DTM nykyään

ihmettelevähomo

Järjestetäänkö siellä mitään miesten iltoja?

Nimittäin joka kerta kun olen sinne lauantaina mennyt, niin koko paikka on ihan täynnä naisia. Miehiä varmaan vain 1/4, jos sitäkään. Yritäpä siinä sitten löytää seuraa. Tuntuu aina kun olisin eksynyt jonnekin naisteniltaan. Eipä sinne enää sen takia oikein huvita mennä.

Hercules tietenkin olisi jota lesbot eivät ole vielä vallanneet, mutta se on niin pieni paikka verrattuna DTM:ään, ettei oikein nappaa.

43

2905

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uhh ahh gay mann

      Tuu tänää miun luoxe, järjestetään ihq kundien ilta iha kaxistaan ;))

    • järjestely kysymys

      Niin itsekkin olen aina ihmetellyt että miksi lesbot ja homot tukitaan samaan baariin, kaikki olisi paljon helpompaa ja yksinkertaisempaa kun molemmille olisi omat baarit.

      • konkkaan menis

        Ei ole rahallisesti kannattavaa perustaa homoille ja lesboille omaa baaria. Kate liian pieni kuluihin verrattuna ja varsinkin tällä hetkellä kun yleisesti taloudessa menee huonosti. Konkkaan menis kuitenkin. Tuskin on kyse mistään järjestelyongelmista, silkasta rahasta vain. Kyllä sitä porukkaa riittää kun bileet on kerran kuukaudessa/kerran kahdessa kuukaudessa tai kerran puolessa vuodessa, mutta tuskin riittää joka ikiselle arkipäiville ja viikonlopuille.


      • 2+2
        konkkaan menis kirjoitti:

        Ei ole rahallisesti kannattavaa perustaa homoille ja lesboille omaa baaria. Kate liian pieni kuluihin verrattuna ja varsinkin tällä hetkellä kun yleisesti taloudessa menee huonosti. Konkkaan menis kuitenkin. Tuskin on kyse mistään järjestelyongelmista, silkasta rahasta vain. Kyllä sitä porukkaa riittää kun bileet on kerran kuukaudessa/kerran kahdessa kuukaudessa tai kerran puolessa vuodessa, mutta tuskin riittää joka ikiselle arkipäiville ja viikonlopuille.

        no eihän se tosiaan kivaa näin homona ole kun dtm aina täynnä pelkkiä lesboja, ei homoja juurikaan


      • ei.huteroille
        konkkaan menis kirjoitti:

        Ei ole rahallisesti kannattavaa perustaa homoille ja lesboille omaa baaria. Kate liian pieni kuluihin verrattuna ja varsinkin tällä hetkellä kun yleisesti taloudessa menee huonosti. Konkkaan menis kuitenkin. Tuskin on kyse mistään järjestelyongelmista, silkasta rahasta vain. Kyllä sitä porukkaa riittää kun bileet on kerran kuukaudessa/kerran kahdessa kuukaudessa tai kerran puolessa vuodessa, mutta tuskin riittää joka ikiselle arkipäiville ja viikonlopuille.

        No onkos se sitten kannattavaa, jos jompikumpi sukupuoli jättää tulematta, kuten aloittajan kuvauksesta voi päätellä?

        Baariin tulla iskemään, tapaamaan samankaltaisia. Heteroita saa nähdä ihan tarpeeksi siinä kulmakuppilassakin. Niin erikoiset puitteet, tarjonta ja musiikki siellä detmissä ei ole, että siitä hyvästä maksaa tai raahautuu sinne saakka.

        Kyllä se on "järjestelyongelma", nimittäin ideologinen sellainen. Montako kertaa sitä mantraa onkaan hoettu, ettei saa eristäytyä? Eli käytännössä hukutetaan homot heteromassaan ja kaikki ovat happyhappy, vai ovatko?


      • vali valivali
        ei.huteroille kirjoitti:

        No onkos se sitten kannattavaa, jos jompikumpi sukupuoli jättää tulematta, kuten aloittajan kuvauksesta voi päätellä?

        Baariin tulla iskemään, tapaamaan samankaltaisia. Heteroita saa nähdä ihan tarpeeksi siinä kulmakuppilassakin. Niin erikoiset puitteet, tarjonta ja musiikki siellä detmissä ei ole, että siitä hyvästä maksaa tai raahautuu sinne saakka.

        Kyllä se on "järjestelyongelma", nimittäin ideologinen sellainen. Montako kertaa sitä mantraa onkaan hoettu, ettei saa eristäytyä? Eli käytännössä hukutetaan homot heteromassaan ja kaikki ovat happyhappy, vai ovatko?

        Yritäpä itse olla yrittäjä, perusta yritys ja vuokraa liiketilat mahdollisimman keskeiseltä paikalta (keskeinen paikka=kallis), investoi yritykseen, äänentoistolaitteisiin, henkilökuntaan, henkilöstökuluihin, kalusteisiin, myytäviin tuotteisiin, markkinointiin jne. Yrityksen pyörittäminen ei ole mitenkään ihan yksinkertainen juttu, ei ainakaan menestyvän yrityksen. Saat sen huomata pian, jos perustat yrityksen ilman, että olet perehtynyt siihen miten liike-elämä yleensä toimii... Sama juttu, olkoot heteroravintola tai homoravintola ja kuoleehan noita perinteisiä hetskuravintoloitakin. Menestyvää yritystä ei pyöritetä pelkällä hyvällä aatteella,valitettavasti. Ole onnellinen, että Dtm on edes pystyssä monen vuoden jälkeenkin.


      • ei.huteroille
        vali valivali kirjoitti:

        Yritäpä itse olla yrittäjä, perusta yritys ja vuokraa liiketilat mahdollisimman keskeiseltä paikalta (keskeinen paikka=kallis), investoi yritykseen, äänentoistolaitteisiin, henkilökuntaan, henkilöstökuluihin, kalusteisiin, myytäviin tuotteisiin, markkinointiin jne. Yrityksen pyörittäminen ei ole mitenkään ihan yksinkertainen juttu, ei ainakaan menestyvän yrityksen. Saat sen huomata pian, jos perustat yrityksen ilman, että olet perehtynyt siihen miten liike-elämä yleensä toimii... Sama juttu, olkoot heteroravintola tai homoravintola ja kuoleehan noita perinteisiä hetskuravintoloitakin. Menestyvää yritystä ei pyöritetä pelkällä hyvällä aatteella,valitettavasti. Ole onnellinen, että Dtm on edes pystyssä monen vuoden jälkeenkin.

        Kukas se tässä valittaa? Sinähän se kuulostat siltä, ettei liiketoiminta kannattaisi laisinkaan Helsingissä. Käveleppä rautatieasemalta Kamppiin ja laske, montako ravintolaa, pubia ja discoa tulee vastaan sillä matkalla. Aika yksinkertaiselta vaikuttaa lukumäärästä päätellen. On se vaan ihmeellistä, ettei yhtä ainutta homobaaria saada aikaiseksi, joka olisi miehille varattu.


    • Vaihtoehto

      Jos ei paikat kelpaa, ole kotona ja pyöri netissä

    • Valivalivalivali

      Miksi pitää vaan valittaa? Saattaa se tympiä joo.. täällä Suomessa sentään homobaareja on ja homous ei ole lailla kiellettyä. Miettikää vaikka minkälaista on elää Venäjällä homona? Olisitte tyytyväisiä.

      • matkailu avartaa

        Venäjällä on homobaareja, jopa Sotsista löytyy sellaisia parin kappalein. Iltalehdessä tai -sanomissa oli kyseisen paikan drag-viihdyttäjiä haastateltu. Mistä vetoa, että Moskovan tarjota ylittää moninkertaisesti Helsingin vastaavan sekä lukumäärän että laadun osalta?


    • aina yksin

      On käyty homobaarit tanssilavat kylpylät koluttu netissä kaikki mahdolliset seuranhakupalstat mutta aina vain yksinäisyys jatkuu. Joten gaybaaritkin ovat täysin turhia paikkoja koska niistä ei ole mitään apua. Joten ehdottaisinkin että yksinäisille homoille perustettaisiin sellainen hyväntekeväisyys säätiö. Johon palkattaisiin sellaisia 18-30 vuotiaita hyvä kroppaisia ja muutenkin hyvän näköisiä sekä viksuja ja älykkäitä homomiehiä, joiden toimenkuvaan kuuluis pitää seuraa yksinäisille homoille. En nyt tarkoita pelkästään mitään seksiseuraa vaan kaikenlaista yhdessä oloa kuten kahvilla ja elokuvissa käyntiä tai muuten vain kyläilyä.

      • perusta itse

        Sä voit itse perustaa sen hyväntekeväisyyssäätiön. Älä odota aina, että joku toinen tekee sun puolesta kaiken.


      • aina yksin
        perusta itse kirjoitti:

        Sä voit itse perustaa sen hyväntekeväisyyssäätiön. Älä odota aina, että joku toinen tekee sun puolesta kaiken.

        "Sä voit itse perustaa sen hyväntekeväisyyssäätiön. Älä odota aina, että joku toinen tekee sun puolesta kaiken."

        Se on vähän sama asia jos saat vaikka sydän kohtauksen ja soitat 112: teen, ja sinulle vastattaisiin että perusta itse oma sairaankuljetus yritys, älä odota aina että joku toinen tekee sun puolesta kaiken. Eihän uhri voi itse auttaa itseään vaan tervitsee muiden apua. Homma menee vain niin että hyväntekeväisyys säätiöitä ei voi perustaa itsensä vaan muiden auttamiseen. Ja se edellyttää sitä että omat asiat täytyy olla kunnossa ennen kuin voi lähteä auttamaan muita.


      • luonteessa jotain?

        Oisko jo aika pohtia, että mistä syystä se yksinäisyys jatkuu? Mihin sinun ihmissuhteesi loppuvat? Vaaditko liikaa, oletko luonteeltasi hankala, käyttäydytkö jotenkin oudosti vai missä vika? Jos suhteet loppuvat aina samalla tavoin ja samaan asiaan, niin oisko jotain korjaamisen varaa omassa käytöksessä? Mitä apua niistä lukuisista homobaareista on jos toistelet omia virheitäsi suhteesta toiseen? Jos omat kriteerisi ovat turhan korkeilla suhteessa siihen mitä itse voit sille toiselle osapuolelle tarjota tai jos haet vain silmäniloa hyväkroppaisista miehistä, niin ei sen varaan voi perustaa koko ihmissuhdetta. Jos haet yhden illan seuraa niin selvää on, että se on todellakin yhden illan juttu ja taas olet yksin. Jos haet hyväkroppaista ja fiksua miestä, niin pystytkö itse tarjoamaan sitä samaa sille toiselle osapuolelle?

        Paljolti se on myös omasta asenteesta kiinni. Jos ajattelee, että ei koskaan löydä seuraa, niin ei varmasti löydä. Negatiivinen asenne karkoittaa monia pois. Jos ei osaa koskaan olla kiitollinen millekään, niin se kyllä huokuu ulospäin. Kukaan ei halua ainaista synkistelijää ja vali vali valittajaa, joka pilaa tunnelman kuin tunnelman.


      • luonteessa jotain?

        Toisin sanoen kaikki tarvittavat työkalut on annettu kyllä, mutta on eri asia osaako/haluaako käyttää niitä oikein vai peräti odottaako, että joku toinen tekee kaiken sinun puolestasi.


      • aina yksin
        luonteessa jotain? kirjoitti:

        Oisko jo aika pohtia, että mistä syystä se yksinäisyys jatkuu? Mihin sinun ihmissuhteesi loppuvat? Vaaditko liikaa, oletko luonteeltasi hankala, käyttäydytkö jotenkin oudosti vai missä vika? Jos suhteet loppuvat aina samalla tavoin ja samaan asiaan, niin oisko jotain korjaamisen varaa omassa käytöksessä? Mitä apua niistä lukuisista homobaareista on jos toistelet omia virheitäsi suhteesta toiseen? Jos omat kriteerisi ovat turhan korkeilla suhteessa siihen mitä itse voit sille toiselle osapuolelle tarjota tai jos haet vain silmäniloa hyväkroppaisista miehistä, niin ei sen varaan voi perustaa koko ihmissuhdetta. Jos haet yhden illan seuraa niin selvää on, että se on todellakin yhden illan juttu ja taas olet yksin. Jos haet hyväkroppaista ja fiksua miestä, niin pystytkö itse tarjoamaan sitä samaa sille toiselle osapuolelle?

        Paljolti se on myös omasta asenteesta kiinni. Jos ajattelee, että ei koskaan löydä seuraa, niin ei varmasti löydä. Negatiivinen asenne karkoittaa monia pois. Jos ei osaa koskaan olla kiitollinen millekään, niin se kyllä huokuu ulospäin. Kukaan ei halua ainaista synkistelijää ja vali vali valittajaa, joka pilaa tunnelman kuin tunnelman.

        "Oisko jo aika pohtia, että mistä syystä se yksinäisyys jatkuu?"

        Koska ihmiset eivät osaa ajatella muuta kuin itseä. Sellaiset joilla on paljon ystäviä eivät tiedä mitä on yksinäisyys, ei ne välitä muista kuin itsestä ja siitä kunhan vain heillä on hauskaa.

        "Mihin sinun ihmissuhteesi loppuvat?"

        Siihen että toinen osapuoli ilmoittaa että hän itse ottaa yhteyttä sitten kun hänelle sopii, ja sitä yhteyden ottoa ei koskaan tule. Enkä vaadi liikoja kunhan vain pidetään sovituista asioista/tapaamisista kiinni. Enkä ole hankalakaan en haasta riitoja ja pidän kaikki lupaukset ja sovitut asiat. Enkä käyttäydy mielestäni mitenkään oudosti, ainoa moite mitä on kantautunut joskus korviini on se että puhun muka liikaa. No en minä mikään tuppisuu olekkaan mutta kysymys ei ole siitä ettenkö antaisi toisille suunvuoroa vaan siitä että haluavatko he sitä ottaa. Elikkä aina silloin kun törmätään joko vanhoihin tuttuihin tai tutustutaan uusiin ihmisiin niin silloin aina jutellaan vaikka ei olisi asiaakaan. Ja silloin kun jutellaan niin keskustelu perustuu aina VUOROPUHELUUN. Ja jos toinen tai toiset osapuolet mököttävät vain tuppisuina niin enhän minä voi pakottaa heitä puhumaan vaan silloin minun on itse käytettävä sitä suunvuoroa heidänkin edestään, muutenhan keskustelu päättyisi hyvin lyhyeen. Joten ei kukaan voi ketään toista syyttää siitä jos ei itse osaa puhua.

        "Jos suhteet loppuvat aina samalla tavoin ja samaan asiaan, niin oisko jotain korjaamisen varaa omassa käytöksessä?"

        No enhän minä voi väkisin ainakaan vartavasten pitää sellaisiin yhteyttä jos kerran ovat antaneet ymmärtää että minä en saa heihin ottaa yhteyttä vaan he tekevät sen itse jos tekevät.

        "Mitä apua niistä lukuisista homobaareista on jos toistelet omia virheitäsi suhteesta toiseen?"

        Ensinnäkin olen käynyt homobaarissa vain kerran ja sekin tuli myös kertakäynnillä selväksi että siitä ei ole mitään hyötyä, ja parisuhteessa en ole ollut vielä kertaakaan en edes yhtä iltaa. Ja toiseksi sekö on virhe että yrittää tutustua uusiin ihmisiin ja pitää ennestään tuttuihin yhteyttä?

        Ja mitä tulee noihin kriteereihin niin eiköhän jokaisella kulje jonkunlainen raja. Vaikka luonne on tärkeä piirre ihmisessä niin ei ikä ja ulkonäkökään ole mikään yhden tekevä asia nehän ne antavat ihmisestä sen ensi vaikutelman. Jos minä menen vaikka autokauppaa tekemään ja ensimmäinen yksilö joka sattuu kohdalle on joku vanha rämä ja yltäpäätä ruosteessa, niin en minä ala sitä sen enempää tutkimaan vaan siirryn välittömästi seuraavaan.

        Ja mitä tulee asenteeseen, niin asenne tulee koetuista asioista eikä päinvastoin. Uuteen tilanteeseen mennään aina avoimin mielin mutta jos aina tulee vastaan vain kiitos eitä, niin yritä siinäkin sitten asennoitua positiivisesti.


      • aina yksin
        luonteessa jotain? kirjoitti:

        Toisin sanoen kaikki tarvittavat työkalut on annettu kyllä, mutta on eri asia osaako/haluaako käyttää niitä oikein vai peräti odottaako, että joku toinen tekee kaiken sinun puolestasi.

        Työkaluja on, mutta jokainen voi tehdä niillä vain sen oman osuudensa.


      • min9
        aina yksin kirjoitti:

        Työkaluja on, mutta jokainen voi tehdä niillä vain sen oman osuudensa.

        moi tuosta sinun viestistä ei oikein käy ilmi että haetko seuraa vai


      • aina yksin
        min9 kirjoitti:

        moi tuosta sinun viestistä ei oikein käy ilmi että haetko seuraa vai

        No tällä sivulla on lähinnä tarkoitus ottaa vain asioihin kantaa, mutta kyllä seurakin kelpaa jos jotain mielenkiintoista löytyy.


    • ei.huteroille

      Luulen, että suurin ongelma Helsingin homopaikkojen kanssa on se, että ne yrittävät olla liian "grandiosoja", eksklusiivisia, ylellisiä, erikoisia tai jotain. Sitten mennään parin vuoden jälkeen konkkaan ja valitetaan isoon ääneen, kun ei ole asiakaskuntaa tarpeeksi, eikä toiminta ole kannattavaa.

      No ei kai se ole, kun on valittu jokin ihan outo asikassegmentti, eikä tunnu olevan muutenkaan näkemystä siitä, että millaista imagoa halutaan ja kenelle sitä tarjotaan. Puolityhjät hallit täynnä keski-ikäisiä tanttoja halailemassa "toyboytaan" tai kikattelevia teinihupakoita sidukoineen karkoittavat kyllä viimeisetkin homoasiakkaat heti ovelta ensikättelyssä.

      Sellainen pienempi, kodikkaampi, lämpimämpi paikka olis taatusti kannattava, jopa pelkille miehille suunnattuna. Olen huomannut, että näissä syntyy sitä kontaktiakin asiakaskunnan kesken, ei jää pelkäksi kyräilyksi ja seinien mittaamiseksi se siellä hengailu. Sitä varten sinne mennään, eiks vain?

      Sitten on tuo ideologinen puoli. Baaria pidetään pystyssä liiketoiminnan vuoksi, ei jonkin omituisen hyväntekeväisyyden ja yhteisöllisyyden illuusion ylläpitämiseksi, mitä ryyditetään ajatuksella, että baari toimii näyteikkunana heteroille. Tästä ajattelutavasta en ole koskaan päässyt perille, mutta kaipa se johtuu siitä, etten ole viettänyt aikaani Helsingin vihreiden tarinatuokioilloissa porisemassa tasa-arvosta, maailmanparannuksesta ja sun muusta kera reilunkaupan luomuteen...

      • toinengay

        "Sellainen pienempi, kodikkaampi, lämpimämpi paikka olis taatusti kannattava, jopa pelkille miehille suunnattuna."
        Onhan noita pieniä kuppiloita, homomiehille suunnattuja. Mutta ne nyt ovat melkein aina tyhjillään. Kyllä se lähinnä niin on, että lesboille pitäisi saada joku kunnon yökerho, niin tuo DTM:nkin sukupuolijakauma vähän tasoittuisi. Ei sillä, kyllä minä naistenkin kanssa viihdyn samassa baarissa tottakai, mutta haittaahan se vähän seuranhakua kun lähes jokainen vastaantulija on lesbo. Eli kaikki homot vain Mamaan, kyllä sinne sekaan mahtuu! Ja onhan se tyttörakkaus toki söpöä :)


      • ...

        No, onhan noita. On Manssi ja Hercules, eiköhän siellä jakauma ole aika paljolti miesvoittoista. Manssi varsinkin on hyvin ei ekslusiivinen kaljakuppilamainen, jonne ne ei niin hienot ja koreat tavisjunttimiehet voivat tallustella ostamaan alekaljaa ja laulamaan karaokea ilman, että pelko on takaraivossa, että en kelpaa tämän näköisenä kellekään tai että joku mittailisi päästä varpaisiin, että oletpas juntin oloinen...

        Ps. Ne siideripissiksetkin voivat olla homoseksuaaleja, maksavia asiakkaita.


    • Smojäbä

      olis siistii kun olisi joku miesten ilta ja rakennettaisiin tilapäisesti darkroom tyylisiä paikkoja yksityisempään menoon.

    • Soon 18

      En varmuudella voi sanoa, koska oma ikäni ei riitä vielä siellä käymiseen, mutta mielestäni siellä on joskus järjestettäviä miesten- ja naisteniltoja. Homokansan suhteellisen pienen määrän takia on todella epäuskottavaa että vain esimerkiksi lesboille tarkoitetut baarit olisivat taloudellisesti kannattavia. Yrityksen pyörittäminen on rankkaa hommaa ja ei ole helppoa saada yökerhoa tuottamaan, etenkään yökerhoa jonne useimmiten ei muut, kuin seksuaalivähemmistöön kuuluvat eksy. :) Voisithan tietysti ehdottaa jollekkin ravintolan tapahtumista vastaavalle henkilölle, että näitä miesten- ja naisteniltoja järjestettäisiin enemmän. :)

      • varmaankin

        Jos Mamankin kokoinen paikka on täynnä naisia, niin ihan varmasti joku pelkille naisille tarkoitettu baari menestyisi


      • asenne1
        varmaankin kirjoitti:

        Jos Mamankin kokoinen paikka on täynnä naisia, niin ihan varmasti joku pelkille naisille tarkoitettu baari menestyisi

        Eipä vain tähänkään päivään asti ole menestynyt (jos asiaa tarkastellaan vaikkapa 20 vuoden säteellä). Lisäksi tosiaan miehille on jo baareja, joissa enemmistö on miehiä, naisille ei yhtään ainutta. Vaikka meillä Suomessa on suhteellisen vapaata olla omia itsejämme, on treffipalstat, chatit, baarit ja vaikka mitkä, mutta aina vaan valitetaan kun seuraa ei löydy. Oisko syytä omassa peilikuvassa myös? Oisko syynä se,että kontaktia ei osata tai uskalleta ottaa, ollaan ujoja ja epäsosiaalisia ym..? Ihmisiin voi myös tutustua baarien ulkopuolella. Typerää laittaa muiden ihmisten syyksi kaikki. Vaikka baari olisi täynnä pelkästään miehiä etkä siltikään saa seuraa sitten millään, niin missä vika? Asenteessa vai oman aktiivisuuden puutteessa? Luonteessa?


      • noasenne
        asenne1 kirjoitti:

        Eipä vain tähänkään päivään asti ole menestynyt (jos asiaa tarkastellaan vaikkapa 20 vuoden säteellä). Lisäksi tosiaan miehille on jo baareja, joissa enemmistö on miehiä, naisille ei yhtään ainutta. Vaikka meillä Suomessa on suhteellisen vapaata olla omia itsejämme, on treffipalstat, chatit, baarit ja vaikka mitkä, mutta aina vaan valitetaan kun seuraa ei löydy. Oisko syytä omassa peilikuvassa myös? Oisko syynä se,että kontaktia ei osata tai uskalleta ottaa, ollaan ujoja ja epäsosiaalisia ym..? Ihmisiin voi myös tutustua baarien ulkopuolella. Typerää laittaa muiden ihmisten syyksi kaikki. Vaikka baari olisi täynnä pelkästään miehiä etkä siltikään saa seuraa sitten millään, niin missä vika? Asenteessa vai oman aktiivisuuden puutteessa? Luonteessa?

        No ne muut homobaarit ovat joko tyhjillään tai täynnä rumia äijän käppänöitä (poislukien Herkku). En minä sellaisia kaipaa. Ja mitenköhän h*lvetissä voi ottaa kontaktia toiseen mieheen vaikkapa Mamassa, kun siellä on pelkkiä NAISIA?!


      • oma vikansa
        asenne1 kirjoitti:

        Eipä vain tähänkään päivään asti ole menestynyt (jos asiaa tarkastellaan vaikkapa 20 vuoden säteellä). Lisäksi tosiaan miehille on jo baareja, joissa enemmistö on miehiä, naisille ei yhtään ainutta. Vaikka meillä Suomessa on suhteellisen vapaata olla omia itsejämme, on treffipalstat, chatit, baarit ja vaikka mitkä, mutta aina vaan valitetaan kun seuraa ei löydy. Oisko syytä omassa peilikuvassa myös? Oisko syynä se,että kontaktia ei osata tai uskalleta ottaa, ollaan ujoja ja epäsosiaalisia ym..? Ihmisiin voi myös tutustua baarien ulkopuolella. Typerää laittaa muiden ihmisten syyksi kaikki. Vaikka baari olisi täynnä pelkästään miehiä etkä siltikään saa seuraa sitten millään, niin missä vika? Asenteessa vai oman aktiivisuuden puutteessa? Luonteessa?

        Miksi ne lesbot eivät viihdy keskenään vaan pitää tunkea aina miesten sekaan. Homopaikkoihin tunkee heteroakatkin ja niiden perässä heteromiehet, sitten ei olekaan enää homopaikka.

        Kesäleirillä lesboja oli käynyt vain 10-20, miehiä 100-200, kun yhdistettiin, lesboja onkin yks kaks moninkertainen määrä, miehiä paljion vähemmän. Ei se ole miesten ongelma jos akat ei viihdy keskenään, olkoot sitten kotonaan tai menkööt heteropaikkoihin.


    • lamajanhomoit

      Suurin ongelma on varmaan että sateenkaari kansallakin on asuntolainoja yms. Lisäksi elämisen kulut ovat muutenkin nousset palkkoja nopeammin. Ihmisillä ei yksinkertaisesti ole rahaa käydä kovin usein baarissa varsinkin kun hintataso on päätä huimaava. Homotkin osaavat hakea juomansa Tallinnan satamasta.

      • no.jopas.on.elämää

        Jos siitä palkasta ei riitä asuntolainan jälkeen maksaa muutaman euron sisäänpääsy- ja narikkamaksua sekä paria drinksua, niin ihmettelen suuresti, millä edellytyksillä se pankki on lainaa edes myöntänyt. Johan sen sanoo arkijärkikin, että lainan korkotaso voi muuttua, mikä ajaa kerralla kotitalouden ongelmiin, jos jo peruskorko asettaa talouden noin kovalle koetukselle. Liikkumavaraa pitää jäädä lyhennysten jälkeenkin ja kun sitä asuntolainaa on vielä tarkoitus maksaa seuraavat 15-20 vuotta...

        Miksi sinne baariin ylipäätään mennään? Ryyppäämään ja rypemään? Vai etsimään seuraa tai muuten vaan viettämään iltaa? Ihan oikeastiko Helsingin homot tykkäävät vetää jotain halpaa 80% viru valgeeta kaksin kämäsessä kämpässään, vaikka se nyt sattuisikin olemaan oma.


    • kertokaa

      Alempana lainaus nimimerkiltä Aina yksin

      "On käyty homobaarit tanssilavat kylpylät koluttu netissä kaikki mahdolliset seuranhakupalstat mutta aina vain yksinäisyys jatkuu. Joten gaybaaritkin ovat täysin turhia paikkoja koska niistä ei ole mitään apua."

      Ja tässä kysymykseni: Kertokaa minulle??

      Minkälaiseksi tämä nykyinen homokultturi on muotoutunut tai muotoutumassa,
      meillähän on lainsuomat oikeudet ja puitteet tänään elää ihmisinä ihmisten joukossa mutta onko vaikeaa löytää seurustelu ja pitempäänkin suhteeseen etenevää kaveria ja jos kaverin löytää niin onko suhde antava, rakentava, uskollisuuteen luottamukseen ja toisen kunnioittamiseen perustuva, että saan rakastaa ja minua rakastetaan vai hajoaako suhde suhteellisen nopeasti?

      Itse olen elänyt muutaman vuosikymmenen kiinteässä miessuhteessa, kaikissa mahdollisissa iloissa mitä ihmissuhde antaa....joskus myös suruissa mutteivät nuo surut ole suhdetta murskanneet (oikein ymmärrettynä ne ovat vahvistaneet).

      En siis tunne tämän päivän homo kulttuuria kovinkaan hyvin, emme kuulu mihinkään "sisäpiireihin" elämme ihmisinä ihmisten maailmassa. Emme ole eriytyneet homoiksi.

      On tietysti ollut molemmin puolisesti tietoinen valinta se että tämä nyt on meidän juttumme eikä siihen ole sisältynyt salarakkaat, deittailut, chattailut, uusien kavereiden etsimiset tai mikään muukaan joka hajottaisi hyvää suhdetta.
      Sanoisinko näin, Suhde on perustunut toisen kunnioittamiseen, luottamukseen, välittämiseen, uskollisuuteen, yhdellä sanalla sanoen rakkauteen.

      Siis kertokaa omia tunteitanne ja ajatuksianne kysymykseeni.

      • no.jopas.on.elämää

        Aivan kuin aistisin moraalista närästystä tästä sinun vuodatuksestasi? Jokainen tekee omalla elämällään mitä haluaa; jos haluaa omistaa sen hedonismille, niin miksikäs ei? Se on jokaisen oma valinta ja pysykööt sellaisena. Miksi ihmeessä siitä pitäisi tehdä tiliä?

        Olen minä tavannut muutaman homoparin, jotka ovat olleet yhdessä iät ja ajat, mutta suhdetta on kalvanut vuosi vuodelta yhä enemmän se, että ei ole nähty eikä koettu elämää, kuten juurikin sitä satunnaista seksiä, eksotiikkaa, puhdasta intohimoa... Yhdessä on mukava vanheta, mutta mukavaa ei ole tuntea, että se vanheneminen vie yhä kauemmaksi tilaisuuden kokea jotain muutakin kuin sitä "tasapaksua seesteisyyttä", jota on luvassa koko loppuelämäksi, ihan sinne hautaan saakka. Joskus se parisuhde voi muuttua ns. "kultaiseksi häkiksi".

        Sen lisäksi näkisin, että monet pariutuneet tapaukset kokevat olensa jotenkin ylempänä; on päästy kolmannelle pesälle ja ollaan melkeinpä yhteiskunnan arvostettuja jäseniä; on se asuntolaina, virallistettu suhde, keskiluokkaiset kulissit ja sun muut releet. On todistettu se, että homot voivat tehdä jotain muutakin elämällään kuin vain harrastaa seksiä, eli omasta elämästä on muokattu yksi vuosikymmenien mittainen poliittinen statement. Niitä "toisia" sitten katsellaan moraalisesti tuomitsevina nenänvartta pitkin, eli kuten totesit "... elää ihmisinä... ", elikä se vapaa seksi tekee sitten ei-ihmiseksi vai...?

        Mitä tulee tuohon "aina yksin" kirjoitukseen, niin sehän on rankkaa sarkasmia. Ei kai kukaan elämänsä rakkautta jostain kylpylästä tai nudistirannalta odota löytävänsä? Kyllä sinne on menty ihan muissa merkeissä :D Yksinäisyys on siitä erikoinen juttu, että siitä voi nauttia tai siitä voi kärsiä. Se on pitkälti valitanta- ja asennekysymys.

        Baarit ovat sitten niitä paikkoja, mistä voi jotain löytääkin, mutta valitettavasti niistä halutaan eroon, koska ne ovat merkkejä homojen segregaatiosta tai syrjinnästä. Syystä tai toisesta aika harva homokundi uskaltaa kuitenkaan aloittaa keskustelua suoraan sellaisen kanssa, jonka suuntautumisesta ei ole selvyyttä, eli pelätään jotain, mutta mitään pelättäväähän ei pitäisi olla? Tämäkin palsta on täynnä teinien aloituksia, mistä tiedän, onks se homo tai poikiin kallellaan jne. Paradoksaalista kyllä suvaitsevainen yhteiskunta tekee homoudesta vaikeampaa, vaikka se muuta väittää.


    • ON ON

      Mukavaa.
      Miksihän tässä nyt pitäisi moraalisesti närästää.
      Tasan tarkkaan jokaisen elämä on hänen itsensä valitsema ja se on koskematonta ja loukkaamatonta, hyväksytään.
      Elämää kuitenkin nähdään ja koetaan jokaisena päivänä, vieras on ajatusrakennelma "kultaisesta häkistä" on myös outo ilmaisu ulkopuolisena sanoa toisen elämästä "tasapaksu seesteisyys",
      eihän loppuelämä sitä sitten ole, jos joku janoaa kokemuksia joita on jäänyt paitsi niin vapaus on vallita ja tehdä toisin, sekin on ihmisen oikeus.
      Asuntolaina tai ei, noitakin ratkaisuja jokainen tekee vapaavalintaisesti, ei aihetta vastaväitteisiin.
      Toisetkin ovat ihmisiä ilman lainausmerkkejä ja moralisointia omine valintoineen.
      Vapaa seksikin on omavalintainen, toiset haluaa ja toiset ei, mikä kellekkäkin sopii.,
      mutta sehän on o.k. jos jotkut tekevät jotakin muuta elämällään kuin harrastavat seksiä, ihastuttavan laaja kirjo ihmisen itsensä vapaudella valita tahtonsa mukaan,
      elämälle kiitos.
      Outo vastakkainasettelu. "Elää ihmisinä" tai sitten "vapaa seksi" ei ihminen.

      "Yksinäisyys on siitä erikoinen juttu, että siitä voi nauttia tai siitä voi kärsiä. Se on pitkälti valitanta- ja asennekysymys"

      Aivan uskomattoman hieno ajatus siinä tapauksessa jos ihminen kykenee nauttimaan yksinäisyydestä, monet vain tuntevat niinkuin nimimerkkikin "aina yksin" .

      Mikä se nyt niin vaikeaa on, aloittaa keskustelua toisen ihmisen kanssa, ei kai sitä suuntautumista tarvitse tietää, ihmiset ovat yllättävän mukavia välittämättä suuntautumisesta kunhan vaan alkaa juttelemaan, ei toki aina juttu ala luistamaan....tällaistahan tää elämä nyt vaan on.

    • Gayboiga

      Muistaakseni olen käynyt DTM:ssä kaksi kertaa ilta-aikaan ja kerran päivällä "kaffeella".

      Toinen noista iltakäynneistä oli 2000-luvun allussa silloin kun toimi vielä Annankadulla(?) Oli ihan eka kerta gaybaarissa ja unohtumatonta olis tarvinnut olla ja olikin siinä mielessä, että yhä muistan että häivyin noin 20 minuutin jälkeen kun olin niin tyrmistynyt ja pettynyt paikan "miesten" tasoon. Kauheita platinablondattuja, silmämeikkipissiksiä ruipelot käsivarret paljastavissa naisten toppeja muistuttavissa paidoissa.

      Toinen kerta dtämmässä oli joskus 2003 ehkä, kun toimi Punavuoressa, eksyin paikalle maanantai-iltana, en muista syytä miksi, ja koko halli oli tyhjä lukuunottamatta huumekohun keskellä elävää Jussi Ahdetta silloisine tyttöystävineen ja erästä 3-osaiseen pukuun pukeutunutta mustaa jenkkihomoa joka haukkui mua rasistiksi.

      Se pullakahvikerta joskus vuosia myöhemmin oli OK, vaikka en ole varma oliko pulla itse leivottu vai einestä.

    • 3+6

      No olisitte tyytyväisiä että homoille ylipäätänsä on kunnon yökerho

      • hjhj6

        Niin, vain yksi Helsingissä, saisi olla useampia


    • hhhhhh

      DTM on nyt muutenkin surkea pintaliitopaikka

      • fisjfopsfs

        Tässähän se on tiivistettynä. Ihan vitun karsea mesta. Ikään kuin näistä teinihelveteistä ei saisi muutenkin tarpeekseen kun ihan heterokavereiden kanssa on viihteellä..


      • aehajaerhjeth

        Eikös tämä DeeTeeÄm ole iät ja ajat kiikkunut Helsingin yöelämän baarilistan kärjessä? Se takaa sen, että sinne kerääntyy enemmän tai vähemmän heteroita jatkossa. Kertonee jotain suosiosta, ei siis pelkästään homojen keskuudessa.

        Sen sijaan tuo teinihelvettien yleisyys selittyy suomalaisten elintavoilla; moni riekkuu elämänsä kyllyydestä, kun on päässyt täysi-ikäiseksi, ryypätään, naidaan ja revitään "ilo" elämästä irti. Kun tuo muutaman vuoden pakonomainen juhlaputki on ohitse, alkaa arki ja aikuisuus, työelämä, tienaaminen ja asuntolainan lyhentäminen.

        Keski-ikä alkaa Suomessa aikaisin, paljon aikaisemmin kuin tuntemieni ulkomaalaisten joukossa. Siellä ei polteta nuoruutta kuin kynttilää, kummastakin päästä, vaan säästetään jotain siitä innosta, uteliaisuudesta, elämänhalusta ja raikkaudesta aikuisuuteen. Muutenkin keski-ikäiset suomalaiset näyttävät - seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta, jotenkin niin väsähtäneiltä, elämäänsä kyllästyneiltä, vanhoilta.


      • Anonyymi
        aehajaerhjeth kirjoitti:

        Eikös tämä DeeTeeÄm ole iät ja ajat kiikkunut Helsingin yöelämän baarilistan kärjessä? Se takaa sen, että sinne kerääntyy enemmän tai vähemmän heteroita jatkossa. Kertonee jotain suosiosta, ei siis pelkästään homojen keskuudessa.

        Sen sijaan tuo teinihelvettien yleisyys selittyy suomalaisten elintavoilla; moni riekkuu elämänsä kyllyydestä, kun on päässyt täysi-ikäiseksi, ryypätään, naidaan ja revitään "ilo" elämästä irti. Kun tuo muutaman vuoden pakonomainen juhlaputki on ohitse, alkaa arki ja aikuisuus, työelämä, tienaaminen ja asuntolainan lyhentäminen.

        Keski-ikä alkaa Suomessa aikaisin, paljon aikaisemmin kuin tuntemieni ulkomaalaisten joukossa. Siellä ei polteta nuoruutta kuin kynttilää, kummastakin päästä, vaan säästetään jotain siitä innosta, uteliaisuudesta, elämänhalusta ja raikkaudesta aikuisuuteen. Muutenkin keski-ikäiset suomalaiset näyttävät - seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta, jotenkin niin väsähtäneiltä, elämäänsä kyllästyneiltä, vanhoilta.

        Älä huoli, uusi typerä ja järjetön sijainti, huonot liikenneyhtedet ja typerä paikannimi (Teurastamo kuulostaa lähinnä Murhaamolta kuten Kvääristökin kuulostaa lähinnä Kivääristöltä) tulee nakertamaan suosiota ja kohta paikka onkin konkassa..


    • Anonyymi

      Sieltä saa kikkeliä pyllyyn varmaa on sontannen mulkunpie...

    • Anonyymi

      Homopornoa on netti täynnä. Katso sitä ja runkkaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4562
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe