"kaiholla muistelet"?
Kerro YKSI rakennus tms Imatralta, jota ei enää ole ja jota
31
1817
Vastaukset
- Farkkuasuinen
Vuoksenniskalla olevaa Sävel & soitin-kaupaa, tai lähinnä sen kaupan ihania korkeita rappusia! Niillä tuli istuskeltua kamujen kanssa ja tiirailtua vastakkaista sukupuolta. Välillä haettiin rappusten vierestä olevasta kioskista lipsiä ja sittistä ;)
- sävelen ja soiyttime
Eli: Kieku ja Kaiku
- ajan kelil ku kelil
Hevosmiesten Baari Vuoksenniskalla
- mennyt aika
Nousevan auringon talo.
- se ainoa oikea
puubaari
- Anonyymi
Puubaari olikin varsinainen instituutio jossa kulttuurit kohtasivat.
- pankkiiri
Bionmäen ryyppyjengi
- Anonyymi
Mambo ,Tauski oliko muita?
- onhan noita
Vanha osuuskaupan talo Vuoksenniskalla, joka purettiin parkkipaikan tieltä.
Vanha Imatran asemarakennus, joka purettiin muuten vaan.
Napinkulman talo Imatrankoskella, joka purettiin betonikolossin tieltä.
Imatran Raudan talo Imatrankoskella, joka purettiiin betonikolossin tieltä.
Vuoksenniskan Osuusliikkeen talo, joka purettiin muuten vaan, koska annettiin mennä huonoon kuntoon. - nousevanauringontalo
Nousevan auringon talo kyllä vieläkin paikallaan, ja meininki kuin ennenvanhaan..
- iipeevee
IPV Super pesiksessä
- Paappanen
Ei oo tullu käytyy Vuoksenniskan vanhassa satamassa aikoihin ei sinne taida nykyään päästäkkään koska Storan aluetta, mutta siellä oli SOK-Vuoksenmaan varasto aivan laiturin vieressä, ''Ranta-Piru''-baari oli piskuinen tönö rannassa,
Vuoksenniskan asema oli myös rannassa, varastorakennuksia ja halkopinoja tietty myös.
Onko siellä enää mitään näistä?Kioski Niskalla Divarin ja autokoulun konttorin vieressä. Tais muuten olla Paappasen kioski. Siitä kun nuorena piti/sai käydä ostamassa "kumeja", niin setä tarjosi myös ostettavaksi "Jallu" tai Coktail-lehteä, sekä Mer-Mer jotakin pahan makuisia pillereitä, tai ei ne oikeastaan mitään pillereitä olleet, mutta kuitenkin.
- 60- lukua
Portsillassa joen Korvenkylän puolella Imatralta katsottuna vasemmalla, oli kaksikerroksinen muistaakseni siniharmaa puutalo. Malliltaan sellainen neliskanttinen tönö. Asui vähän laitapuolen poruhkaa ennen purkua.
Kuka muistaisi kenen se oli ja oliko sillä talolla kansan suussa nimeä. Linja-autopysäkki oli sen kohdalla mihin paikallinen Ruposen ruskea pysähty Tiuruniemestä, Rauhan ja Rauhan aseman kautta Imatralle tullessa, siihen nykyisen vesilätäkön kohdalle , eli päätepysäkille. Siis valtsun ja kioskin väliin. - Äläppäs
kele halveeraa. Mie olen asunut siinä talossa n. 1964-1965 aikana. Ikä 4-5v.
Muistan elämäni ensimmäisiä juttuja tapahtuneen tuon talon ympäristössä. Esim. liikuskelin ihan ilman valvontaa läheisessä metsässä, jossa oli hevoshaka ja äiti oli helisemässä siellä olleen hepan kanssa kun minua etti. Kerkesin aina kun silmä vältti touhuumaan missä milloinkin.
Pitää muistaa, että silloin esim. raskas liikenne kulki "kulmien kautta pitkin Lappeentietä. Kulmien sillan kautta koska ei mahtunut mansikkalan "vanhan" sillan kautta.
Tähti hetkiä lapsuudessani oli kun olin siinä talon vieressä linja-auto pysäkillä Imatranajojen aikaan, kun saapui moottoripyöräpoliisien komennuskunta. En silloin osannut laskea mutta niitä poliiseja oli paljon. Minä, pieni poika tervehdin heitä iloisesti kättä nostamalla. Kaikki poliisit heilauttivat kättään. Siitä varmaan pieni poika vaikuttui ja sai itsevarmuutta hoidella liikennepoliisin hommia.
"Lapsenvahtini" jonka olisi pitänyt minua kaitsea, joutui hakemaan miut jos jonkinlaisista jutuista. Esim. heiluin liikennepoliisina Portsillassa pikkuliikennepoliisina polkupyöränpumppu pamppuna
Muutettin pois ja vuoden sisään siihen jossa , oltiin asuttu, nurkasta tuli rekka-auto sisään.
Aloittaja on varmaan oikeessa siinä, kertoessaan loppu vaiheesta.- dxf cgh
Minä olen myöskin kuulemma asunut siinä talossa. olin ollut vielä vaipoissa ja äitini oli kuulemma huuhtonut vaippani siinä silloisessa joessa joka on jo kuivunut kokonaan pois.
- Osuuskaupan Liisa
Rantakoulu. Imatran cooleimmat bändit pitivät ruokalarakennusta harhoituskämppänä. Mitä ihania pitkätukkia siellä kävikään. Kaukaa ihailtiin ja kuunneltiin.
- UlkoImatralainen
Karhunpesän kiinteistö Karhunmäellä. Siinä talossa opin joskus -70 luvun loppupuolella kaiken tietämisen arvoisen baarissa istumisesta. :D
- sillä sipuli
Teklan snakari
- kulmin kasvatti
Rakennus on vielä olemassa, mutta ei entisensä, nimittäin Imatrankosken Sokos, sitä on ikävä, siellä lapsena ja nuorena tuli marhattua ja ostettua pehmisjäätelöä.
Kulmilla kun pyörittiin, mentiin myös viereiseen rakennukseen, mkä sekin on vielä olemassa, mutta siellä ei enää ole Centrumia, jossa tuli myös lorvittua ja ostettua toiset pehmikset. Napintorillakin tuli käytyä sekä siinä vieressä olevalla grillillä.
Eipä näy myöskään entisiä R-kioskeja esim siinä. Pistetalojen kohdilla, eli olkoon tämä pikku rakennus se YKSI, jota ei enää ole.- Vanhus MV
Urheiluliike Kaakkois-Karjala,minkä Hatakka polki jalkoihisa kun alkoi noitten televisioiden myyntibuumi.
- Anonyymi
Samoilla nurkilla tuli itsekkin lapsena pörrättyä.
- Kossuvichy
Monttu! Ai sitä eronneiden ja karanneiden määrää!
- Kansakoululainen
Linnalan puukoulu
- alvar-aaltopelti
Kultuurihistoriallisesti tärkeä rakennus oli se entisen taksiaseman viereisessä metikössä oleva nakkikioski. Tai siis metsän laidassa, mistä lähti polku leipomon suuntaan.
Peltinen, noin metri kertaa metri kooltaan. Muuta huonoa ei ollut sanottavana kioskista kuin se, että vesisateella kengät kuraantu kun afaltti ei ihan yltänyt luukulle saakka. Höyrystetyt lenkkimakkaran siivut maistui sämpylän välissä, kun krapula punki pääkoppaan taksia odotellessa kapakkareissun jälkeen.
Siinä sitä mussuteltiin sinapit rinnuksilla ja arvottiin mikä auto se rakennuksen takaa seuraavaksi kyydin antaa. Oliko se pystylamppunen Mersu, lepakko Datsun, 504 pösö, Virtasen Toyota Crown vaiko Karjalaisen musta Volga.- aika entinen
Joo ja mirkku siellä myös päivysti,oli myös pieni valkea koira mikä tuli
pummaamaan grillille ruokaa kun ravintolat meni kiinni
- Herkuttelu hetki
Epon grilli. Sitä tulee ikävä kun välillä tekee grilliherkkuja mieli.
- Tänkjuu
Vuoksenvahti Ja UPI
- Anonyymi
Jep,täysin samaa mieltä‼️
- Kurkvuoren
paviljonki. Oli kuulemma suosittu tanssipaikka. Oon kuullut paikasta paljon. Paviljonki palanut 1974.
Kenen omistama lie ollut? Mikä lienee muu historia.
Paikkakin on hakusessa.
Olin 14v kun paviljonki paloi.- stara skp
Omisti suomen kommonistinen puolue,oli tuhopoltto
- Anonyymi
stara skp kirjoitti:
Omisti suomen kommonistinen puolue,oli tuhopoltto
Tuhopoltto on vähän halventava nimitys isänmaallisesta teosta.
- ikivihreä
onnela.siel tuli paljon nuoruudessa viikonloppusin käytyy.sit karvakäsien krillin kautta kotia mikä oli melkei vasta päätä onnelaa.
- muistikuva
Eiks paviljonki ollut siinä vähän Hopealuskian alapuolella. Sellanen kellertävä puurakennus jossa oli eriväriset lasiruudut ikkunoina josta ei näkykny läpi. Osuinko oikeaan?
- Anonyymi
Hopealusikan alapuolella oli huvikeskus, pavi oli kurkvuoressa.
- No et
osunu.
- kuvamuisti
No, mikäs helkutin hökkeli se sitten oli. Pitkät portaatkin sinne muistaakseni oli.
- Anonyymi
Niskan esso!
- Anonyymi
Googlen mukaan: "Maalausliike V. Läåperi Oy on suljettu pysyvästi."
- Anonyymi
Pellisenkadun postilaatikko.
- Anonyymi
Osulan alakerta, Tainion jefti, Kaljatupa kulmilla ja Humina.
- Anonyymi
Sveton tulli.
- Anonyymi
Penan bunkkeria ei enää ole
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792178
- 951996
- 541906
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291349