Eräs 55v oli jo tehnyt hoitotestamentin lapselleen tiedoksi. Lapsen pitää hänelle palkata,vaikka joku työtön .Lukemaan hänelle lehtiä jiltaisin antaa konjakki tai viini lasillinen ja olla seurana...
Raha jolla voi mitä vaan palkata...
Kävinpä lukemassa ketjun Vanhukset.
8
84
Vastaukset
- sellainen passais
Joo joo mutta kun eräät hoitopaikat ovat niin edistyksellisiä, että ikäihmiset saavat yömyssynä konjallipaukunkin.
- linda3
Hyvähä on elellä siinä toivössa.. Emmehän tiedä ja minä ainakin toivoisin, että sellaista elämää ei olisi päivääkään.
- mirkkakin
Täytyy se merihuisku todeta olemme vanhoja,kun illalla väsyttää ja aamulla väsyttää. Olen ostanut vitamiineja ja popsinut,voihan se kevätväsymystä olla.
Yritetään piristyä ,kohta helmat heiluen päästää ulos... - Makriina ek
Ihan asian vierestä kysyn, olimmeko itse 55-vuotiaina valmiit päättämään, miten meitä tulisi käsitellä 70 vuotiaina?
Meidän näkökulmastamme katsoen 55-vuotias on meistä seuraavaa sukupolvea, oikeastaan lapsiamme. Ei heillä ole mahdollisuutta arvioida neljännesvuosisata eteenpäin.
Hoitotestamentin yksityiskohdissa on mielestäni toivomisen varaa, sillä arveluttaisi esim. tuo ääneen lukemisen vaatimus. Kauheampaa ei voi kuvitellakaan, kuin huonosti sisälukutaitoisen ihmisen tankkaus ja väärillä painotuksilla ääneen luettu teksti.
Tuskinpa testamentin laatijalla on varaa mihinkään kaunolausuntaan.
Ja konjakki tuskin lisäisi kielen soljuvuutta.Minä laitan äänikirjan kuulumaan joka ilta, siihen on hyvä nukahtaa, kun CD loppuu niin soitin menee pois päältä itsestään.
Ainakaan itseni kohdalla ei tulisi kysymykseen että joku vieras kävisi lukemassa ja seurustelemassa. En tietenkään osaa sanoa kuinka suhtautuisin kun omat kyvyt loppuvat myös ajan viettämisen suhteen.- saara78
alisa-s kirjoitti:
Minä laitan äänikirjan kuulumaan joka ilta, siihen on hyvä nukahtaa, kun CD loppuu niin soitin menee pois päältä itsestään.
Ainakaan itseni kohdalla ei tulisi kysymykseen että joku vieras kävisi lukemassa ja seurustelemassa. En tietenkään osaa sanoa kuinka suhtautuisin kun omat kyvyt loppuvat myös ajan viettämisen suhteen.Minä en ole suunnitellut elämäni ,sitä aikaa, luoja pitää omistaan huolen.
Toivon vain,että kivutta pääsisi ikiuneen vaikka yöpetille. - Lorena*
saara78 kirjoitti:
Minä en ole suunnitellut elämäni ,sitä aikaa, luoja pitää omistaan huolen.
Toivon vain,että kivutta pääsisi ikiuneen vaikka yöpetille.Erittäin hyvä vinkki alisa-s äänikirja yömyssyksi on hyvin sopiva nukahtamislääke. Pitää kirjastossa käydessä lainata CD ja kokeilla.
Näkövammaiset kuuntelevat äänikirjoja joita niiden liitto heille toimittaa.
Radiosta kuuntelin päivisin kun niin lämmin ääninen mies luki Veikko Huovisen Konsta Pylkkänen etsii kortteeria. Sitä miltei samaistui Konstan kohtaloon miehen ääntä kuunnellessa. Oli kyllä erittäin hyvä lukija.
Kiitos alisa-s hyvästä vihjeestä. - katselenkuuntelen
Lorena* kirjoitti:
Erittäin hyvä vinkki alisa-s äänikirja yömyssyksi on hyvin sopiva nukahtamislääke. Pitää kirjastossa käydessä lainata CD ja kokeilla.
Näkövammaiset kuuntelevat äänikirjoja joita niiden liitto heille toimittaa.
Radiosta kuuntelin päivisin kun niin lämmin ääninen mies luki Veikko Huovisen Konsta Pylkkänen etsii kortteeria. Sitä miltei samaistui Konstan kohtaloon miehen ääntä kuunnellessa. Oli kyllä erittäin hyvä lukija.
Kiitos alisa-s hyvästä vihjeestä.Ylen Elävästä Arkistosta löytää monenlaista kuunneltavaa ja katseltavaa.
http://yle.fi/elavaarkisto/artikkelit/havukka-ahon_ajattelija_21156.html#media=21166
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1413878Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3513011Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt111915Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa91635Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41099- 71944
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38874- 44784
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat23781- 67769