Hei!
Kirjoitin eilen blogiini ajatuksia siitä miten haluaisin minua pyörätuolilaisena kohdeltavan. Olisin kiitollinen jos voisit käydä lukemassa artikkelin ja kommentoimassa sinne lisättävää/poistettavaa. Ja jos tiedät foorumin jolle tämä aihe kuuluisi paremmin niin olisin vinkistä/linkistä kiitollinen. Onko esim. liikuntavammaisille oma foorumi jossain?
Blogini löydät osoitteesta www.tasapainoilua.vuodatus.net
Hyvää viikonloppua kaikille!
Pyörätuolipotilaan huomioiminen
3
286
Vastaukset
- tetrapakki
Tuota huh, huh sanon minä. Yli 20 vuotta tuolissa istuneena, ensimmäistä kertaa
huomaan olevani onnellinen, vailla huolia. Siis kun vertaa sinuun. Sinullahan
on vuosia mennyt ihan päin peetä, sitten yrität itsaria ja halvaannut, ei voi paljon
pahemmin enää mennä. Olen toki tavannut vammaisurani aikana 3 vastaavaa tapausta, halvaantunut itsaria yrittäessä. Käsittääkseni he ovat kaikki yrittäneet
uudestaan ja hyvällä menestyksellä, ensimmäisen kerran virheistä oppineena.
Niin se asia, miten kohdellaan pyörätuolissa istuvia. Aivan samalaisesti, kuin kaikkia muitakin, en ole kohdallani huommanut mitään erikoista. En edes viitsi toivottaa
hyvää kevään jatkoa, tuskin toteutuu, siis sinulle. - ei potilas
En kutsuisi itseäni potilaaksi pyörätuolista huolimatta. Se on vain apuväline mutta kyllä mä koen terve olevani jotta ei tartte potilaaksi kutsua ;)
Kyllä se vaan on suomen kielen rumin sana tuo pyörätuolipotilas tässä yhteydessä.Tietty sairaalan käytävilla pyörätuolilla liikkuvia voi kutsua sillä nimellä, mutta ei nyt helvetti sentään vamman takia koko elämänsä pyörätuolilla liikkuvat oo mitään potilaita... poikkeuksena tietenki ne ajat kun sattuvat olemaan sairaalassa. Taitaa aloittaja olla ns. terve kun tuollaisen aivopierun...tai etten sanois aivoripulin päästi ku "pyörätuolipotilas"
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075658Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453723Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503255Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4552601Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2641641- 871376
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito141322Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321313- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1511206