Palautus epäonnistui

Apuja kaipaava

Eli sain muutaman tuhannen kuvaa ns.palautettua Getdataback ntfs ohjelmalla.!Albumien nimet ja kuvien koot ovat kaikki niin kuin pitääkin mutta kun aukaisen kuvaa se herjaa että esikatselu ei ole käytössä:!!!Eli missä meni vikaan.??Recuvalla ei saanut palauttetua kun n.10000 pikku netti kuvaa jotka kooltaan 3-5 kt..Palautettu levy on formatoitu ja järjestelmänä oli vista.

8

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietoa lisää

      Mikä sen levyn kanssa sitten meni alkujaan päin mäntyä?

    • 1UWxV9tS

      Pelastusohjelmilla menestys on hyvinkin vaihtelevaa. Saa olla tyytyväinen mikäli saa edes osan tiedostoista takaisi. Ainoa varma ja helppo keino on ajan tasalla olevat varmuuskopiot.

    • Kaikkia ei välttämättä saa enää palautettua kun käyttiskin on asennettu uudestaan koneelle.

    • Apuja kaipaava

      Levylle ei ole asennettu uutta käyttöjärjestelmää,levyyn iski virus aikanaan ja oli "pakko" formatoida se...

      • turhaan teit

        MBR:n korjaus olisi melko varmasti riittänyt, ei virukset yleensä koko levyä tuhoa.

        Active Partion Recoveryllä voi onnistua palauttamaan formatoinnin jälkeenkin, ainakin minulla onnistunut. Jos tärkeitä, kannattaa ostaa, en muista onnistuuko ilmaisella, mutta voi ainakin kokeilla.

        http://www.partition-recovery.com/


      • Ideoita jatkoon

        Minä onnistuin kerran unisena asentamaan viruksen (klikkasin hiirellä nopeammin kuin ajattelin), eikä konetta enää voinut bootata ja käyttää... siltä kovalevyltä. Eikä sitä virusta olisi saanut poistettuakaan.

        Ratkaisu oli bootata toiselta kovalevyltä (oli jo valmiiksi pöytäkoneessani kiinni, bioksesta vaan vaihtamaan boottausjärjestystä), jolloin pääsin käsiksi viruksellisenkin levyn dataan. Oikeastaan ei tarvinnut palauttaa kuin jotain pientä, koska data oli eri partitiolla kuin Windows.

        Mikrossani on kaksi kovalevyä, joissa molemmissa on 100-200 gigan Windows-partitiot ja varsinainen data on eri partitioilla. Jaan levyn yleensä kolmeen tai neljään partitioon: käyttis sovellukset, pelit, muu data, backup.

        Yhden partition systeemeissä tulee ongelmia. Ne ikävästi ovat vaan monesti oletuksena valmismikroissa.


      • 7+2
        Ideoita jatkoon kirjoitti:

        Minä onnistuin kerran unisena asentamaan viruksen (klikkasin hiirellä nopeammin kuin ajattelin), eikä konetta enää voinut bootata ja käyttää... siltä kovalevyltä. Eikä sitä virusta olisi saanut poistettuakaan.

        Ratkaisu oli bootata toiselta kovalevyltä (oli jo valmiiksi pöytäkoneessani kiinni, bioksesta vaan vaihtamaan boottausjärjestystä), jolloin pääsin käsiksi viruksellisenkin levyn dataan. Oikeastaan ei tarvinnut palauttaa kuin jotain pientä, koska data oli eri partitiolla kuin Windows.

        Mikrossani on kaksi kovalevyä, joissa molemmissa on 100-200 gigan Windows-partitiot ja varsinainen data on eri partitioilla. Jaan levyn yleensä kolmeen tai neljään partitioon: käyttis sovellukset, pelit, muu data, backup.

        Yhden partition systeemeissä tulee ongelmia. Ne ikävästi ovat vaan monesti oletuksena valmismikroissa.

        Olisi sitä konetta voinut vaikkapa live-Linuxilla käyttää ja ainakin siirtää rauhassa tietonsa turvaan.
        On myös olemassa buuttavia antiviruslevyjä, joilla olisi voinut puhdistaa, samoin niitä on joissain linux-distroissakin.

        Ja millä tavalla ei voinut buutata, sekoittiko virus muka MBR:n (tuskin) vai eikö Windowsin normaalitilaan voinut buutata? Vikasietotila minimaalisilla asetuksilla olisi voinut toimia, vaikka normaali vikasietotila ei ja sitä kautta puhdistus.

        Siinä, että buuttailet toisella Windowsilla korjaamaan alkuperäistä on kuitenkin olemassa mahdollisuus (joskin kaukainen) viruksen siirtymisestä Windowsista toiseen.


      • voi hyvinkin
        7+2 kirjoitti:

        Olisi sitä konetta voinut vaikkapa live-Linuxilla käyttää ja ainakin siirtää rauhassa tietonsa turvaan.
        On myös olemassa buuttavia antiviruslevyjä, joilla olisi voinut puhdistaa, samoin niitä on joissain linux-distroissakin.

        Ja millä tavalla ei voinut buutata, sekoittiko virus muka MBR:n (tuskin) vai eikö Windowsin normaalitilaan voinut buutata? Vikasietotila minimaalisilla asetuksilla olisi voinut toimia, vaikka normaali vikasietotila ei ja sitä kautta puhdistus.

        Siinä, että buuttailet toisella Windowsilla korjaamaan alkuperäistä on kuitenkin olemassa mahdollisuus (joskin kaukainen) viruksen siirtymisestä Windowsista toiseen.

        XP:ssä virus sai helposti sekoitettua MBR:n, seiskassa ainakin käyttöjärjestelmälevy paremmin suojattu. Tosin XP:ssäkin taisi mennä pilalle vain latauslevyltä ja aina sai korjattua.

        Minäkään en tallenna tai asenna juuri mitään windows levylle, jotkut ohjelmat tosin menee väkisin. Temp kansiotkin eri osiolla, ei virukset pääse luultavasti yhtä helposti hävittämään mitään jos sattuu tulemaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      176
      1697
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      347
      1278
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      66
      1179
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      195
      940
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      44
      898
    6. 69
      778
    7. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      770
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      37
      725
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      664
    10. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      650
    Aihe