Pyörätuolipotilaan huomioiminen

Nari

Hei!
Kirjoitin eilen blogiini ajatuksia siitä miten haluaisin minua pyörätuolilaisena kohdeltavan. Olisin kiitollinen jos voisit käydä lukemassa artikkelin ja kommentoimassa sinne lisättävää/poistettavaa. Ja jos tiedät foorumin jolle tämä aihe kuuluisi paremmin niin olisin vinkistä/linkistä kiitollinen. Onko esim. liikuntavammaisille oma foorumi jossain?

Blogini löydät osoitteesta www.tasapainoilua.vuodatus.net

Hyvää viikonloppua kaikille!

3

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tetrapakki

      Tuota huh, huh sanon minä. Yli 20 vuotta tuolissa istuneena, ensimmäistä kertaa
      huomaan olevani onnellinen, vailla huolia. Siis kun vertaa sinuun. Sinullahan
      on vuosia mennyt ihan päin peetä, sitten yrität itsaria ja halvaannut, ei voi paljon
      pahemmin enää mennä. Olen toki tavannut vammaisurani aikana 3 vastaavaa tapausta, halvaantunut itsaria yrittäessä. Käsittääkseni he ovat kaikki yrittäneet
      uudestaan ja hyvällä menestyksellä, ensimmäisen kerran virheistä oppineena.
      Niin se asia, miten kohdellaan pyörätuolissa istuvia. Aivan samalaisesti, kuin kaikkia muitakin, en ole kohdallani huommanut mitään erikoista. En edes viitsi toivottaa
      hyvää kevään jatkoa, tuskin toteutuu, siis sinulle.

    • ei potilas

      En kutsuisi itseäni potilaaksi pyörätuolista huolimatta. Se on vain apuväline mutta kyllä mä koen terve olevani jotta ei tartte potilaaksi kutsua ;)

    • Kyllä se vaan on suomen kielen rumin sana tuo pyörätuolipotilas tässä yhteydessä.Tietty sairaalan käytävilla pyörätuolilla liikkuvia voi kutsua sillä nimellä, mutta ei nyt helvetti sentään vamman takia koko elämänsä pyörätuolilla liikkuvat oo mitään potilaita... poikkeuksena tietenki ne ajat kun sattuvat olemaan sairaalassa. Taitaa aloittaja olla ns. terve kun tuollaisen aivopierun...tai etten sanois aivoripulin päästi ku "pyörätuolipotilas"

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      587
      3900
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3338
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2811
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2779
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1997
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1875
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1830
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe