Olenko valmis kaninomistajaksi?

heiheiheiheilol

Okei, eli täytän 15 kesällä. Kaverin kania oon joskus hoidellut, ja tiedän että pitää leikata kynnet, juosta vapaana paljon, pitää harjata, pitää olla koko ajan heinää, miten ruokitaan yms. Olen omistanut aiemmin 2 marsua.

Tekisin kaneille itse huoneeseeni häkin kompostiaidasta tms. ja pohjalle laittaisin vanhan maton tms koska tiedän että kani tarvitsee ison häkin. Antaisin kanin myös juosta huoneessani ja veisin sitä ulos vuodenajasta riippumatta. Maksaisin itse kanin, häkin tarvikkeet ja ruoat/heinät/purut/pelletit eli KAIKKI.

Kaksi vuotta oon kania halunnut, eikä innostus ole lopahtanut. Kahden vuoden aikana on kertynyt aika paljon tietoa kaneista kun oon lueskellut kaniyhdistyksen sivuja yms, kirjoja, kattelut "opetusvideoita" ja kaikkia tälläsiä.

Ainoo ongelma on, että äiti ei pidä kaneista. Oon selittänyt kaikki noi yllä olevat asiat äitille, mut se vaan ei suostu. Oon näyttänyt kuvia kaneista ja heti jos sanon jotain kaneihin liittyvää niin heti alkaa huuto ja mulle ollaan vihasia kaks seuraavaa päivää...

Oon yrittänyt selittää, että jos olisi kani niin voisin osallistua sen kanssa estehyppy kisoihin ja viedä näyttelyihin. Aika moni aloittaa mun iässä tupakanpolton, juomisen ja kaiken muun tyhmän. En aijo aloittaa mitään näistä, mutta eihän sitä ikinä tiedä, mutta jos olisi kani ja pitäisi tulla aikaisin kotiin ruokkimaan se ja muutenkin "ei ole aikaa" hengailla missään porukoissa kun on harrastukset ja toi kani mitä hoitaisi.

Toivottavasti joku jaksaa lukea tän ja vaivautuu vielä kommentoimaan. Sori, jos sanon samat asiat monta kertaa peräkkäin mutta en jaksa nyt alkaa tätä tekstiä kauheesti korjailemaankaan enään.

Miten ootte ite saanut vanhemmat "suostuteltua" ??

4

56

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tästä asiasta...

Men oo saanukkaa ja täytän kesällä sitten 14. Kania toivon synttäri lahjaksi. Itsekkin olen kaikkea yrittänyt mutta eipä oikein vaikuta toimivan. Yritystä kyllä on. Kanin tahtoisin niistä syistä et mulla ei oo kaveria, ja se olis sitten kaverina mulla pitkään

• Tästä asiasta...

Jatkuuh...

10. Jousta tarvittaessa. Jos vanhempasi eivät suostu esimerkiksi viiden gerbiilin laumaan, kutista vaatimuksiasi. Huom. Älä jousta lemmikin hyvinvointiin vaikuttavissa asioissa, esim. suostu liian pieneen häkkiin tai siihen, että saat yhden eläimen joka tarvitsisi ehdottomasti lajitoverin.
        11. Jos edes toinen vanhempasi on puolellasi, olet jo todella lähellä voittoa! Pyydä lemmikkiin suostuvaista vanhempaasi juttelemaan suostumattoman kanssa. Voit myös koittaa pyytää esim. puolellasi olevaa tätiä puhumaan vanhempiesi kanssa.
        12. Muista keskustella ja anella rauhallisesti ja järkevästi, niin sinut otetaan vakavammin. Ei siis älytöntä maukunaa ja murinaa! Osoitat myös, ettet ole enää mikään pikkukakara ja tarpeeksi järkevä hoitamaan eläintä. Lisäksi mankuminen ärsyttää vanhempiasi.

Kaikkia vinkkejä ei tarvitse käyttää ja niitä voi soveltaa. Jokaisen vanhemmat ovat erilaisia, niinpä en voi luvata että nuo toimivat."

Saman löydät Yleistä jyrsijöistä -osiosta.

• jino

Minulla oli kani jo 7-vuotiaana ;)

• kanifani <♥

Mä en kestä asutaan nimittäin maalla ja koulu ja kaverit on 12 km päässä kanista tiedän kaiken ei oo sellasta sivustoa jota en oo Lukenu .Aloin vuos sitten hakemaan tietoa ja löysin myös juuri sopivan kasvattajan.tein siitä lapun jossa luettelin kaikki tavarat mitä tarvitaan.toiselle puolelle tein vielä sellaisen listan mitä kanin päivään kuuluu ja lopuksi tein vielä kanien ruoka pyramidin merkkasin sinne myös sen kasvattajan sähköposti osotteen siivosin silke jo oman kaapin jonne sen tavarat tulee.kun kysyin tämän asian isältäni ja myös olisin valmis maksamaan kaikki kulut niin isäni sanoi ettei asia ole rahasta kiinni vaan siitä että meillä on "ulkokissa"joka saisi olla koko talossa vapaaana mutta ei HALUA! ! Vaan on pelkästään eteisessä ja kesäisin emme edes nää kisua antakaa neuvoja miten saisin isäni suostumaan???:'((

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      139
      3850
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2974
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      9
      1882
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      6
      1616
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1089
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      741
    Aihe