Onko täällä ketään sellaista, joka on tietoinen lastentarhanopettajien pätevyysvaatimuksista? Ainakin aikaisemmin lastentarhanopettajaksi oli pätevä myös sosiaalikasvattaja. Onko se sittemmin muuttunut? Onko nykyään pätevä lastentarhanopettajan tehtävään vain kasvatustieteen kandidaatti (lastentarhanopettaja) ja oikeanlaiset opinnot suorittanut sosionomi (AMK)?
pätevyysvaatimusten muutos
BBB1
3
271
Vastaukset
- tew4e
ei ollut pätevä vaan sopiva.
kato ilmoituksista mitä niissä sanotaan vaatimuksia. - Lastentarhanope
Sosiaalikasvattaja, sosiaalialan ohjaaja ja sosionomi ovat edelleen päteviä lastentarhanopettajan tehtäviin, kunhan kahdella viimeksi mainitulla on tarpeeksi varhaiskasvatukseen liittyviä opintoja. Sosiaalikasvattajalla tuo vaatimus täyttyy automaattisesti.
- 30 vuotta alalla
Sosionomi on kelpoinen lastentarhanopettajaksi alle kuusivuotiaille. Esiopettajaksi sosionomin koulutus ei anna kelpoisuutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854910- 1902298
- 402181
- 791966
- 1331899
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj231708- 1781530
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161431Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3451214- 351136