Raivostuttavat terrierit

En tajua kuka haluaa

Sukulaisellani on pari jackrusselin terrieriä, en tajua mitä hän ja puolisonsa näkevät niissä. Ärsyttäiä pikku räksyttäjiä. Pieni koira, valtava ego. Kuvittelevat olevansansa uskottaviakin riehuessaan ja uhotessaan.

Itselläni on kaksi isokokoista pystykorvarotua, leppoisia kavereita jotka eivät turhaa meteliä pidä ja tykkäävät kaikista ihmisistä. Nuo terrierit taas tahtovat käydä jokaisen vieraan päälle ja nuolla hengiltä. Rapsuttelusta ne eivät sen sijaan välitä, aivan kuin eivät ymmärtäisi koko ideaa. Niillä on niin pienet aivot että tajuavat vain räksyttää, syödä ja tehdä temppuja namin toivossa

Pikkurakit pyörii jaloissa niin ettei eteenpäin pääse. Kun menen vessaan, rakki ulisee oven toisella puolen. Päästän sen sisään, se ulisee vessassa. Laitan ovesta ulos taas, uudelleen alkaa ulina. Ei mitään logiikkaa.

10

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • munkoiraeihauku

      Noh, noh. Ei pidä kaikkia terrierilajeja laittaa samaan laatikkoon! Onhan näitä jäyhiä terriereissäkin. Eivätkä varmasti hauku. Taidat itse olla pieni ärsyttävä räksyttäjä!

    • terrifani

      Koulutuskysymys.

      Terrierit on ns.työkoiria eikä puhtaasti seurakoiria eli turhautuu jos ei kunnolla toimintaa. Metsästykseen en käytä koska on turhan raakaa touhua vaan harrastetaan muuta turvallisempaa ja miellyttävämpää lajia.

      Itse omannut kettuterriereitä ja ei hauku oikein ollenkaan. Kaupungissa kun se ei ole kovin suotavaakaan.
      Kenneli josta tuli... kasvatti koiria kerrostalossa ja monta koiraa eikä haukkuneet edes ovikelloa.
      Menee hyvin koirapuistoissa erittäin sosiaalisia. Ja ne ärhäkkäimmätkin koirat jättää rauhaan ja arimmat luottaa.
      Vapaana pysyy valvomatta jopa pihassa ja tietenkin hiihtolenkeillä jne.
      Tokossa menin avoliikkeisiin asti ja hieman agilitya..ja rodussa on tokovaliokin.

      Minä valitsin terrierin koska ne on toimeliaita hauskoja hyväkoulutteisia ja uteliaita iloisia ja hyväluonteisia sosiaalisia koska laumassamme myös muita koiria kuten dobberi. Ja kauniita ja hyvän kokoisia kun mennään yleisillä kulkuvälineillä helppo ottaa mukaan myös veneeseen sopii hyvin. :)

      • kouluta koiraa

        Minulla isohko glennipoika eikä hauku koskaan. Ei pidä tulla haukkumaan sukulaisten koiravalintaa. Hienoa että olet itsellesi osannut valita oikean rodun! Onnea!


      • pystykorva
        kouluta koiraa kirjoitti:

        Minulla isohko glennipoika eikä hauku koskaan. Ei pidä tulla haukkumaan sukulaisten koiravalintaa. Hienoa että olet itsellesi osannut valita oikean rodun! Onnea!

        Pystykorvathan ei hauku.Olet valinnut sinulle oikean rodun. Miksi kirjoittelet terrieripalstalle? Sinun koira on pystykorva.


      • fgryytyyt
        kouluta koiraa kirjoitti:

        Minulla isohko glennipoika eikä hauku koskaan. Ei pidä tulla haukkumaan sukulaisten koiravalintaa. Hienoa että olet itsellesi osannut valita oikean rodun! Onnea!

        Minusta yleisesti ottaen terrierit ei hauku turhaan ja helpolla..kettikset ei hauku, westiet ei hauku, glen ei hauku(sinulla oleva), bedlington ei hauku, skotti ei hauku skye ei hauku..eli on minusta ennemmin koulutuskysymys.

        Minusta moni pystykorva puolestaan on haukkuherkkiä spitzit, suomen pystykorvat, schäferit, sheltti.etc..ja koulutus saada hiljainen voi olla jo hankalampaa.

        Ajavat äänellä haukkuvat lintua haukkuvat ja vahtikoirat on ne yleisimmin jalostettu haukkuherkiksi. Terrierit ei mene näihin.


      • kipale
        fgryytyyt kirjoitti:

        Minusta yleisesti ottaen terrierit ei hauku turhaan ja helpolla..kettikset ei hauku, westiet ei hauku, glen ei hauku(sinulla oleva), bedlington ei hauku, skotti ei hauku skye ei hauku..eli on minusta ennemmin koulutuskysymys.

        Minusta moni pystykorva puolestaan on haukkuherkkiä spitzit, suomen pystykorvat, schäferit, sheltti.etc..ja koulutus saada hiljainen voi olla jo hankalampaa.

        Ajavat äänellä haukkuvat lintua haukkuvat ja vahtikoirat on ne yleisimmin jalostettu haukkuherkiksi. Terrierit ei mene näihin.

        Aijaa. Kyllä minun tapaamani terrierit on melkein kaikki ollut turhaan räksyttäjiä. Ja sitten kun ne ei edes anna periksi millään, ja hyökkää jopa paljon isompiaam kimppuun. Juuri koirapuistossa yksi kettuterrierin omistaja kirosi sitä, kun ei usko millään, ja räkyttää vaan ja tunkee toisten koirien painiin "poliisiksi"..


    • Terrin omistaja

      Provoa tämä vaan on. Ihan samalla tavalla kaikki koirat räksyttää jos siihen on taipumusta, jos ei ole saatu koulutettua pois. Ei se ihan terrierien syytä kyllä ole nuo maailman haukahdukset. Pystykorvathan ne sitäpaitsi kovia ovatkin haukkumaan, kuuluu niiden luonteeseen:)
      Juu jätän provon provoilemaan yksinään.

      • goit

        Me iloiset terrierit olemme kaikkien ystäviä. Terveiset sinulle haukkuva isohko pystykorva!


    • älä dissaa

      no niitä koiria ei välttämättä ole koulutettu kovin hyvin! meillä on russeli, oikein kiltti sellainen. ja tietysti koirat ovat namin toivossa temppuja tehdessään!sehän se koko idea onkin! eikä nuolemiseen kuole -_-

    • teeeeeeeee

      Ihan samaa mieltä aloittajan kanssa. Hoidossa kaks terrieriä ja helevetti soikoon. Ootan et nuo perkeleet lähtee helevettii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe