyllä omille nilkollesi.
- nukkumatti
Täällä murkut ei edes tiedä mikä ero on nokkaketjulla, hammashihnalla ja moniurahihnalla.
Ei taivaan hajuakaan tekniikasta, mutta älämölöä löytyy.
Oktomurskeella ei ole mitään merkitystä kun jakopää toimii ketjulla ja öljytilassa.
Toyota on mainittu sivulauseessa, jossa on tapahtunut ajatus/kirjoitusvirhe.
Ketonehan ei tunnetusti ole kuullutkaan Vag-konsernin tdi, ll, dsg tai turbo-ongelmista.- halpisautoista puhe
Ja jälleen yksi Tero kieltää totuuden ja on horjumaton uskossaan.
No nyt puhutaan kuitenkin vain autoista, ei elämästä tai vakavimmista asioista.
- Ihan pihalla
Aloittaja ihme pösilö. Lopeta jo se sienien pureskelu. oot ihan kuutamolla!
- käsittämätön uskonto
Jälleen yksi sokeakana kieltää totuuden ja on järkkymätön uskossaan, noloa.
- Totuuden torvi
Vw konsernin hihnapyörät aina olleet kuin tinaa, joka remmin vaihdossa niitä saa uuden hihnan kanssa mittailla onko kulunut liikaa.
Tämä mittailu kun jätetään tekemättä ja hihnapyörät uusimatta saa kyllä etsiä syyllistä jostain pölyistä. - autoinsinööri
Kertokaapa viisaat miten se oktomurskeen pöly pääsee syömään Toyotan hammashihnan pyörät?
Kaikissa Toyotissa on luovuttu hammashihnan käytöstä 1999.
Vuosimallista 2000 eteenpäin on hammashihnat korvattu nokkaketjulla, joka pyörii fyysisesti koneen sisällä jatkuvassa öljykylvyssä.
Ketjun vaihtoväli on 400 000km.
Jos ongelmat koskevat ainoastaan 1999-vuosimallia aikaisempia Toyotan moottoreita niin kysymys kuuluu montako tuon ikäistä VAG-kuljinta on vielä omalla moottorilla liikkeellä?- Entinen toyona
Enenpi kuin Toyotaa,koska toyotan koneet ei meinaa läpäista saaste arvoja jonka vuoksi esim Hiace tulee fiatin tekniikalla.Ilmeisesti kohta kaikki toyotat psa koneilla...
- oktorae
Entinen toyona kirjoitti:
Enenpi kuin Toyotaa,koska toyotan koneet ei meinaa läpäista saaste arvoja jonka vuoksi esim Hiace tulee fiatin tekniikalla.Ilmeisesti kohta kaikki toyotat psa koneilla...
TUlee pian 3:s remminvaihto tojoon eli 420.000 km:n kohdille. Ei ole haitannut remmien kulkua oktomurskeet eikä kurapärskeet. Onkohan tojon suojakoppa tehty tiiviiksi eli eri lailla kun VW:ssä, joiuta oktomurske tuntuu kovasti vaivaavan.
Aiheuttaako oktomurske myös poikkeuksellista kosteutta, mikä saa dsg-laatikon mekatroniikan reistailemaan , kun siitä valmistajakin valittaa. - 1234 1111111
eikö tojon diisselit ole kaikki hihnakonilla.
- totuus esiin
Minun Hiasessa ainakin on nokkaremmi (vm.2004). Etpä tainnu mikään autoinssi ollakaan!
- Musta valkoiseksi
Terpat vääntää, kääntää, kieltää ja vielä kerran kääntää mustan valkoiseksi, sekä väkisin selittää ongelman liittyvän ainoastaan muihin merkkeihin. Kyllä terppa on hauska olento ja kuvaa hyvin ketjun "miksi tojomiehille nauretaan" olemusta. Lehdessä luki, että eniten ongelmia Toyotalla ja piste.
- OO8
Hiljaa vw-tero, ja lippalakki pois päästäs kun mulle puhut
- nastapölkkää
Nastarenkaiden hakkaama pöly tunkee joka paikkaan. Ihmiset sairastuvat ja nokkahihnat kateavat. Että sellaista.
- huoltomies
Miten sellainen voi katketa mitä ei ole moottorissa?
Aloittaja ei ymmärrä tekniikasta enempää kuin sikä avaruustekniikasta, on hyvin nuori ja inttää asioista ilman mitään faktaa kuin lapsi.
Uhma kuuluu lapsuuteen, kasva aikuiseksi ja yritä parantaa ensin luetun ymmärtämistä.
Siitä se tekniikan osaaminen tulee sitten perässä.
Aloittaja uskoo ilmeisesti jopa mainoksiin kun on painettu lehdessä.
Omien aivojen käyttö kuitenkin aikuisena on suositeltavaa, lapsuus toki sallitaan, toisilla se jatkuu aika pitkään. - Yritä ymmärtää
huoltomies kirjoitti:
Miten sellainen voi katketa mitä ei ole moottorissa?
Aloittaja ei ymmärrä tekniikasta enempää kuin sikä avaruustekniikasta, on hyvin nuori ja inttää asioista ilman mitään faktaa kuin lapsi.
Uhma kuuluu lapsuuteen, kasva aikuiseksi ja yritä parantaa ensin luetun ymmärtämistä.
Siitä se tekniikan osaaminen tulee sitten perässä.
Aloittaja uskoo ilmeisesti jopa mainoksiin kun on painettu lehdessä.
Omien aivojen käyttö kuitenkin aikuisena on suositeltavaa, lapsuus toki sallitaan, toisilla se jatkuu aika pitkään.Siis Tuulilasi totesi, että eniten ongelmia on Toyotalla.
Itsellänikin oli Toyota jossa oli nokkahihna. Vaan enää ei Toyotaa taloon tule.
- Avohoito lisääntyy
VAG tuotteiden ongelmaa kirjoittelet sinä sama palstoja kiertelevä idiootti HÄIRIKKÖ!
- 1+1= noin 1,9
Katsokaapa vw-terot päivän kauppalehteä s. 3.3. VW kutsuu pajalle maailmanlaajuisesti melkein 60 000 vw caddya, ja suomessakin melkein 6-tuhatta. Että jälleen volsun keula taas pajallepäin.
- Aito ja Ylpeä Tero
1+1= noin 1,9 kirjoitti:
Katsokaapa vw-terot päivän kauppalehteä s. 3.3. VW kutsuu pajalle maailmanlaajuisesti melkein 60 000 vw caddya, ja suomessakin melkein 6-tuhatta. Että jälleen volsun keula taas pajallepäin.
Takaisinkutsu on asiakkaasta välittämistä ja laadun merkki. Eikö niin ?
- köffffffff
mulla ottomursketta avessa. kaikki paskana koneessa, eikä takuuseen uusi auto. haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, mursketta, mursketta. haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa. tojota on paska. hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii. paskista paskin takuu ei korvaa mitään. et sillai ottomurske.haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
- Anonyymi
Kävipä huonosti.
- Anonyymi
Hyvä juttu oli Tuulilasissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743460
- 2012922
- 252800
- 492688
- 222604
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412405Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2331972Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241827- 421733
Kela valvoo lasten tilejä.
Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen1571622