Huonohko homma

fiiuliin*

Kirjoittelin jotain tänne aina silloin tällöin kun tuntui siltä että seinä kaatuvat päälleni.
Helpotti kun sain ajatukset pois itsestäni.
Nyt en enää rohkene kirjoittaa sitä vähääkään mitä ennemmin tuli kirjoiteltua.

Yritän kiinnostua toisten vakavista , taidokkaista viesteistänne----- ei tuu mitään. ei kiinnosta koska en osaa jatkaa mitään.

Nin katosi yksi paikka yhden elämästä,
mistähän löytyis toinen
no, kaatukoot seinätkin

terveiset luotsille,

33

188

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin tai näin

En tiedä, kun vasta kirjoitin pari asiallista ja myönteistä ajatusta palstalle.

Nyt tulin katsomaan, olinko saanut vastakaikua. En löydä koko viestejä.
      Kaipa en ollut osannut lähettää oikein?

• Makriina ek

Joskus tuntuu, että seinät kaatuvat päälle, mutta ei ne sitten kaadukaan.
      Huomaat sen myöhemmin.

• *Kukkahame*

Voi fiiuliin* voihan tänne kirjoittaa omia mielipiteitä tai vaikka kertoilla mitä päivässä on tapahtunut, tai vaikka mitä ajatuksia tahansa.
      Kyllä tässä yritetään aina yritetään tulla mukaan.

Joskus minäkin pidän 'pientä' paussia ja eilenkin vain käväisin kun oli palapelin kokoaminen, nyt se on valmiina ja pitää se vielä (valko)lakata niin pysyy ehjänä.

Jatketaan vaikka tätä omilla pienien asioiden kertomisilla!

• ohhoh

Et kai sentään vihjaa olevan Luotsin syy, ettei sinua enää kiinnosta mitkään avaukset? Kahvipirtissä Fiiuliin, ei tarvitse kuin olla oma itsesi.

• liekö jotain alz.

Tunnetko putoavasi kelkasta fiuuliin näiden kirjoitteluiden suhteen? .Vielähän tekstisi kulkee. On tätä muillakin.
      Yksikään kokonainen lause ei suju minultakan ilman lyöntivirheitä. Tämän viimeisen vuoden aikana tämä on tullut mukaan.

• mietteitä

Hiljaisempia ovat jo tuolla 80 puolella, liekö ihan normaali tapahtuma ikää myöten.

• Minulle tulee kirjoitusvirheitä koko ajan, joskus huomaan ne ennenkuin viesti lähtee, jos en huomaa.
      Minusta tänne on miellyttävä kirjoittaa, täällä on mukavia ihmisiä ja varmasti saat kannustavaa palutetta täälläkin.
      Kun on kysymys avoimesta palstasta joukkoon mahtuu joskus hankaliakin ihmisiä, itse sivuutan heidät.
      Teillä on pitkä palstahistoria monilla, olette oppinut tuntemaan toisenne, lueskelin usein täällä ennenkuin aloin kirjoittaa, tunnistan aktiivisimmat kirjoittajat.

• tätä mieltä -

Samavika " rahikaisella " fiiuliinin kanssa,
      kai tämä on sitä kuuluisaa dementiaa,
      sanat ja mielenkiinto vähenee kummasti,
      silloin tällöin pistän jonkun mielipiteen, joskus ne on kadonneet, en viittsi edes kysellä niitten perään,
      ilmeisesti viestejä on poistunu enemmänki jos jonkun viesti ei ole ollu luotsin mieleen,
      niin samalla alempana olevat ovat poistuneet yhden takia,
      näin olen arvellu,
      luotsia emme tarvitse, koska jokaisella on kuitenki oma mielipide asiasta kuin asiasta,
      vanha sanonta on
      " joka leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön "
      siis arvostelu on kestettävä vaikka hieman kylmästi viiltääki,

• palstalainen

Höpsis pöpsis, minkähän takia 70? pärjäisi ilman luotsia, kun joka muulla saitilla ne on välttämättömiä?
      Olemme kyllä kokeneet miltä palsta on näyttänyt, riitaisuuksia ja siivottomia loukkauksia sateli yhtenään, haju pommitti vanhoillas kaunaviesteillään palstaa häikäilemättä.

Kummallista piittamattomuutta kun ei oma nahka ole kysymyksessä !!! Vai halutaanko säilyttää v*******lun mahdollisuus?

Nyt on palsta ollut tasapainoisempi, kiitos luotsin ja ojennusten!

• älähän nyt

Ei kaikilla palstoilla ole luotsia ja ihan hyvin menee.

Kaikkein karkeimmat viestit voi pyytää kuka vaan ylläpidon poistamaan, mutta kyllä jotain pitää sietää. Ei se ole riittävä syy poistaa tai poistattaa, että joku on eri mieltä tai joku ottaa huulenheiton veetuiluna.

• valitettavasti -----

palsta ei ole totuudenmukainen, palstalta poistetaan toisinajattelevien viesti röyhkeästi,
      esm politikassa pitää olla vain luotsin mieleistä tekstiä hah,
      ym.
      luotsi EI muista että suomessa vielä ON sanan ja mielipidevapaus,
      emme vielä ole pohjoiskoreanalaisia emmekä venäjänalaisia,
      siitä huolimatta palstallamme heiluu diktaattori,

• vanhan toistoa

Joka luotsin kohdalla on ollut sama laulu!

• Fiiuliinille.

Kun kirjoitan, en edes ajattele mitään luotseja.

Ei ole tarvetta ajatella, koirjoitan kuten ennenkin, silloin viime vuosituhannella, jolloin oli palstalla elämää, jyvää ja huonoa, mutta tänne sitä vain suuria tuntoja ja tunteita kirjoitettiin, hauskaa pidettiin, välittämättä, että joskus tuli vastalaineita.

Saatiinhan me Fiiuliin aikaan monta hauskaa ketjua, juteltiin asiaa, ja asian viertä, kirjoitettiin vitsejä ja runoja, tarinoitiin aakkosilla ja leipäkin tuli käsiteltyä juurta jaksain.

Tänne vain, täällä olen itsekin muutaman viestin rohkeasti sekaan sotkenut.
      Eipä haittaa mitä muut sanoo, vastaako vai, mutta on saanut purkaa mielestänsä vaikka päivänpolttavia asioita.

En välitä olla täälläkään pramilla kaiken aikaa, on paljon muita harrasteita ja menoja.
      Teen sitä ja tätä, mutta en päätoimisesti muuta kuin itselleni merkityksellistä.
      Hupailen ja huvittelen, käytän paljon sanoja joka päivä, harkiten ja harkitsemattomasti, siitä se vaihtelu päiviin, koska joka päivä ei kuitenkaan jaksa kiinnostua oikein mistään, mutta kirjoittaminen ei kovin paljon voimia kuluta.
      Kas kun kirjoittaa muutakin kuin tänne.
      Yhä vähemmän täällä mukana olen, nyt on tauotusta ollut omissa jutuissa, mutta huomenna se taas alkaa, kiireellinen viikko, ilman tätä palstaa, ilman luotseja ja kapteeneita.

Fiiuliin. Pyri vain kirjoittamaan. Täällä olet ihan omassa ryhmässäsi, koska täällä olit kun tulin, vai tulimmeko samoihin aikoihin, täällä tekstejäsi rakastettiin, niissä oli aina se jokin ja sellaiseen pystyt vieläkin.

Älä vähättele itseäsi! Samaa soopaa me kaikki joskus suustamme päästämme, mutta eihän luotsi ole täällä estämässä ketään, vaikka tuntuu vielä olevan vähän hukassa omien periaatteidensa ja palstan kesken, toivottavsti löytyy se kultainen keskitiekin.

Mukavaa maaliskuuta. Laskiainenkin huomenna, eilen jo aloittelin, luikkaalla lattialla valssia vetelin, mutta liukkaita polkuja varoin, en niille uskalla, enkä väärälle tielle.

terveisin; Vanha palstalainen

• fiiuliin, muistan hyvin sen poistamani viestisi. Toivon, että ymmärrät syyn poistooni. Olet milloin tahansa tervetullut viesteinesi, kunhan et takerru katkeruudella meneisiin tapahtumiin. Ehdotin heti alkaessani luotsina, että aloitetaan puhtaalta pöydältä. Mielestäni se on edelleen hyvä lähtökohta.

• fiiuliin*

No, mutta fundsija...
      Minä en tiedä yhtään mistä puhut ja mistä viestistä.
      En ole huomannut vaikka olisit enemmänkin viestejäni poistanut.
      Sinähän teit työtäsi...

Ja kaikille teille muille, olette mukavia ihmisiä, olen aina se tiennyt,
      Ja koska itse en ole niitä kaikkein mukavampia, olen kai kade ollut. heh.heh.

Mutta minua alkoi painostamaan täällä oleva selvitys, mitä ja minkälaista sai kirjoittaa.
      En päässyt ajatuksesta että joku seuraa jokaista sanaa minkä palstalle laadin, ja koska en ennenkään ollut niitä parhaimpien tekstien laatijoita, niin tunsin että nyt
      olen täysin kyvytön.
      Sairauttahan tämä tajuan sen,mutta tällainen hupsu olen aina ollut.
      Tämän takia en kuole, mutta masentaa
      .
      Kuolla meinasin perjantaina eräässä tutkimuksessa ja sen jälkitilassa...

• en ehdi lukea läheskään kaikkea, mitä täällä kirjoitetaan. Tietyt otsikot ovat sellaisia, joihin kiinnittää huomion helposti ja osa ketjujen aloittajista on erottunut niin selvästi, etta lukija aistii vedätyksen mahdollisuuden. Toisaalta selitykseni, miksi olen poistanut tietyn viestin, ovat aiheuttaneet hyökkäilyä minua vastaan.
        Tuolla ohjeistuksessa mainitaan, että luotsi on lähes rauhoitettu ötkökkä, ei anneta tuon ohjeen häiritä.

• Liisa S.

Se on ymmärrettävää, ettei kukaan ehdi kaikkea lukea.

Luotsilla pitäisi olla rauhoitus, koskemattomuus.

Kukaan ei voi määräillä häntä. Hän pystyy itse oikeudenmukaisuuteen.

Enkä tarkoita nyt Fiuliin sinua, joka usein otat syyn itselleai
      aiheettakin, sinä et ole luotsia määräillyt,
       { tosin minäkin lukaisin vain muutaman viestin lopusta, mutta tunnen kirjoituksesi pitemmältä ajalta }.

Luotsi on minusta eeppisen kerronnan mestari, pitemmältä ajalta tunnen hänetkin.

Itsehän hän kutsui Luotsia ''rauhoitetuksi öttiäiseksi'', { vai miten se oli }.

Nyt on mentävä nukkumaan, huomenaamulla lähden synttäreille toiseen kaupunkiin.

Hyvää yötä!

• outonen

Ihmettelen Ruuneperin katoamista.

• vimeinen palvelu

Eikö luotsi sanonutkin yhden nikin saaneen porttikiellon. Taisi olla viimeinen niitti Ruuneperille tuo hänen vuodelta 2010 oleva ketju Pahuus maailmassa, jonka joku kaivoi arkistosta.

• ei spekuloida sillä, kuka on suljettu, yritetään toimia niin, että kaikki voisivat viihtyä tällä palstalla.

• perämies ykkönen

Nytpä sait aamuhymyä aikaan, Putinit ja Napoleonitkin mukaan. Pysytään nyt kuitenkin vaan täällä pikkuruisella palstallamme. Ja sivistyksestä voi puhua vain hiljaa sipisemällä, siitä on niin monta mielipidettä kuin on sipisijääkin.

• Sini- Sirkku, anlis3 ja kukkahame: annetaan arpisten haavojen olla

• Eivät olleet omia ajatuksiani, napeleonkompleksi ja sivistys, vaan joku bolsevikkivallankumousta arvosteleva sanoi, ettei sivistystä luoda yhdessä sukupolvessa. Hän jopa sanoi, että kuinka voi roistojen, varkaiden ja murhaajien lapsista muuta tullakaan kuin isiensä kaltaisia. Tarkoitti kapitalistisessa, oikeistolaisessa puheessaan silloisen Neuvostoliiton "musakoiden", eli entistn maaorjien jälkeläisiä.
      Sivistyksestä voi mielestäni puhua muutoinkin kuin hiljaa sipisemällä, sillä asia on niin vaikeasti määriteltävä, että siitä voi vapaasti lausua omia eriäviä mielipiteitään. Joku voi esimerkiksi olla sitä mieltä, että alatyylinen puhetapa on sivistymätöntä. Sellaisen ihmisen mielestä Putin on ehdottomasti sivistymätön. Hrutsef myöskin.
      Tietämättömyyttä pidetään sivistymättömyytenä, mutta ihme ja kumma ahneutta, häikäilemättömyyttä ja pahantahtoisuutta ei.
      Asiasta siis voi mielestäni vaihtaa mielipiteitä, vaikka yhtä totuutta siitä ei olekaan.

• *Kukkahame*

Nyt meni yli m i n u n ymmärryksen, mutta menköön, jos noin punnitaan.

Kirjoituksessani ei ollut enempää puolesta kuin vastaan mainintaa ruunesta,
      kenenkähän nenää tässä tuli nyt kaivettua.

Pelkkää huomion herättelemistä luotsin kannalta! Uskotaan olet tärkeä.

• fundsija 1

kirjoitin tuolla aiemmein toivovani, ettei tietystä asiasta alettaisi spekuloida, nimen vetäminen tässä yhteydessä esiin on epäasiallista, lähetin tietyt ketjut ylläpidon luettavaksi ja päätös tehtiin siellä.

• Vanha palstalainen

Tällä menolla kannattaa olla kirjoittamatta yhtään mitään.

Olen yhä Vanha palstalainen ja siirryn taas omien puuhieni pariin.

Meni maku!

• luotan sanaasi

• Kiitos asiallisesta informaatiosta fundsija1,....oppia ikä kaikki :)

• perämies ykkönen

Kylläpä on sitten minunkin persoonaani, ihan egoani, loukattu tosi törkeästi ollessani palstalla susmorsian-nikillä. Mutta silti ajattelen itse näin, ettei minuuteni ole täällä, vain tämä nikkini vastaanottaa sanomia muilta. Vaikkakin tosi ns. omana itsenäni täällä kirjoittelenkin.
      Jos ne törkeydeti ihan täysillä omaan itseensä kohdistuneiksi olisi ottanut, ois jo varmaan hoitoon pitänyt hakeutua. Niin....jos et ole sellaista kokenut, et voi sitä ymmärtääkään, tuntematta ihmistä nikin takana, voidaan nimitellä mitä karmeimmin. Onneksi minulla on lyhyt muisti, muuten en olisikaan enää täällä, samoin huumorintajuni on pelastanut minut monet kerrat.

• pm ykkönen

Unohtui vastaanottaja, luotsille!

• pm ykkönen kirjoitti:

Unohtui vastaanottaja, luotsille!

Nyt ei kerään loukata törkeästi, eikä oikeastaan lievästikään.
        Ei uskalleta.
        Minua henkilökohtaisesti eivät viestieni poistot harmita, sillä en edes huomaisi niitä, ellei Luotsi kokisi virkavelvollisuudekseen ilmoittaa täällä palstalla kaikille poistaneensa ja syynkin osaa selittää.
        Vaikuttaa siltä, että palstanvalvoja on pikkuisen liian virkaintoinen.
        Putinin venäjällä on myöskin kova "poistaja", itse Vladimir, joka poistaa linnaan kaikki eri mieltä olevat. Se on napoleonkompleksi joka häntä vaivaa.
        Sanotaan sellaisen tärkeilyn olevan ominaista pätkä-ukoille, jotka yrittävät kompensoida ulkoista vähäväkisyyttään pullistelemalla kun vain tilaisuus löytyy.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      38
      3682
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      32
      3257
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      69
      2888
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2730
    5. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1748
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      81
      1709
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1539
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      28
      1517
    9. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1484
    10. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      28
      1478
    Aihe