Sisällön tallentava selain?

maksettuData_talteen

Mikähän selain osaisi tallentaa sisällön ?

Eli ongelma on tämä:

Olen kirjautunut eräälle web -sivulle (vaatii siis käyttäjätunnuksen ja salasanan, ovat maksullisia, jonka olen maksanut).

Kun sivulla olevaa "Hae tiedot" -nappia painaa, selain suorittaa pätkän javascriptiä, joka ohjaa selaimen noutamaan halutut tiedot palvelimelta, ja tämän jälkeen tiedot tulevat näytölle, eli ilmeisesti JS -koodi suorittaa document.write(xxx);

Olen yrittänyt tallentaa saman sivun sekä operalla että firefoxilla, ja molemmissa olen ennen tallennuskäskyä aktivoinut "Työskentele yhteydettömässä tilassa" -valinnan.

MUTTA: kumpikin selain tallentaa itse sivun sellaisena, kuin alkuperäinen sivu on palvelimelta tullut, eli sisältää kyllä javascript -koodin, mutta EI sisällä sitä sisältöä, jonka ko. JS -koodi on ensin noutanut palvelimelta ja sitten kirjoittanut web -sivun näkyvään versioon em. document.write(xxx); -funktiokutsulla.

Onko sellaista selainta, joka osaisi tallentaa dokumentin sellaisena, kuin se on sitä katsottaessa, eli siis tallennettavan tiedoston pitäisi sisältää nuo JS:llä haetut ja näytetyt tiedot? Mikä selain osaisi tallentaa sivun tietoineen?

Näköjään jotkut web -sivujen tekijät ovat keksineet käyttää tuota "voit katsoa, mutta et tallentaa" -kopiosuojauksena.

Sivun tulostaminen esim. paperille tulostimella ei auta, koska sivun olennainen sisältö on lista linkkejä, eli tulosteessa näkyy kunkin linkin näkyvä teksti, mutta EI ko. linkin URL:ia, ja juuri se URL on tässä se tärkein tieto.

Ja näitä linkkejä on sivulla useampi sata jos ei yli 1000, joten manuaalinen jokaisen linkin kohdalla "kopioi linkin osoite" ja sitten esim. muistiossa "liitä" on sekin aikamoinen työrupeama.

Eli haluttaisiin tiedostoon siten, että kustakin linkistä tallentuu sekä näkyvä teksti että myös URL.

Miten ?

2

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfsc dg

      Jos ymmärsin oikein, niin miten olisi kuva sivustosta PrintScreenillä?

    • maksettuData_talteen

      Jos ymmärsin oikein, niin miten olisi kuva sivustosta PrintScreenillä?

      Eli kun oikea html -koodi näyttää tältä:


      Sisällön tallentava selain

      Niin olisit tyytyväinen (?), kun tallenteessa lukisi pelkästään:

      Sisällön tallentava selain

      Kun siinä pitäisi lukea myös:

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/12091245

      Sopivalla ohjelmalla tuo tietysti onnistuu, mutta...

      ... jos kerron täällä miten, homma muuttuu vaikeammaksi, kun sivustojen ylläpitäjät estävät tallennuksen ko. keinolla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      231
      16695
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      22
      2108
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1940
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      189
      1709
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1443
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1092
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      962
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      847
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      738
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      211
      728
    Aihe