Sossu maksaa vain silmälasit ei aurinkolaseja??

Osta yhdet......

Törmäsin outoon käytäntöön. Liikkeessä oli tarjous että osta kahdet saat toiset aurinkolasit omilla vahvuuksilla kaupanpäälle, riemastuin ajatuksesta ja valitsin silmälasit ja hienot aurinkolasit vahvuuksilla, mutta kun alettiin tekemään sossulle kustannusarviota niin myyjä sanoi ettei tässä tapauksessa saa kaksia lasia jos maksajana on kaupunki? Mikä ihmeen sääntö tuo nyt sitten muka on? Kyllähän köyhänkin silmät on hyvä suojata liialliselta auringonvalolta.

Jos olisin ostanut käteisellä silmälasit olisin siis saanut ne aurinkolasit kivasti kaupanpäälle, mutta näin en tietenkään pysty tässä tilanteessa toimimaan ja jäin ilman aurinkolaseja.

6

488

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hölmö!!

Mitään kustannusarvioita kannata tehdä. Ostat alle 100-150 euron lasit ja kiikutat kuitin sossuun. Jos ei käteinen riitä niin säästät sen aikaa että riittää. Saathan rahat kuitenkin takaisin nopeasti. Itse ostin 2 lasit yksien hinnalla ja maksoin käteisellä ja kuitti sossuun.

• Petu...
    • Olen testannut

Itse toimin näin:

Hankin itselleni uudet lasit Nissenin tarjouksesta, linssit sangat yhteensä 135€ ja näöntarkastus 20€. Toki otin samaan pakettiin aurinkolasit voimakkuuksilla 25€. Kun sain lasit noudettua, toimitin kuitin ja erittelyn toimeentulotukihakemuksen mukana ja lasit näöntarkastus hyväksyttiin. Tässä kohtaa pitää vaan olla tarkkana, että ottaa todellakin PERUSLINSSIT ilman minkäänlaisia ohennuksia, heijastuksenestoja, tms!!!!! Optikkoliikkeet tuppaa väkisellä "lisämyyntiä saadakseen" tuputtamaan niitä, mutta tosiasia on se, ettei niitä todellakaan normaalitilanteissa tarvi. Aurinkolaseja voimakkuuksilla laskelmaan ei tietenkään hyväksytty, mutta tuo 25€ ei aiheuttanut konkurssia. JOS olisin hakenut uudet lasit ns "listahinnoilla sossun hinta-arvioon", hintaa olisi tullut reippaasti yli 200€, eli tämä tarjouksen hyödyntäminen oli sossun etu!

• puolisokea pummi

Joskus normaalitilanne voi olla se että molemmissa silmissä on taittovirhettä yli -5.0 diopteria. Silloin todellakin tarvitsee voimakastaittoisesta materiaalista vamistetut ohennetut ja pinnoitetut linssit. Jos ostaa tavalliset linssit, niin saa sellaiset pullonpohjat, että tulee niska kipeäksi niitä kanniskellessa. Laidoilta linssin paksuus voi tosiaan olla jopa 10 millimetriä. Mietippä vaikka mittaviivottimen kanssa miltä sellainen näyttää.

• Olen testannut
        puolisokea pummi kirjoitti:

Joskus normaalitilanne voi olla se että molemmissa silmissä on taittovirhettä yli -5.0 diopteria. Silloin todellakin tarvitsee voimakastaittoisesta materiaalista vamistetut ohennetut ja pinnoitetut linssit. Jos ostaa tavalliset linssit, niin saa sellaiset pullonpohjat, että tulee niska kipeäksi niitä kanniskellessa. Laidoilta linssin paksuus voi tosiaan olla jopa 10 millimetriä. Mietippä vaikka mittaviivottimen kanssa miltä sellainen näyttää.

Mulla on voimakkuuksia sylintereineen päivineen -5 diopteria, ei ohennuksia, eikä heijastuksen estoja ja hyvin toimii. Nuo lisäjutut on vain ja ainoastaan optikkoliikkeiden lisämyyntiä, kyllä ne mullekin yritti sinnikkäästi kaupata niitä lisäjuttuja, mutta yhtä sinnikkäästi pidin pääni. Sossuhan hyväksyy VAIN normaalit linssit, ei mitään extraa. Reunan paksuus ei muuten pahemmin häiritse, kun valitsee muovisankaiset linssit ja mahdollisimman pienellä linssillä olevan kehyksen.... joka tietysti muuten istuu käyttäjällensä ;)

• aikallista muka?

Ja karsastuslasit onkin hintavia- kun pitää olla kaksitehot samaan aikaan vielä. Karseella tinkimisellä sain viime kesänä lomapalkoistani maksettua lasit, halpoihin kehyksiinkin- kaikki tarjoukset eri jutuissa mukaanlukien, reilusti yli 600 euroa. eikä sossu työssäkäyvää pienipalkkaista kaipaa.

Oranssit suotimet pitää vielä ostaa, kontrastit... ne katoaa aurinkoisella kelillä vaikkei kohti paista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      143
      3958
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      359
      3064
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2008
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1705
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1139
    6. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      975
    7. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      974
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      851
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      71
      839
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      794
    Aihe