Olen suunnitellut jo kauan belgianpaimenkoira tervuerenin hankintaa ja pohtinut paljon kasvattajaa, mistä koiran ottaisin. Tervu tulisi minulle harrastuskoiraksi mm. tokoon, aksaan ja pk-lajeihin, sekä on ensimmäinen belgianpaimenkoirani (ennestään minulla on jo yksi narttu koira). Toivoisin koiran olevan luonteeltaan mahd. tasapainoinen. Tarvitsisin vinkkejä hyvistä kasvattajista ja perustelut miksi juuri tämä. Itse olen tykästynyt Figaron, Energetic-actionsin ja Ketunpolun kenneleihin. Mitä mieltä olette näistä?
Kiitos jos vastaatte, niitä tarvitaan!
Kasvattaja vinkkejä?
1
391
Vastaukset
- .koira.
Oma ohjeeni on, että käy tutustumassa kenneliin ennakkoon paikan päällä. Saat kunnon tuntumaa kasvattajasta, hänen tavastaan toimia koirien kanssa, sekä ympäristöstä jossa koirat elävät. Jos lupa on vaikea saada, tai kasvattaja muutoin on etäinen eikä halua olla avoin asioiden suhteen, on parempi unohtaa silloin kyseisen kennelin pennut.
Tutustu myös huolella jalostustietojärjestelmään, ja erityisesti lonkka-, silmä-, kyynär-, ja selkälausuntoihin. Koska haet harrastuskoiraa, tulee terveysasiat ottaa myös huomioon. Pidä mielessä myös, kuinka avoin kasvattaja on kertomaan terveysasioista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 172423
- 441271
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70917Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää135848- 45841
- 59807
- 42786
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44755Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe164742Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis130694