Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Lääkäriin vai ei?

pää hajoaa

En tiedä mitä tehdä, kun en haluaisi mennä itkemään turhasta lääkäriin, mutta tilanteeni on tämä: Olen äärettömän stressaantunut koska minulla on paljon velkaa nuoruuden hölmöilyjen takia ja aivan sotkussa asioiden kanssa. Käyn töissä ja palkastani ulosmitataan 1/3 ja käteen jää naurettavan vähän rahaa. En voi puhua tästä asiasta poikaystävälleni, en kenelekkään kaverille koska häpeän taakka on niin suuri. Saan itkukohtauksia ja mies ihmettelee mikä tuli. Olen vihainen ja surullinen ja koko ajan äärettömän väsynyt. Tuntuu tosiaan ajoittain että olisi helpompi vain kuolla pois ja tekisin sen jos olisi helppo tapa lähteä.. Mutta välillä on parempiakin päiviä. että olen oma itseni eikä ahdistuksesta tietoakaan, mutta muutaman kerran viikossa nuo ahdistusitku kohtaukset tulee milloin missäkin.. Ja tuntuu vaan että ne lisääntyy. En edes tiedä mitä sanon kun aikaa pitäisi varata TK:sta. Ja en tosiaan halua että, lääkäri ajattelee että taas tollanen muka masentunut tulee sairasloman toivossa itkemään. En haluaisi edes sairaslomaa, koska vastaan töissä omasta alueesta yksin ja pieni firma, niin tuntuu hirveältä edes jäädä saikulle vaikka olenkin uupunut ja väsynyt. Velvollisuuden taakka painaa. Meneekö tämä ohi itsestään??

6

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5+18

      Sinulla on kaksi vaihtoehtoa:

      1. Mene puhumaan lääkäriin.
      2. Kärsi.

    • Kuule meneppäs velkaneuvojalle ja hakeidu velkasaneeraukseen. Kyllä nämä ihmiset saavat asiasi järjestykseen, paitsi jos olet velat hankkinut rikollisella toiminnalla

    • asiasi selviävät

      Ihminen tekee elämässään myös virhevalintoja ja möhlii, niin myös talousasioissa. En ole ainoa ja jokainen meistä tavalla tai toisella kärsiin valinnoistaan. Yrit'ä lohduttautua, että ongelma on taloudellinen ja sentään olet terve ja voit käydä töissä. Tilaa aika lääkäriltä ja tai varatessa aikaa, voit pyyttää aikaa päästä juttelmaan mielenterveyspolille. Varmaan aika järjestyy tuon terveyskeskuskäynnin aikana. Ei ne lääkärit jouda pohtimaan yskittäisten ihmiiten ratkaisuja ja ihmisiä hekin vain ovat.Jospa rohkaistut ottamaan asian esille myös poikaystävän kanssa. Kerran tulee päivä, jolloin velka on maksettu.

    • 3+15

      Missään nimessä älä mene velkojen takia psykiatrille, saatika ala mitään mielialahuumeita vetämään mitä tyrkyttävät. Velkaneuvojalle laittamaan raha-asiat kuntoon ja sitten henkistä vointiasi voit puida jonkun terapeutin tai sosiaalityöntekijän kanssa.

    • Hjdjdjd

      Terve! Ensinnakin pakko sanoa, etta ko. Asia on mieletani viela taboo suomessa.valitettavasti. olen itse ollut samassa tilanteessa, ja olen tosi tyytyvainen etta menin laakariin. Ajattelin itse samoin , kun sina!! Onko taqa nyt oikeesti mitaan, havettaa menna itkeskelemaan jonnekin vastaan otolle. Oikeesti vahetti, ja ymmarran kun puhut kuinka nolottaA kuinka solmussa asiat on. Olen nyt kuitenkin ymmartanyt etta turha niita on huolehttia, vaan harkaa sarvista. Eniten v...I, etta kaikki on: joo, nyt duuniin vaaa, ei asiat niin huonosti oo jne jne. Kavin itse yksityisella, oli helpompi menna kun tk hon. Painin kanssa et mita ma nyt oikeen sanon sitten?? No itkuhan siina tuli:) no kuitenkin, selitin asioisden tilan, sain saikkua, vahan pillereita ja keskuatelu ajan. Kuuri oli lyhyt mutta auttava, sain nukuttua vihdoin, olin niin vasynyt. Uupunut. Soitin kaikki paikat sitten lapi ja sovin velkojen maksusta, tee sinakin niin. Se on paremoi tietaa asiat kun vaalvoa ja spekuloida kuinka tulee 5 vuotta linnaa..mene yksityiselle:) asian olen suurimmaksi osaksi pitanyt omana tietonani, no tyonantaja tietaa tietysti ja muutama laqheinen. Jos haluat jutustella lisaa mun kaanssa ilman tuomintaa ja a ioiden oikeilla nimilla, nim. Tiedan ja ymmarran taysin mita kayt lapi, tekstisi vois olla oma kirjoittama, niin laita vaikka maili osotteesi ni voidaan jutella privana

    • Ammoisista

      Mitä nuorempana pystyt selvittämään kimurantit asiat juurta jaksaan, sitä helpommalla pääset elämässä. Masennuksella ja ahdistuksella on tapana uusiutua varsinkaan jos ei sitä hoida. Ja mietipä vielä, mitä sinä häviät jos haet apua? Mitä on pahinta mitä voisi tapahtua jos haet apua? Ja mitä sitte! Pyöritä tätä kysymystä mielessäsi ja huomaat että avun hakeminen ei ole häpeän paikka, se on rohkeutta. Halaus ja tsemppiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 60
      1396
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe