Dekkarit on tarkoitettu vähä-älyisille

hyväksy totuus!

... tomppeleille, jotka lukevat vapaaehtoisesti roskaa.

20

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • scarabaeus

      Minkälaisia/-maalaisia dekkareita olet lukenut ?

    • hoh hoijaata

      Olen joskus lukenut pari Chandleria... ja vissiin Ross Macdonaldilta ja Spillanelta jotain. Amerikkalaisia siis... kuluneita. Viskiä siemaileva, poliisille niskuroiva yksityisetsivä on käynyt jo kovin tutuksi. Sitten olen selaillut jotain suomalaisia... hyvin kehnoja kaikki... sellaisten lukijat ovat terapian tarpeessa.

      Agatha Christien kirjat ovat naurettavia. Kertoo ihmiskunnasta paljon, että Christie on maailman luetuin kirjailija. Yhtään ei kiinnosta kuka sen teki tai mitä Poirotin harmaat aivosolut tekivät.

      • Heeep

        Ei kai Christie tarkoittanut kirjojaan kovin vakavasti otettaviksi. Viihdettä ovat, mutta on niissä oma viehätyksensä.


      • mette.soderman

        Olet lukenut vanhoja amerikkalaisia klassikoita, Agatha Christietä ja joitakin suomalaisia?

        Miksi haaskaat aikaasi moiseen? Lue jotakin sinulle älyllisesti sopivaa! Aloita vaikka Dostojevkin "Rikos ja rangaistus" -kirjasta.


      • olen hirveän tyhmä
        mette.soderman kirjoitti:

        Olet lukenut vanhoja amerikkalaisia klassikoita, Agatha Christietä ja joitakin suomalaisia?

        Miksi haaskaat aikaasi moiseen? Lue jotakin sinulle älyllisesti sopivaa! Aloita vaikka Dostojevkin "Rikos ja rangaistus" -kirjasta.

        eN MÄ JAKSANUT LUKEA SITÄ VIITTÄKÄÄN SIVYA.


      • mette.soderman kirjoitti:

        Olet lukenut vanhoja amerikkalaisia klassikoita, Agatha Christietä ja joitakin suomalaisia?

        Miksi haaskaat aikaasi moiseen? Lue jotakin sinulle älyllisesti sopivaa! Aloita vaikka Dostojevkin "Rikos ja rangaistus" -kirjasta.

        "Aloita vaikka Dostojevkin "Rikos ja rangaistus" -kirjasta."

        Sitähän voisi tosiaan kutsua myös kaikkien aikojen parhaaksi dekkariksi, kaiken muun mahtavuuden ohella... :)


    • efsefsesf

      Spillanen eräässä dekkarissa on muuten maailman paras avauslause: "Pikkumiehen kasvot olivat pelkkää veristä tohjoa". Verinen tohjo näet saa lukijan välittömästi kiihottumaan lähes orkasmin partaalle ja lukemaan lisää. Siksi iltapäivälehtien etusivut ovat niin verisiä.

    • scarabaeus

      hmmmm........... jotenkin en voi olla lukematta Jens Lapidus. Saarikoski oli
      käynyt haastattelemassa häntä Tukholmassa, oli hesarissa se raportti.
      Ja tulee taas kirja.
      Suosittelen lukemaan niitä Stocholm noir juttuja. Aika pelottavia.
      Hui!

    • olen hirveän tyhmä

      vähä-älyisyyttä ei toistaiseksi ole kriminalisoitu.

      Joten antakaa meidän tyhmilysten olla rauhassa.

    • Kevyt aloitus Lapiduksen maailmaan on novellikokoelma Ainakin äiti yritti. Rohkenen suositella ennen rankempaan kamaan siirtymistä. Muuten sanoisin, jotta vähä-älyiset ei pysty lukemaan dekkareita. No, onhan heille Aku Ankka ja Seiska.

      • olen hieveän tyhmä

        Aku Ankkaa luin lapsena ja pidin kovasti. Seiskaa ja muita vastaavia lehtiä en lue, koska en jaksa kiinnostua ihmisten yksityisasioista. Työssäkin juoksen kauas, kun joku rupeaa tilittämään.

        Aion lukea dekkareita vastakin. Tosin olen kyllästynyt massamurhaajiin, kieroihin raiskaajiin ja pedofiileihin sun muihin, joita tungetaan joka paikkaan.

        Aion myös jatkaa tyhmänä oloa. Kaikki tietävät, että olen tyhmä, läheiset ja työkaverit, pomokin. Ovat tottuneet siihen ja nykyään ei enää tule kovin paljoa pakotusta minun älyllistämisekseni.


    • 2+3

      Totta toinen puoli. Monilukuinen chick lit joukko nostaa esille vähä- älyisille tarkoitettuja dekkareita. Siihen menevät mukaan monet täysjärkisetkin ja ihmettelevät myöhemmin, kuinka ovat voineet pitää niin ala-arvoisista kirjoista.

      • olen hirveän tyhmä

        Viestissäsi oli outoja termejä ja muutenkin se oli vaikeaselkoinen. Voisitko kirjoittaa selkeämpiä lauseita, joista ilmenisi, mitä haluat sanoa.

        Minä en tiedä, mitkä kirjoista ovat ala-arvoisia. Ehkä Myllylahden kustantamat dekkarit, niitä en saa alas selvin päin. Vähän hankala lukea niitä, koska en käytä alkoholia lainkaan.


      • hfyrikopl
        olen hirveän tyhmä kirjoitti:

        Viestissäsi oli outoja termejä ja muutenkin se oli vaikeaselkoinen. Voisitko kirjoittaa selkeämpiä lauseita, joista ilmenisi, mitä haluat sanoa.

        Minä en tiedä, mitkä kirjoista ovat ala-arvoisia. Ehkä Myllylahden kustantamat dekkarit, niitä en saa alas selvin päin. Vähän hankala lukea niitä, koska en käytä alkoholia lainkaan.

        Se tietty tarkottaa että sää et osaa kirjoittaa ja tunget ittiäs esii joka paikas. ja yleisö punastelee myötähäpeäs ku sää esiinnyt. Se on jo kamalan kyllästyny!


      • olen hirveän tyhmä
        hfyrikopl kirjoitti:

        Se tietty tarkottaa että sää et osaa kirjoittaa ja tunget ittiäs esii joka paikas. ja yleisö punastelee myötähäpeäs ku sää esiinnyt. Se on jo kamalan kyllästyny!

        En esiinny missään, joten yleisö säästyy punaväriltä.

        Enkä tunge itseäni kuin Hulluille Päiville.

        Kirjoitustaitoni sen sijaan on kohtuullinen, etten sanoisi hyvä. Tyhmyys ei ole siinä esteenä.


    • stupidness

      klassinen musiikki on hölmöille...............
      Sitähän saa morkata kaikkee,mitä itse ei ymmärrä.
      Happamia sanoi kettu..DDDDDDDD

    • Luen ja kirjoitan

      Mitä vikaa on siinä, että on tomppeli, joka lukee vapaaehtoisesti roskaa?

      Ottaen huomioon, että useimmat suomalaiset eivät enää lue mitään, jopa ylpeilevät sillä, etteivät lue.

      Minua itseäni ei ole koskaan haitannut olla vähä-älyinen. Pomoa on töissä joskus, mutta sekin on vuosien myötä tottunut. On asioita, joilla tyhmyyden voi kompensoida, sitä ei moni älyllisempi ihminen tajua.

    • lukuelämykset

      On eroa dekkarilla ja dekkarilla. Parhaimmissa lukemissani on murhaajaksi paljastunut se kaikista vähimmin epäilyttävä; taitava dekkaristi on hyvä ihmistuntija ja kaivaa esiin rikollisen mielen syviin kerroksiin haudatut salaisuudet. Oikeassa elämässähän tapahtuu myös joskus näin, ns. kunnon kansalainen paljastuukin rötöstelijäksi. Sitten laitapuolen kulkijoiden tai muuten vähempiosaisten elämän tuntemus ja kuvaaminen lämmöllä, kuten kuuluisa ohjaaja Aki Kaurismäki elokuvissaan, kuuluvat myös oikean dekkarin ominaisuuksiin. Rikostutkijan työn seuraaminen on myös mielenkiintoista, eihän sitä muuten pääse seuraamaan kuin lukemalla näitä kirjoja.

    • Välillä on mukava lukea dekkareita, etenkin vanhanaikaisia suljetun huoneen arvoituksia tyyliin John Dickson Carr. Mukavaa aivovoimistelua! :)

    • trolololololoooo

      Vain vähä-älykkö lähtee kommentoimaan tällaista trollausavausta.

      Joten ilmoittaudun vähä-älyisten tomppeleiden joukkoon :)

      Mielummin tollo kuin trolli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe