4G (LTE) kuuluvuus Vaasassa

hhhfffhhh

Löytyykö palstalta ketään, joka asuu Vanhan Vaasan suunnalla ja käytössä on Elisan tai Soneran aito 4G -liittymä? Kiinnostaisi tietää, kuinka hyvin liittymä on toiminut.

17

420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei hhhfffhhh,

      jos kukaan ei pääse kirjoittamaan henkilökohtaisista nopeuksista ja toimivuudesta, niin aina voit katsoa yltääkö tuo aito 4G-kuuluvuus, eli LTE-verkko, asuinosoitteeseesi.

      Saunalahden ja Elisan kuuluvuuskartta löytyy täältä http://elisa.fi/kuuluvuus/ ja voit sieltä ruksata kaikki muut pois, mutta jätä päälle alin vaalean punainen väri, eli LTE. Tällöin näet arvioidun kuuluvuuden 4G-verkossa.

      Tomi / Saunalahden Palstatiimi
      http://palsta.saunalahti.fi

    • hhhfffhhh

      Kiitos vastauksesta! Kuuluvuuskartat on toki katsottu, mutta Vanha Vaasa ja erityisesti oma asunto sijaitsee kuuluvuusalueen raja-alueelle. Sama tilanne Elisan ja Soneran verkossa.

      • Moro moro,

        Kirjoitit tuon yllä olevan viestisi 4.3, päivitimme kuuluvuuskarttaan uudet tiedot 6.3 joten käyppä kurkkaamassa uudelleen miltä peitto näyttää tällä hetkellä --> http://bit.ly/1cceWnS

        Nyt kun kurkkasin karttaa niin yleisesti ottaen Vanhassa Vaasassa näyttää olevan hyvä 4G-kuuluvuus, toki paikallisia eroja voi aina olla.

        Minä voin käydä siellä testaamassa, olen itsekin vaasalainen, mutta kovin luotettava se testi ei ole koska siellä missä sinä asut voi olla eri tilanne riippuen ympärillä olevista rakennuksista, maastonmuodoista jne.

        Jos harkitset liikkuvan netin ja esim reitittimen hankintaa niin ota ne meiltä kokeiluun, niissä on 14 vuorokauden kokeiluaika. Voit palauttaa jos kuuluvuus ei olekaan hyvä siellä sinun hoodeilla. Pyörähdähän Rewelin Sonera Kaupassa kysymässä :)

        Tero@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio


      • hhhfffhhh
        sonerapartio kirjoitti:

        Moro moro,

        Kirjoitit tuon yllä olevan viestisi 4.3, päivitimme kuuluvuuskarttaan uudet tiedot 6.3 joten käyppä kurkkaamassa uudelleen miltä peitto näyttää tällä hetkellä --> http://bit.ly/1cceWnS

        Nyt kun kurkkasin karttaa niin yleisesti ottaen Vanhassa Vaasassa näyttää olevan hyvä 4G-kuuluvuus, toki paikallisia eroja voi aina olla.

        Minä voin käydä siellä testaamassa, olen itsekin vaasalainen, mutta kovin luotettava se testi ei ole koska siellä missä sinä asut voi olla eri tilanne riippuen ympärillä olevista rakennuksista, maastonmuodoista jne.

        Jos harkitset liikkuvan netin ja esim reitittimen hankintaa niin ota ne meiltä kokeiluun, niissä on 14 vuorokauden kokeiluaika. Voit palauttaa jos kuuluvuus ei olekaan hyvä siellä sinun hoodeilla. Pyörähdähän Rewelin Sonera Kaupassa kysymässä :)

        Tero@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio

        Kiitos taas vastauksesta. 14 vrk kokeilujakso kuulostaa hyvältä.


    • vanhis on anhis

      Täällä mikään kuulu.....

    • kaivurivaara

      ...hyvin pelittää täällä... :)

    • Mokkulatesteri

      Kartta ja todellisuus on kaksi täysin eri asiaa. Seinäjoella Kapernaumin alueella jossa lähinnä yrityksiä ei Elisan ETUOIKEUTETTU 4g-yritysliittymä pelaa juuri mitenkään vaikka 50M nopeutta luvataan ja sellaisesta maksetaan. Ei auta edes tuo etuoikeus.
      Kaikilla on vissiin se etuoikeus eli kukaan ei saa sitten kaistaa ;(

      Ja sama se on Sonerallakin. Todellisuuden näkee vasta kun itse testaa.
      Miksei kummallakaan ole AITO 4G-prepaid liittymää jolla voisi testata hommaa?

      • Mokkulatesteri,

        Meillä ei ole tuollaisia priorisointeja. Mitä tulee tuohon 4G-prepaidiin niin toki sille on varmasti käyttöä mutta jos mietitään testikäyttöä niin siihen käy ihan post paid -liittymäkin - niissä kun ei ole tätä nykyä enää määräaikaisuutta (pelkässä liittymässä siis). Joten korkeintaan yhden kuukauden kk-maksu tulee maksettavaksi, jos homman joutuu perumaan.

        Tero@SoneraPartio
        www.sonera.fi/sonerapartio


      • aderton

        50m....ei sellasia kukaan oikeesti tarvi...2m riittää oikein hyvin....paitsi tietysti addicteille...pah.


    • Varma on varma

      Antaako Sonera takuun että yhden kuukauden kk-maksulla saa käyttää liittymää eikä tule mitään muita kuluja ja jos tuiee niin Sonera vastaa niistä?

      Laskuliittymä on kuin luottokortti tai avoin shekki ja sille voi odottamatta kertyä vaikka kymppitonnin lasku vaikka olisi kaikki estot päällä.

      Prepaid on varma eikä tule isoja tappioita jos liittymä kaapataan.

      • ^Liikkuva Netti-liittymissä toimii netin lisäksi ainoastaan viestit, joten jos et lähettele viestejä (eikä kukaan mukaan käytä sitä sim-korttia) niin kk-maksun lisäksi voi tulla ainoastaan mahdollinen liittymän avausmaksu (tarjoukset vaihtelevat). Kunhan huolehdit siitä että jos haluat käyttää liittymää tosiaan vain kuukauden niin irtisanot sen ajoissa (esim. asiakaspalvelu näkee uuden liittymän avauksen jälkeen sen laskutusaikataulun).

        Joten tuon puitteissa voin tuon luvata.

        Tero@SoneraPartio


    • .......

      ....

    • JoneJJ

      Aika huonoa on peitto - olen juuri ottanut uuden Huoleton 4G ja oletin että Vaasan keskusta on peitossa. No sitten vaan käyttämään. Aikamoinen yllätys kun mittaukset olivat ala-arvoisia. Tein mittauksia muutaman päivän ja nyt Elisaan yhteys - tukiasema kuulemma jossain vesitornin lähettyvillä - heittää kuulemma juuri meidän "yli"??? Ihmettelin asiakasneuvojalle mitä tällainen tarkoittaa? Sitten tämän lisäksi on kuulemma liikaa asiakkaita tuossa verkossa - illalla toimii paremmin kuin päivällä. Ja siis mittaustulokset osoittaa että eivät pääse edes lupaamaansa 5 Megaan. Kyllä niin vedetään silmään osaamattomia ihmisiä ja markkinoidaan suoraa paskaa. Ei voi olla totta että taas joutuu jonottamaan Soneralle ja vaihtamaa liittymän.

    • vanha_vaasalainen

      DNA toimii hyvin Vanhiksessa. Elisan kanssa pelkkää tuskaa

    • Jalkapalloyhteiskunta

      DNA toimii hiton hyvin Vaasassa versus Sonera. Mulla ja broidilla "150M" 4 geet. Broidin DNA:lla nopeustestit 134m/30m- luokkaa. Mulla soneralla 15m/2m. "Hiukan" harmittaa, että vaihdoin DNA:n pois.

    • 345678765434567

      mulla on ollu vuoden saunalahden 4g hyvin on pelittäny koko vaasassa,toki ku autossa on ni joskus pudottaa.puhelimen vaihto vaikutti ihme kyllä...vaimolla on soneran 4g kun meillä on kotona laajakaista soneralta sillä on nyt i-phone 6. se ei pidä muuten lte kun ajaa samsung pitää

    • vinkkimies

      Kuuluvuuskartoilla ei tee yhtään mitään. Meillä on Saunalahden kartan mukaan paras mahdollinen kuuluvuus ja käytännössä 4G pelaa 0-5M nopeudella. Toisinaan katkeaa kokonaan. Sonera ja DNA pelaa 40-50M nopeuksilla aina.

      Ennenkuin hankkii mitään mokkulaliittymää kannattaa hakea vaikka r-kiskalta kunkin operaattorin prepaidit ja testata niillä
      SONERA PREPAID
      SAUNALAHTI PREPAID
      DNA RAJATON 4G
      Noilla selviää kuuluvuus omalla alueella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      298
      9692
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      67
      2193
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      41
      1980
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      33
      1840
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1818
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      161
      1746
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      40
      1328
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      16
      1262
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      53
      1206
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      51
      1189
    Aihe