Hei, olisimme kiinnostuneita kuulemaan muiden hääkokemuksista Kreetalla.
Minä ja mieheni haluaisimme mennä naimisiin nimenomaan Kreetalla, koska paikka on meille tärkeä, mutta olemme tietysti myös innostuneita kuulemaan muiden ylipäätänsä ulkomailla naimisiin menneiden rakkaustarinoita.
Kuulumme Evankelis luterilaiseen kirkkoon, olemme molemmat suomalaisia ja esteettömiä naimisiin menolle.
Päälimmäisiä kysymyksiä:
Mitä pitää tehdä, kehen pitää olla yhteydessä, saadakseen kaikki tarvittavat paperit?
Missä voi Kreetalla mennä naimisiin ja mistä pappi? Onko Kreetalla Evankelis luterilaista pappia/kirkkoa, jolla oikeudet vihkiä suomalaisia pariskuntia? Jos ei, onko silti mahdollista?
Mitä muuta hyvä ottaa huomioon?
Olemme suunnitelleet häitä Elokuun alkuun vuonna 2016. Kutsuisimme n. 14 vierasta. Olemme valmiit juhlimaan häitä lähes missä vain Kreetalla, mutta erityisesti Hanian lähipiiri kiinnostaa. :)
KIITOS jo etukäteen!
Häät Kreetalla?
4
1681
Vastaukset
- Yapi
Yassu. Suurin osa häistä näemmä pidetään Rethymnonissa.
Vaihtoehdot ovat: 1. Ev.lut häät. Pappi tilattava Kossin saatelta, maksettava mm. matkat ja yöpyminen ja vihkiminen.
2. Sivilivihkiminen. Ts. Tuomari vihkii. Retimnonissa kiva pieni kappeli, valitsemasi paikka tai vaikka hiekkarannalla. Syntymä ja esteettömyystodistukset oltava Kreikan kielellä. Meillä engl. mitkä käännettiin siellä( aikaa 5 vk ) ja Suomessa Kreikasta Suomeksi (oltava opetushallituksen hyväksymä kääntäjä )Tässä muutamma osote: Googleta: aulin ja jarin häät,Kreikan suurlähetystö, Civil weddins in Rethymno, weddings in rethymno. Olisi avuksi jos olisi Kreikan kielen taitoinen todistaja mukana ( kaikkiaan tarvitaan 2 ). Meidät piti vihkiä englanniksi mutta meni Kreikaksi. Perhetuttu
Kreetalainen mukana. Todistuksiin Suomesta ja Suomeen tarvitaan APOSTILLE-leimat jotta ovat viralliset. Kreetalla myös suomalainen nainen järjestää häätilaisuuksia alusta loppuun, voin etsiä tiedot pyynnöstäsi, toki löytyy myös googlesta.
Hauskaa hääjuhlaa toivottaa Jari ja Auli.- Anonyymi
Kukahan tämä suomalainen järjestelijä on. Ei tahdo googlesta löytyä. Onkohan vielä toiminnassa.
- mikäs siinä...
Varmaan teille ihan kiva juttu tuo Kreetta. Mutta älkää odotelko häävieraita sinne. Mutta teillehän se hää on tarkoitettu eikä vieraille....
- älä ihmeessä mene
Kreeta!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2442044- 841228
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 121771
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701