Olen suunnitellut jo kauan belgianpaimenkoira tervuerenin hankintaa ja pohtinut paljon kasvattajaa, mistä koiran ottaisin. Tervu tulisi minulle harrastuskoiraksi mm. tokoon, aksaan ja pk-lajeihin, sekä on ensimmäinen belgianpaimenkoirani (ennestään minulla on jo yksi narttu koira). Toivoisin koiran olevan luonteeltaan mahd. tasapainoinen. Tarvitsisin vinkkejä hyvistä kasvattajista ja perustelut miksi juuri tämä. Itse olen tykästynyt Figaron, Energetic-actionsin ja Ketunpolun kenneleihin. Mitä mieltä olette näistä?
Kiitos jos vastaatte, niitä tarvitaan!
Kasvattaja vinkkejä?
1
471
Vastaukset
- .koira.
Oma ohjeeni on, että käy tutustumassa kenneliin ennakkoon paikan päällä. Saat kunnon tuntumaa kasvattajasta, hänen tavastaan toimia koirien kanssa, sekä ympäristöstä jossa koirat elävät. Jos lupa on vaikea saada, tai kasvattaja muutoin on etäinen eikä halua olla avoin asioiden suhteen, on parempi unohtaa silloin kyseisen kennelin pennut.
Tutustu myös huolella jalostustietojärjestelmään, ja erityisesti lonkka-, silmä-, kyynär-, ja selkälausuntoihin. Koska haet harrastuskoiraa, tulee terveysasiat ottaa myös huomioon. Pidä mielessä myös, kuinka avoin kasvattaja on kertomaan terveysasioista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad1011785- 591160
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että4421129- 1701043
- 58821
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän130814Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä49766- 84763
- 51708
- 57681