Kummallinen elämänvaihe. Iäkkäät vanhemmat jotka vaativat yhä enemmän hoitoa, työelämä tökkii todella pahasti. Ei ole perhettä, joidenkin ystävien kanssa ihan ok mutta joidenkin kanssa tiet erkanee.
Haluaisin jotain omaa, jotain uutta mutta en jaksa aloittaa mitään suurempaa. Tuntuu siltä että on koko ajan oltava saatavilla ja varuillaan jos vanhemmat sattuvat tarvitsemaan apua.
Haluaisin tehdä elämänmuutoksen mutta ei ole energiaa siihen. Rakastan vanhempiani eivätkä he todellakaan vaadi minua hoitamaan heitä, mutta haluan huolehtia heistä parhaalla mahdollisella tavalla.
Tunnen olevani jonkinlaisessa loukussa tässä tilanteessa. Elämä tuntuu väsyttävältä ja yksitoikkoiselta.
Iäkkäät vanhemmat
5
210
Vastaukset
- Ajatuksesta se alkaa
Joo-o, elämä on väsyttävää ja yksitoikkoista jos ei ole kiinnotunut siitä osasta, jonka on saanut. Älä elä pelkästään muiden kautta, esim. vanhempien, vaan ala tutkia, mitä ja mikä sinä olet ja mitä sinä elämältä haluat. Kartoita omat toiveet, haaveet, unelmat, yms. ja sitten vaikka kuinka pienin askelin kohti.
Tähän viestiin mun on helppo samaistua.
Äiti on vaihteeksi parkkeerattu hoitolaitokseen, päässee sieltä pois parin kuukauden päästä. Taistelut viranomaisten kanssa ovat uuvuttavat, eikä ole mitään annettavaa enää kenellekään. Takki on tyhjä.
Teini-ikäiset lapset kotona, exä on juuri löytänyt uuden naisen (mikä on tosi mukavaa) ja muksut ovat nyt vähän epävarmoja, mitä tästä seuraa. Jäävätkö iskän kakkospaikalle vai ei. Pojalla varsinkin on suru puserossa. Jos tässä tilanteessa hakisin uutta seuraa, se tuntuisi kuin pettäisin omat lapset tavallaan. Heidän täytyy saada olla varmoja "ykkösyydestään" ainakin jonkun kanssa.
Onneksi on tekemistä, sellaista kivaa puuhaa. Kevät tulee, kesä... aika kuluu ja elämä rullaa omalla painollaan. Ollaan vaan kyydissä ja nautitaan siitä mitä on.- Rattus sp.
Eilen en jaksanut vastata, kun näin viestisi. Olin viikonlopun vanhempieni luona. Eli täälläkin on huoli äidin jaksamisesta. Voimia sinulle! Ja onneksi sinulla on pihasi ja talosi sekä tietystysti lapsesi ja lemmikkisi :). Minulla nuo voimanlähteet ovat työni ja koirani.
Rattus sp. kirjoitti:
Eilen en jaksanut vastata, kun näin viestisi. Olin viikonlopun vanhempieni luona. Eli täälläkin on huoli äidin jaksamisesta. Voimia sinulle! Ja onneksi sinulla on pihasi ja talosi sekä tietystysti lapsesi ja lemmikkisi :). Minulla nuo voimanlähteet ovat työni ja koirani.
Kiitos Rattus, samoin sinulle :)
Kuitenkin on tärkeintä pitää itsestään huolta, oppia missä rajat menee omalle jaksamiselle, että löytyy jotain annettavaakin.
- Rattus sp.
Omalla kohdallakin olen joutunut miettimään, miten auttaa vanhempiani. Kuitenkin niin, etten vedä itseäni loppuun. Olen päättänyt, että kun olen kotona, niin yritän olla vaatimatta itseltäni liikoja.
Oli tarkoitus pärjätä ilman omaa autoa. Käyn kuitenkin sen verran usein jatkossa vanhempieni luona, että julkisilla liikennevälineillä aikaa kuluu liiaksi. Toinen siskoistani, joka on myös hoitanut vanhempieni asioita muuttaa ulkomaille, joten yhä enemmän vastuuta siirtyy minulle.
Edelleenkin turvaan äitini matkustamisen. Hän tarvitsee tunnetta vapaudesta ja kunnon yöunia, sillä isäni liikkuminen yöaikaan pitää äitiäni hereillä. Olen miettinyt, että voisin huolehtia vanhemmilleni pakkaseen valmiiksi ruokia. Noissa käyttämissäni työpaikkaruokalupaikoissa on hyvää ruokaa ja esimerkiksi voisin noita ruokia ostaa sieltä kilohintaan.
Vanhempieni tukena olen, mutta kun tämä aika joskus päättyy, niin sen jälkeen elän vain omannäköistäni elämää. Toivottavasti vanhempani kuitenkin elävät pitkään ja voivat hyvin.
Omia henkireikiäni ovat koirani ja työni sekä tietysti veneeni, jonka kunnostamisesta ehompaan kuntoon on tulossa projekti :). Pidän matkustamisesta. Tällä hetkellä veneeseen ja tulevaan autoon uppoaa sen verran käteistä, että jätän matkustelun vähäksi ajaksi vähemmälle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi383682Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal293245- 692878
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912730- 351748
Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no811699- 231528
- 281507
- 281478
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231474